W 2007 r. klienci wybrali 18.139 samochodów marki Citroën, co stanowi rekord sprzedaży od czasu utworzenia polskiej filii w 1993 roku. Sukces odniosły samochody osobowe (Berlingo i Xsara Picasso pozostały liderami swoich segmentów, dobry wynik nowych modeli – gamy C4 Picasso i C-Crossera), ale największy wzrost sprzedaży odnotowały modele dostawcze. Przy wzroście rynku samochodów dostawczych o 34,43%, sprzedaż Citroëna wzrosła o prawie 80%, co zapewniło marce 5. miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w Polsce.
– Udział rynkowy Citroëna: 5,23%
– 18.139 sprzedanych samochodów
– Xsara Picasso liderem segmentu minivanów (20,41% udziału w segmencie)
– Berlingo – pierwsze miejsce w segmencie kombivanów (28,76% udziału w segmencie)
w okresie styczeń–grudzień 2007
model | Liczba wydanych samochodów nowych |
C1 | 922 |
C2 | 481 |
C3 | 2.698 |
C4 | 1.922 |
Xsara Picasso | 1.830 |
C4 Picasso | 649 |
C5 | 1.656 |
C6 | 56 |
C-Crosser | 63 |
C8 | 110 |
Berlingo osobowe | 3.295 |
Berlingo dostawcze | 1.913 |
Jumpy | 240 |
Jumper | 2.304 |
Nowy Jumper | 351 |
Osobowe razem | 13.674 |
Dostawcze razem | 4.465 |
suma | 18.139 |
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze