Producenci samochodów mieli mnóstwo pomysłów na koncepcję samochodu o nadwoziu van. Zwłaszcza Renault miało wiele do powiedzenia w tej kwestii, w końcu francuska marka zdecydowała się wprowadzić do seryjnej produkcji pierwszy samochód o takim nadwoziu: model Espace. W 2002 roku zaproponowano minivana przyszłości. Pojazd, który miał być jednocześnie funkcjonalny, wygodny i przyjazny dla środowiska.
Głównym założeniem przy tworzeniu Ellypse, było zaprojektowanie świeżego, rodzinnego samochodu o długości 4 m. W prace nad modelem zostało zaangażowanych 20 designerów z Renault, którzy przedstawili swoje propozycje wyglądu zewnętrznego oraz wnętrza. Wybrano cztery nadwozia, z których następnie wykonano modele z gliny. Następnie wyselekcjonowano jeden projekt, który zadebiutował na salonie samochodowym w Paryżu w 2002 roku.
Ellypse przyjazny dla środowiska
Ellypse miał być na tyle zaawansowany, by mógł trafić na ulice w roku 2010 roku a do tego przyjazny dla środowiska m.in. dzięki wykorzystaniu surowców wtórnych. Maska, błotniki oraz tylny zderzak, które zresztą odróżniają się od reszty nadwozia, zostały wykonane z polipropylenu a drzwi z aluminium. Do wytłumienia pojazdu posłużyły włókna roślinne, głównie bawełna uzyskana ze starych ubrań oraz włókna poliestrowe z butelek i opakowań.
Modułowość
Ellypse został zaprojektowany tak, aby w łatwy sposób można było zdemontować poszczególne elementy pojazdu. Ponadto dostęp do samochodu był ułatwiony dzięki drzwiom otwieranym przeciwstawnie do siebie. Tylne drzwi dzięki podwójnym zawiasom można było otworzyć również w konwencjonalny sposób.
Wnętrze było proste, czytelne i jasne dzięki przezroczystym powierzchniom wykonanym z poliwęglanu. Kierowca miał do dyspozycji dwa ekrany. Wyświetlacz zamontowany na konsoli centralnej był chowany i obsługiwał wiele funkcji takich jak klimatyzacja czy audio i dostarczał wielu informacji na temat pojazdu i drogi. Renault Ellypse zapewniał także dużą wygodę swoim pasażerom dzięki szybko i łatwo rozkładanym fotelom.
Silnik
Renault Ellypse był napędzany za pomocą 16 zaworowej jednostki wysokoprężnej z wtryskiem common rail o pojemności 1,2 litra. Silnik generował 100 KM mocy oraz 200 Nm momentu obrotowego i był wspomagany układem elektrycznym. Spalanie Ellypse wynosiło 3,2 l/100 km.
Najnowsze komentarze