W bieżącym roku koncern PSA Peugeot Citroën zatrudnił – na różnych umowach – 2.000 młodych ludzi. 10% z nich otrzymało stała pracę w działach sprzedaży. Grupa PSA jest postrzegana przez młodych ludzi jako atrakcyjny pracodawca i wielu z nich chętnie związałoby się z koncernem na długie lata.
Zgodnie ze zobowiązaniem zawartym w Nowej Umowie Społecznej podpisaną przez władze Grupy i cztery związki zawodowe (FO, CFTC, CFE/CGC oraz SIA) w październiku 2013 roku, w roku bieżącym PSA miało zatrudnić 2.000 pracowników, dwa razy więcej, niż w roku 2014. Oczywiście trudno było mówić o stałych umowach dla wszystkich, ale 2.000 miejsc pracy, to i tak bardzo dużo. W Umowie uwzględniano zresztą różne rodzaje stosunków pracy – m.in. praktyki zawodowe, czy kształcenie zawodowe.
Do końca sierpnia zatrudniono już 1.800 pracowników, w tym 200 na stałych umowach w działach zajmujących się sprzedażą. PSA Peugeot Citroën chce zatrudniać młodych ludzi budując w ten sposób swoją przyszłość – inwestycja w młodych, zaangażowanych pracowników, to inwestycja w Grupę. Najlepsi mają praktycznie zagwarantowane stałe etaty.
W ramach polityki zatrudniania młodych ludzi zwrócono szczególną uwagę na wyrównywanie szans kobiet. Aktualnie panie, to 20% pracowników koncernu. Cel przyjęty w polityce zatrudniania młodych adeptów, to 30%.
Podczas kampanii rekrutacyjnej stronę internetową przygotowaną z myślą o kandydatach do pracy odwiedziło 90.000 osób, złożono też 7.000 aplikacji.
„W ramach Nowej Umowy Społecznej od chwili jej podpisania zatrudniliśmy w PSA na różnego rodzaju zasadach 3.000 młodych ludzi. Pozwala nam to na optymistyczne patrzenie w przyszłość przez pryzmat kształcenia na nasze potrzeby młodych kadr” – podsumował akcję Xavier Chéreau, wiceprezes odpowiedzialny za zasoby ludzkie w Grupie PSA Peugeot Citroën.
KG; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze