czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault podpisuje trzyletni plan „Re-Nouveau France 2025”. Nowe modele z francuskich fabryk

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-15
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
384 12
0
Renault Megane E-Tech
340
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Grupa Renault podpisała ze związkami zawodowymi umowę „Re-Nouveau France 2025”, która ma pozycjonować Francję w centrum działalności produkcyjnej i rozwojowej koncernu w zakresie mobilności elektrycznej, łączności, napędów wodorowych oraz technologii cyfrowych. Z fabryk nad Sekwaną wyjedzie 9 nowych modeli samochodów.

Zgodnie z planem „Re-Nouveau France 2025”, który został zatwierdzony przez trzy związki zawodowe, Renault planuje na lata 2022-2024 zwiększenie rocznej produkcji we francuskich zakładach do 700.000 egzemplarzy. Koncern utrzymuje wcześniejsze zapowiedzi o przydzieleniu 9 nowych modeli obiektom lokalnym. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów z napędem elektrycznym jak: Renault Mégane E-Tech Electric, Renault 5, Kangoo E-Tech Electric, Trafic E-Tech Electric, a także dwóch modeli, które są obecnie w fazie rozwoju. Chodzi o elektrycznego SUV-a segmentu C oraz najprawdopodobniej Renault 4ever, który nawiązuje do legendarnego 4L. Z fabryki w Batilly wyjedzie nowy Master oraz bliźniaczy model partnerskiej marki. Strategia obejmuje również zakład w Dieppe, który wyprodukuje elektryczny model Alpine. Fabryka w Cleon zajmie się montażem silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM).

Zobacz także: Nowe Renault Austral: nadchodzi następca Kadjara. Debiut wiosną 2022

Renault czeka intensywna transformacja, by zwiększyć produkcję we Francji, w przeciwieństwie do Peugeota, który lokalnym zakładom powierzył już modele segmentu C oraz SUV-y (3008, 5008 i 308). We Francji produkowane są Espace, Scénic i Talisman, ale marka zamierza pożegnać je już w przyszłym roku. Jedynie w segmencie B marki Peugeot i Renault pozostają zgodne. Marże są niższe, dlatego przeniesiono produkcję za granicę, gdzie siła robocza jest tańsza. Różnica między Peugeotem a Renault wciąż jest jednak znaczna. Lokalna produkcja Peugeota stanowi 35%, natomiast w przypadku Renault jest to 18%.

Zmiany w zatrudnieniu

W ramach „Re-Nouveau France 2025” Grupa Renault zobowiązuje się nie zamykać zakładów przemysłowych i logistycznych objętych porozumieniem, jak również obiektów inżynierii technicznej w Lardy i Aubevoye. W związku ze zwiększeniem produkcji samochodów elektrycznych nastąpi likwidacja 1700 miejsc pracy oraz zatrudnienie 2500 pracowników na innych stanowiskach.

Grupa zamierza przeprowadzić 10.000 szkoleń i kursów przekwalifikowujących w celu rozwijania umiejętności pracowników pod kątem zmian w motoryzacji.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AlpineKangooMasterMeganeMegane E-Tech ElectricR5RenaultTrafic
Udostepnij136Tweet85Udostepnij24
Poprzedni

Dacia wybrana najbardziej satysfakcjonującą marką w Wielkiej Brytanii

Następny

Nowa Dacia Spring zwycięzcą konkursu Autobest 2022

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nowa Dacia Spring Autobest 2022

Nowa Dacia Spring zwycięzcą konkursu Autobest 2022

Auto dostawcze na wodór? Peugeot e-Expert Hydrogen wszedł do seryjnej produkcji

The Originals Renault – wirtualne muzeum i e-sklep dla fanów marki

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.