Renault AMC Sportwagon był sprzedawany w Ameryce Północnej, w USA i w Kanadzie. Wyposażono go w silnik o pojemności 2.2 litra o mocy 99 KM z wtryskiem paliwa Bosch, który w cyklu mieszanym miał spalać 7,8 litra na 100 kilometrów. Co ciekawe, w zawieszeniu zastosowano hydrauliczne ograniczniki, które miały zwiększać komfort jazdy. Producent reklamował auto jako wilka w owczej skórze.
Renault AMC Sportwagon lub inaczej Renault 18 kombi, był komfortowym rodzinnym samochodem na rynki północnoamerykańskie. Mógł mieć 5-biegową skrzynię manualną lub 3-biegowy automat.
Zobacz: aktualności motoryzacyjne ze świata Renault. Codziennie nowe, ciekawe
Renault AMC Sportwagon lepszy niż Volvo i Mercedes
„Jaka jest różnica między kombi Renault, Volvo i Mercedesa? Z jednej strony, wszystkie trzy zostały zaprojektowane do przewożenia ładunku w bardzo nietypowy sposób. Wyposażone są w zębatkowy układ kierowniczy, przednie i tylne stabilizatory poprzeczne oraz wyrafinowane silniki o pojemności ponad 2 litrów. Posiadają też imponującą listę luksusowych udogodnień bez dodatkowych kosztów. Funkcje takie jak radio AM/FM stereo, tylna wycieraczka/spryskiwacz, ergonomicznie zaprojektowane fotele, a nawet klimatyzacja. Ale chociaż wszystkie trzy samochody mają ze sobą wiele wspólnego, jest jedna rzecz, którą będziesz mieć w Volvo i Mercedesie, a której nie będziesz mieć w Renault: wyższe raty. Renault Sportwagon: przystępny cenowo” – reklamował swój samochód producent w ulotce z 1984 roku.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów Renault. Opinie, spalanie, wady i zalety
Auto chwalono przede wszystkim za komfort jazdy i dynamiczny silnik a krytykowano mniejszą ilość miejsca nad głową, co można zobaczyć choćby na poniższym amerykańskim filmie z testem Renault AMC Sportwagon:
Renault AMC Sportwagon wygląda dość niewinnie
„Wygląda to dość niewinnie. Ale tak nie jest. Pod tym spokojnym, rozsądnym i wyrafinowanym wyglądem zewnętrznym kryje się zupełnie inne zwierzę. To nowe Renault Sportwagon o pojemności 2,2 litra. Wilk w owczej skórze. Jego osiągi są tak dobre, że mógłby być… sportowym coupe. Silnik benzynowy o pojemności 2,2 litra, który napędza nowy Sportwagon, to ten sam, który znajduje się w rasowym sportowym Renault Fuego. Podobnie jak jego kuzyn z Formuły 1, Spomvagon może pochwalić się wtryskiem paliwa Bosch L Jetronic. Niesamowicie czuły układ kierowniczy i hamulcowy ze wspomaganiem zębatkowym. Słynny napęd na przednie koła Renault. I to samo płynne, niezależne zawieszenie na 4 koła. Jeśli szukałeś rozsądnego auta rodzinnego, które nie prowadzi się jak kombi, to właśnie znalazłeś swój samochód. Zaprojektowany w Europie Sportwagon jest owocem światowych osiągnięć Renaules w dziedzinie inżynierii, innowacji i zaawansowanych technologii.
Daleko szukać nie trzeba. Słynne amortyzatory hydrauliczne Sportwagon zapewniają najwyższy komfort dla 5 pasażerów.” – chwaliło się Renault.
Zobacz: nowe samochody Renault, promocje i wyprzedaże
W roku 1987 w USA i Kanadzie zadebiutował Eagle Medallion, czyli Renault 21.
Najnowsze komentarze