Citroen C3 w wersji Saint James cieszy się ogromną popularnością w Japonii. Wprowadzona w czerwcu 2019 roku seria specjalna miejskiego modelu została całkowicie wyprzedana i stanowi 9% sprzedaży marki w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Citroen C3 Saint James powstał przy współpracy z producentem odzieży w stylu żeglarskim. Model, który wprowadzono na rynek w czerwcu ubiegłego roku właściwie niewiele różni się od standardowego C3. Nadwozie oraz wnętrze zdobi logo Saint James, natomiast na dachu umieszczono pasiasty motyw nawiązujący do stylistyki produktów firmy. Samochód okazał się wielkim sukcesem, chyba nawet Citroen nie spodziewał się, jak specjalna edycja C3 przypadnie do gustu japońskim klientom. Wykupiono wszystkie egzemplarze modelu.
Citroen C3 w Japonii stanowi 58% całkowitej sprzedaży marki a udział wersji Saint-James stanowił 15% sprzedaży C3 oraz 9% wszystkich zarejestrowanych Citroenów w Japonii w 2019 roku! Specjalna seria przyczyniła się do rekordowego roku sprzedaży Citroena w tym kraju.
Marka Saint James powstała 130 lat temu i jest obecna w Japonii od 40 lat. Azja jest bardzo ważnym rynkiem dla firmy, stanowi jedną trzecią obrotów eksportowych. Czy sukces specjalnej edycji C3 powtórzy się także na innych rynkach? Już wkrótce się przekonamy. Saint James prowadzi rozmowy z Citroenem w sprawie wprowadzenia pojazdu w specjalnej edycji na rynek francuski i europejski w roku 2021.
Najnowsze komentarze