Wiadomości

Trzy ważne powody, dla których kierowcy nie chcą przesiadać na elektryki

autor Tomasz Nowicki
2023-11-22
Wiadomości

Andre Citroën we francuskim Panteonie? Wniosek rozpatrzy prezydent Emmanuel Macron

autor Tomasz Nowicki
2023-11-24
Wiadomości

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce po 20 dniach listopada. Dacia na czele naszego rankingu

autor Tomasz Nowicki
2023-11-22
Wiadomości

Nowy Peugeot 408 najlepszy dla floty! Fastback nagrodzony w Czechach

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-24
Wiadomości

Nowe ładowarki do samochodów elektrycznych przy centrach handlowych w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2023-11-22
Wiadomości

Dacia Spring w Top Gear Awards 2023. Za co dostała nagrodę?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-29
Nowy Fiat Topolino
Wiadomości

Nowy Fiat Topolino jest już dostępny w sprzedaży w Niemczech. Ruszyły zamówienia

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-22

Najnowsze komentarze

  • Gall - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Też Piotr - Czy za pięć tygodni zaczną się problemy? Wchodzi benzyna E10
  • Anonimowo - Nietypowe używane francuskie samochody. Rzadko spotykane, ale ciekawe propozycje
  • Mati - Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?
  • Mati - Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?
  • Mati - Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?
  • DarRad - Nowy Fiat Panda nie będzie produkowany we Włoszech. Do której fabryki trafi ten model?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

PSA ma się dobrze

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2014-02-12
w Wiadomości
Czas czytania 2 minut
38 2
A A
0

Koncern PSA Peugeot Citroën wypracował czteroipółmiliardową – w euro – nadwyżkę handlową we Francji w roku 2013.

Dzięki swojej bazie produkcyjnej na rodzimym rynku udało się koncernowi PSA uzyskać 4,5 miliarda euro nadwyżki w bilansie handlowym. Francuskie zakłady Grupy wyeksportowały 579.000 samochodów[1], a importowała z fabryk w innych krajach 262.000 aut, co daje dodatni bilans handlowy w ilości 317.000 sztuk.

Francuski przemysł samochodowy zatrudnia około 10% wszystkich zatrudnionych w tym kraju (bezpośrednio bądź pośrednio). Z niemal stu tysiącami pracowników w pięciu fabrykach samochodów i jedenastu zakładach produkcyjnych elementów mechanicznych i odlewniach PSA Peugeot Citroën jest liderem, jako pracodawca w branży produkcji samochodów i silników, napędzając przemysł samochodowy w rodzimym kraju.

Aby utrzymać swoją solidną bazę produkcyjną we Francji koncern zobowiązał się w umowie społecznej m.in. do:
– wyprodukowania we Francji miliona pojazdów w roku 2016;
– uruchomienia w roku 2016 produkcji co najmniej jednego nowego modelu w każdym ze swoich francuskich zakładów;
– zainwestowania we Francji w latach 2014-2016 półtora miliarda euro;
– przeznaczenia co najmniej 75% środków wydawanych na badania i rozwój w ośrodkach francuskich – również w roku 2016.

PSA Peugeot Citroën wciąż pozostaje na rynku francuskim liderem branży motoryzacyjnej pod względem liczby zgłaszanych patentów[2].

Ogłaszając te informacje Philippe Varin,prezes koncernu powiedział: „PSA Peugeot Citroën jest główną siłą francuskiego przemysłu od dwustu lat i jest nieodłączną częścią dziedzictwa naszego kraju. Nasze francuskie korzenie są kluczem do sukcesu firmy w przemyśle motoryzacyjnym, a nawet mówiąc bardziej globalnie – w gospodarce naszego kraju. Czynienie Francji coraz bardziej konkurencyjną na rynkach międzynarodowych jest też okazją dla nas do rozwoju i współpracy z partnerami na całym świecie”.

 

[1] Nowe pojazdy, zestawy montażowe (CKD) i części zamienne
[2] wg francuskiego instytutu patentowego

 

PSA ma się dobrze

KG

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nietypowe używane francuskie samochody. Rzadko spotykane, ale ciekawe propozycje

2023-11-29

Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?

2023-11-28

Stellantis wróci do silników spalinowych? Zaskakująca wypowiedź Carlosa Tavaresa

2023-11-28

Czy za pięć tygodni zaczną się problemy? Wchodzi benzyna E10

2023-11-28
Tagi: CitroenPeugeotPSA
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA

    9233 udostępnienia
    Udostepnij 3693 Tweet 2308
  • Nowa Lancia Ypsilon Cassina – pierwsze zdjęcie ujawnione

    1978 udostępnienia
    Udostepnij 791 Tweet 495
  • Renault Scenic wśród siedmiu finalistów Car of the Year 2024. Czy nowy rodzinny SUV ma szanse na pierwsze miejsce?

    2711 udostępnienia
    Udostepnij 1084 Tweet 678
  • Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?

    637 udostępnienia
    Udostepnij 255 Tweet 159

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi – mała cena wielkie możliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-18
Renault - testy i opinie

Test: Renault Laguna 2.0T 204 KM – najlepsza wersja do kupienia! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-08
Dacia Lodgy
Dacia - testy i opinie

Test: Używana Dacia Lodgy 1.6 SCe LPG – supertania jazda dla 7 osób. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-17
Renault - testy i opinie

Test: Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC – limuzyna klasy biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-13
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.6 87 KM – 7 osobowe kombi, proste ale niezawodne. Opinie, plusy, minusy, wady

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-03-08

Najnowsze komentarze

  • Gall - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Też Piotr - Czy za pięć tygodni zaczną się problemy? Wchodzi benzyna E10
  • Anonimowo - Nietypowe używane francuskie samochody. Rzadko spotykane, ale ciekawe propozycje
  • Mati - Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?
  • Mati - Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?
  • Mati - Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?
  • DarRad - Nowy Fiat Panda nie będzie produkowany we Włoszech. Do której fabryki trafi ten model?

Zobacz też

Citroën zajął trzecie miejsce w Wielkim Teście Salonów

Dwie nagrody dla Jeepa w Prêmio Mobilidade Estadão 2023

Peugeot: samochody elektryczne nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.