Renault przygotowuje swoje kampanie reklamowe w taki sposób, aby mogły być stosowane w różnych częściach świata a przez tym stawia na kreatywność – mówił Arnaud Belloni, szef marketingu koncernu w czasie swojej wizyty w Kolumbii.
Kolumbia ma szczególne znaczenie dla Renault. To tutaj kultowym modelem jest przecież słynne Renault 4. Dzisiaj marka jest tu mocno obecna.
„W przypadku kampanii wydajemy dużo więcej na pomysł, montaż, reżyserię, zdjęcia, muzykę i lokalizacje, dlaczego mogę wydać więcej, bo to będzie na całym świecie, a nie kilka klipów dla każdego kraju przez pół roku. Więc model kreatywności sprawdza się doskonale” – powiedział Belloni. „Kiedy przyszedłem do Renault odkryłem, że ekosystem miał fantastyczną wydajność, ale nie było kreatywności, a kreatywność to fantastyczna broń; powiedziałbym, że najbardziej radykalną wersją efektywności marketingu jest nadanie priorytetu kreatywności, jeśli masz kreatywność, łatwo jest mieć wydajność”.
zobacz: nowe samochody Renault
Co ciekawe, zanim Arnaud Belloni objął stanowisko, firma tworzyła często po 18 globalnych kampanii w ciągu roku, niekiedy dla jednego modelu było to sześć różnych filmów z różnych krajów. Dzisiaj tworzy się ich mniej, jednak znacznie większą uwagę przykłada się do samej produkcji, w tym do pomysłu. To właśnie on stanowi o powodzeniu reklamy.
Świetnym przykładem jest kampania Dacii Duster, zrealizowana w czasie pandemii COVID-19.
Wykorzystano tutaj najprostsze środki.
źródło: Revista Pym Kolumbia
Najnowsze komentarze