Renault Austral to najnowsza propozycja koncernu Renault. SUV otrzyma też nową odsłonę lubianego przez kierowców systemu 4Control, poprawiającego zwrotność i zachowanie się samochodu w zakrętach. Jego działanie jest odczuwalne także przy wyższych prędkościach.
4Control to system pozwalający na sterowanie czterema kołami pojazdu. Dzięki temu staje się on zwrotniejszy i łatwiej nim manewrować w ciasnych miejscach. Pierwsza generacja systemu 4Control pojawiła się na rynku w 2007 roku i z miejsca zdobyła uznanie kierowców.
Zobacz: Renault Austral – wszystko o nowym SUVie
Nowa generacja systemu 4Control zadebiutuje w najnowszym modelu marki. Renault Austral będzie miał nie tylko tylne koła skrętne ale również wielowahaczową oś tylną zapewniającą najwyższy komfort jazdy, lepszą przyczepność kół i polepszoną stabilność. Dzieki temu, pomimo wysokiego nadwozia, jazda tym SUVem jest niezwykle przyjemna a przy tym bezpieczna.
Podczas jazdy z dużą prędkością lub na szybszych zakrętach (powyżej 50 km/h), tylne koła skręcają się o maksymalnie 1° w tym samym kierunku co koła przednie. Z kolei podczas wolniejszych manewrów Australem, umieszczony na tylnej osi regulator skrętu może obrócić tylne koła do 5° przeciwnie do kierunku kół przednich. Poprzednia generacja 4Control pozwalała skręcać koła o 3,5°. Z kolei najnowsza odsłona Mercedesa GLC pozwala skręcać koła o 4,5°.
Zobacz: Nowe samochody Renault. Sprawdź teraz!
„Renault wprowadza technologię 4 kół skrętnych w nowej platformie CMF-CD. Dzięki elektronicznemu sterowaniu układem kierowniczym tylnych kół możemy dostosować tylne zawieszenie, aby zapewnić najlepsze osiągi w każdych warunkach: zwrotność w mieście, zwinność na górskich drogach, stabilność i bezpieczeństwo na autostradzie” – mówio Filippo Mantovani, szef działu dynamiki marki Renault.
Dzięki nowemu rozwiązaniu promień skrętu Renault Austral wynosi zaledwie 10,1 metra, czyli tyle ile w niektórych samochodach miejskich.
Najnowsze komentarze