Przeszło połowa tej kwoty (400 milionów euro) przeznaczona zostanie na rozwój i badania, zaś reszta wydana zostanie na prace modernizacyjne fabryki. Będzie to oczywiście rozłożone w czasie, bowiem zgodnie z porozumieniem PSA i Grupy Fiata koncerny zamierzają zaprzestać wspólnej produkcji nie później, niż w roku 2017.
Władze PSA Peugeot Citroën zapowiedziały w związku z tym, że produkcja zostanie utrzymana, jeśli spełnione zostaną następujące warunki:
– uzyskane zostanie porozumienie w zakresie wycofania się Fiata z joint-venture; doszło do tego 11. lipca 2012 roku;
– zostanie znaleziony nowy partner zainteresowany współpracą w zakresie lekkich samochodów użytkowych; 23. lipca 2012 roku podpisano w tej sprawie umowę z Toyotą;
– poprawiona zostanie konkurencyjność zakładu.
Fabryka, która produkowała modele Peugeot Expert, Citroën Jumpy oraz Fiat Scudo, będzie więc działała dalej, bowiem wszystkie powyższe warunki już zostały spełnione – także ostatni, w czym pomocne będzie wspomniane 750 milionów euro, jakie zainwestowane będzie w zakład w Valenciennes-Hordain, znany szerzej, jako Sevelnord. 26. lipca br. podpisano bowiem porozumienie ze związkami zawodowymi (CFE-CGC, FO oraz SPI-GSEA) działającymi w fabryce dotyczące dostosowania warunków pracy, zabezpieczenia zatrudnienia i rozwoju zakładu.
„To była ważna decyzja zarówno dla zakładu, jak i dla całej Grupy. Sprecyzowaliśmy warunki ekonomiczne, jakie musimy spełnić dla utrzymania fabryki i produkcji lekkich samochodów użytkowych. Warunki owe udało się szybko spełnić i to jest bardzo dobra wiadomość. Chciałbym podziękować związkom zawodowym działającym w Sevelnord za zrozumienie i wsparcie udzielone w momencie krytycznym dla przyszłości zakładu. Należy też wyrazić słowa wdzięczności władzom lokalnym za ich wsparcie, a także Toyocie za zaufanie w nasze możliwości budowy lekkich samochodów użytkowych” – powiedział Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA.
Grupa PSA Peugeot Citroën jest europejskim liderem w produkcji lekkich samochodów dostawczych. W pierwszej połowie bieżącego roku uzyskała 20,8% udziału w rynku tego typu pojazdów.
KG
Najnowsze komentarze