sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Talisman: koniec produkcji już na początku 2022 roku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-10
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
3.6k 36
29
Renault Talisman face lifting
3.1k
UDOSTĘPNIEŃ
10.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Na polskim rynku możemy zamówić jeszcze tylko Renault Talisman w wersji kombi, ale w 2022 roku, producent spod znaku rombu zamierza zupełnie przebudować swoje portfolio. Już w lutym produkcja Talismana zostanie zatrzymana. Z oferty zniknie również kilka innych modeli.

Renault Talisman pojawił się na rynku europejskim w 2015 roku jako następca Laguny. Renault wykorzystało w modelu język stylistyczny z dużym logo na grillu, światłami w kształcie litery C oraz wydłużonymi lampami tylnymi, które zajmują prawie całą szerokość klapy bagażnika. Talisman przeszedł face lifting w 2020 roku, który delikatnie poprawił wygląd zewnętrzny i wprowadził nowoczesność do kabiny. W samochodzie pojawił się nowy system multimedialny, cyfrowe zegary, ładowarka indukcyjna oraz system Easy Pilot.

Już w momencie debiutu odświeżonej wersji, marka Renault wiedziała, że krótkie życie modelu wkrótce dobiegnie końca i nie zdecydowała się na wprowadzenie wersji hybrydowej, jak w modelu Megane. Talisman nie doczeka nawet swoich 7 urodzin. Produkcja zostanie zakończona w lutym 2022 roku.

Zobacz także: Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi 150 KM 2021; obszerne kombi dla dużej rodziny z pięknem gratis. Diesel na pokładzie

Według informacji opublikowanej na forum Worldscoop wygaszanie produkcji rozpocznie się już pod koniec 2021 roku. Na początku Renault zrezygnuje z wersji napędzanej silnikiem benzynowym TCe połączonym z manualną skrzynią biegów. W następnej kolejności z linii montażowych wycofany zostanie Talisman TCe z automatem, a na końcu z dieslem BluedCi. Zakład w Douai we Francji, z którego wyjeżdża Talisman zajmie się produkcją nowego Megane E-Tech Electric.

Talisman nie jest jedynym modelem, który pożegna szeregi Renault. Podobny los czeka Kadjara, który wiosną 2022 roku zostanie zastąpiony SUV-em o nazwie Austral. Francuska marka nie zamierza kontynuować modeli Scenic i Espace ze względu na spadek popularności segmentu minivanów. Do końca kariery zbliża się również Koleos. Na razie nie wiadomo, czy Talisman doczeka się następcy. Renault zamierza w pierwszej kolejności skupić się na segmencie C, samochodach o nadwoziu SUV, a także na elektryfikacji oferty.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.5 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspaceMeganeRenaultScenicTalisman
Udostepnij1244Tweet778Udostepnij218
Poprzedni

Stellantis: kryzys półprzewodników naruszył relację pomiędzy producentami a dostawcami

Następny

Luksusowy DS 4 La Premiere już w Krakowie. Wkrótce rozpoczęcie jazd testowych

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Luksusowy DS 4 La Premiere już w Krakowie. Wkrótce rozpoczęcie jazd testowych

Nowy Opel Omega 2022: flagowiec inspirowany DS 9

Co nas rozprasza za kierownicą

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Witia - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Roman - Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • MadMan - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • MadMan - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Też Piotr - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Adam - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • Kolo - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Kolo - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.