Grupa Renault podpisała ze związkami zawodowymi umowę „Re-Nouveau France 2025”, która ma pozycjonować Francję w centrum działalności produkcyjnej i rozwojowej koncernu w zakresie mobilności elektrycznej, łączności, napędów wodorowych oraz technologii cyfrowych. Z fabryk nad Sekwaną wyjedzie 9 nowych modeli samochodów.
Zgodnie z planem „Re-Nouveau France 2025”, który został zatwierdzony przez trzy związki zawodowe, Renault planuje na lata 2022-2024 zwiększenie rocznej produkcji we francuskich zakładach do 700.000 egzemplarzy. Koncern utrzymuje wcześniejsze zapowiedzi o przydzieleniu 9 nowych modeli obiektom lokalnym. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów z napędem elektrycznym jak: Renault Mégane E-Tech Electric, Renault 5, Kangoo E-Tech Electric, Trafic E-Tech Electric, a także dwóch modeli, które są obecnie w fazie rozwoju. Chodzi o elektrycznego SUV-a segmentu C oraz najprawdopodobniej Renault 4ever, który nawiązuje do legendarnego 4L. Z fabryki w Batilly wyjedzie nowy Master oraz bliźniaczy model partnerskiej marki. Strategia obejmuje również zakład w Dieppe, który wyprodukuje elektryczny model Alpine. Fabryka w Cleon zajmie się montażem silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM).
Zobacz także: Nowe Renault Austral: nadchodzi następca Kadjara. Debiut wiosną 2022
Renault czeka intensywna transformacja, by zwiększyć produkcję we Francji, w przeciwieństwie do Peugeota, który lokalnym zakładom powierzył już modele segmentu C oraz SUV-y (3008, 5008 i 308). We Francji produkowane są Espace, Scénic i Talisman, ale marka zamierza pożegnać je już w przyszłym roku. Jedynie w segmencie B marki Peugeot i Renault pozostają zgodne. Marże są niższe, dlatego przeniesiono produkcję za granicę, gdzie siła robocza jest tańsza. Różnica między Peugeotem a Renault wciąż jest jednak znaczna. Lokalna produkcja Peugeota stanowi 35%, natomiast w przypadku Renault jest to 18%.
Zmiany w zatrudnieniu
W ramach „Re-Nouveau France 2025” Grupa Renault zobowiązuje się nie zamykać zakładów przemysłowych i logistycznych objętych porozumieniem, jak również obiektów inżynierii technicznej w Lardy i Aubevoye. W związku ze zwiększeniem produkcji samochodów elektrycznych nastąpi likwidacja 1700 miejsc pracy oraz zatrudnienie 2500 pracowników na innych stanowiskach.
Grupa zamierza przeprowadzić 10.000 szkoleń i kursów przekwalifikowujących w celu rozwijania umiejętności pracowników pod kątem zmian w motoryzacji.
Najnowsze komentarze