sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Nowe samochody: Dacia, Renault, Opel, Peugeot, Citroën. Sprzedaż koncernów francuskich w listopadzie 2021 w Polsce

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-01
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Nissan, Opel, Peugeot, PSA, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
590 6
10
511
UDOSTĘPNIEŃ
1.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

IBRM Samar podsumował listopadowe wyniki sprzedaży samochodów osobowych w Polsce. Oczywiście w zestawieniu mamy też dane skumulowane od początku roku, czyli za jedenaście już miesięcy. Jak na tle konkurencji wypadają marki skupione w Grupie Renault i w Grupie PSA? Oto szczegóły.

Najwyżej w stawce spośród interesujących nas marek plasuje się Dacia. Zajmuje dziewiąte miejsce zarówno w wynikach listopada, jak i w sprzedaży skumulowanej od początku roku. W listopadzie zarejestrowano nad Wisłą 1.428 nowe Dacie, co oznacza przyrost w stosunku do października o 47,06% – największy w pierwszej dziesiątce. Z kolei w odniesieniu do listopada ubiegłego roku, kiedy to na polskie drogi wyjechało 2.471 Dacii, notujemy spadek o 42,21%, drugi największy w pierwszej dziesiątce (Tylko Škoda straciła więcej: -52,01%). W roku bieżącym z nowych Dacii cieszy się 17.202 kierowców. To mniej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale spadek jest nieznaczny – tylko o 6,15%. Aktualnie do Dacii należy 4,19% polskiego rynku nowych aut.

Drugą dziesiątkę w sprzedaży skumulowanej rozpoczyna Renault, które w tym roku trafiło do już 14.909 klientów. To wprawdzie wartość o 19,45% niższa, niż rok temu w analogicznym okresie, ale za to sukcesywnie widać wzrost sprzedaży. W listopadzie Renault było bowiem dziesiątą najchętniej wybieraną marką. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 1.329 nowych aut tej francuskiej marki. To o 11,04% mniej, niż w październiku i o 38,64% mniej, niż w listopadzie ubiegłego roku, ale w pierwszej dwudziestce tendencję rosnącą wykazały tu tylko trzy marki. Po jedenastu miesiącach bieżącego roku do Renault należy 3,63% polskiego rynku.

Na dwunastym miejscu znajduje się wchodzący w skład Grupy PSA Opel. W listopadzie na drogi wyjechało 1.226 nowych aut tej marki, o 13,84% mniej, niż w październiku i o 24,74% mniej, niż w listopadzie ubiegłego roku. Jednakże skumulowane wyniki za jedenaście miesięcy dowodzą, że Opel ma się coraz lepiej – sprzedano 14.003 samochody, a to o 488 (+3,61%), niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do Opla aktualnie należy 3,41% polskiego rynku nowych aut.

Dość mocno w listopadzie wystrzeliła sprzedaż marki Peugeot. Marka w wynikach skumulowanych zajmuje piętnastą pozycję, ale pod względem sprzedaży listopadowej wspięła się na miejsce trzynaste rejestrując 1.033 samochody. W porównaniu z zaledwie 599 w październiku notujemy więc wzrost o 72,45%. Niestety w odniesieniu do listopada ubiegłego roku wciąż mamy spadek – o aż 33,31%. Również sprzedaż skumulowana jest niższa, niż rok temu. Teraz jest to wynik 9.757 aut, gdy rok temu było 10.348 (-5,71%). Rynkowy udział Peugeota wynosi aktualnie 2,38%.

Citroën sytuację ma nieco inną – w wynikach skumulowanych zajmuje miejsce dziewiętnaste, ale sprzedaż listopadowa (498 aut) tej pozycji nie poprawia – tu też mamy pozycję dziewiętnastą. Za to w porównaniu z wynikami z października jest wzrost – o jeden samochód, czyli 0,20%. Gorzej wygląda zestawienie aktualnych wyników ze sprzedażą w listopadzie ubiegłego roku – nastąpił spadek o aż 45,75%! Za to sprzedaż skumulowana jest na niemal takim samym poziomie, co rok wcześniej. Teraz mamy 7.096 aut, rok temu było 7.127, czyli notujemy spadek o 0,43%. Do Citroëna należy aktualnie 1,73% polskiego rynku nowych samochodów osobowych.

No i zostały nam dwie dość niszowe marki. Pierwszą z nich jest należąca do PSA DS Automobiles. Zajmuje miejsce 33. ze sprzedażą 340 aut, co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 33,33%. W listopadzie wynik ten powiększył się o 41 samochodów, a to jest o 17,14% więcej, niż w październiku i o 36,67% więcej, niż w listopadzie ubiegłego roku. A należy pamiętać o tym, że marka wciąż ma niewielką rozpoznawalność, mocno ograniczoną sieć sprzedaży, a w mediach – poza Francuskie.pl – niemalże nie istnieje.

No i sportowe, wspaniałe Alpine. Wchodząca w skład Grupy Renault marka sprzedała w listopadzie dwa samochody, o 33,33% mniej, niż w październiku i o 100% więcej, niż rok temu. Skumulowana sprzedaż marki wynosi w tym roku 32 egzemplarze, a to o 128,57% więcej, niż rok temu w analogicznym okresie. Przekłada się to na udział w rynku na poziomie 0,01%.

DS Automobiles zajmuje jedenaste miejsce w rankingu obejmującym tylko marki premium. Alpine w tym zestawieniu jest na pozycji szesnastej.

 

 

na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineCitroenDaciaDS AutomobilesOpelPeugeotRenaultSAMARsprzedaż
Udostepnij204Tweet128Udostepnij36
Poprzedni

Renault Samsung QM6 LPe, czyli Koleos z instalacją LPG. Sprzedaje się świetnie!

Następny

Citroën C4 II 1.6 VTi 120 KM Exclusive 2012 – dziesięć lat eksploatacji od nowości. Opinia użytkownika

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën C4 II 1.6 VTi 120 KM Exclusive 2012 – dziesięć lat eksploatacji od nowości. Opinia użytkownika

Renault 5 Alpine Turbo, 5 GT Turbo, Fuego : Renault na Retromobile 2019

Samochód koncepcyjny PEUGEOT EXALT - nowatorskie wzornictwo i jeszcze bardziej intensywne wrażenia z jazdy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • No risk no fun - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.