Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

RSMP: Francuska dominacja w Karkonoszach

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2008-08-31
w Wiadomości
Czas czytania 6 minut
29
A A
0

Francuz przyzwyczaił nas przez cały poprzedni i część tegorocznego sezonu, do swojej dominacji na odcinkach specjalnych. Ciekawi byliśmy jak poradzi sobie w Rajdzie Karkonoskim, który po sześciu latach przerwy wrócił do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Prawdę mówiąc, byliśmy raczej spokojni o utrzymanie przez niego przewagi punktowej, bowiem jedynymi kierowcami startującymi w imprezie, a mogącymi mu zagrozić, byli Kajetan Kajetanowicz oraz Tomek Kuchar. W rajdzie nie startowali bowiem Leszek Kuzaj, Michał Sołowow, ani Michał Kościuszko.

Peugeot 408 – reklama

Ten pierwszy w dość dziwnych okolicznościach odwołał swój start w rajdzie, tłumacząc się kontuzją nadgarstka. Michał Sołowow natomiast nie zdążył przygotować auta po wymagającym Rajdzie Barum. Drugi z Michałów – Kościuszko – skupiony jest najwyraźniej na startach w Junior WRC.

Brak godnego rywala dla Bryana dało się odczuć już podczas pierwszej pętli rajdu. Francuz od początku narzucił mordercze tempo, wygrywając wszystkie trzy odcinki specjalne porannej części wczorajszego dnia. Tomek Kuchar, drugi z kierowców Peugeotów 207 S2000, tylko na pierwszej próbie był w stanie dotrzymać kroku swojemu francuskiemu koledze. Potem był czwarty i trzeci, w efekcie po pierwszych trzech oesach zajmował trzecią pozycję.

Wśród zawodników pucharu C2 R2 Challenge zaciętą walkę toczyli bracia Dobrowolscy i Radek Typa. W efekcie, po trzech odcinkach specjalnych prowadził Typa, przed Dobrowolskimi i Jankiem Chmielewskim.

Warto przeczytać!

Renault R5
London Images
16th December 2024
Images Copyright Malcolm Griffiths
M:07768 230706
E:malcy1970@me.com
I:@malcy1970

Renault negocjuje z chińskim dostawcą nową technologię silników elektrycznych bez metali ziem rzadkich

2025-11-11
peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Peugeot Polygon Concept – samochód przyszłości, który poznasz… w Fortnite! Mamy kod dostępu

2025-11-10

Popołudniowa pętla rajdu przebiegała po powtórzonych odcinkach z porannej części pierwszego etapu. Nie zwalniał nadal Bryan Bouffier, który ponownie okazał się najszybszy na wszystkich trzech odcinkach specjalnych. Niestety odrobinę gorzej szło Tomkowi Kucharowi, który narzekał na złe nastawy zawieszenia swojej 207-ki. Wrocławianin, notując po kolei szósty, siódmy i piąty czas, nie zdołał utrzymać miejsca na podium i spadł o oczko niżej, 17 sekund za braci Bębenków. Swoją drogą zastanawialiśmy się jak to jest, że dwa Peugeoty 207 S2000 tak skrajnie inaczej się prowadzą. Bryan Bouffier jedzie cały czas swoje i rzadko słyszymy z jego ust narzekania. Natomiast cała polska czołówka zamiast szybko jechać, szuka wymówek…

Zaciętą walkę prowadzili nadal kierowcy Citroënów C2-R2. Brylował nadal Typa, jednak coraz szybciej jechał Marcin Pasecki. Mimo to układ pierwszej trójki pozostał niezmieniony – za Radkiem jechali bracia Dobrowolscy, a zaraz za nimi w klasyfikacji znajdował się Janek Chmielewski.

Auta francuskie dominowały także w klasie A7. Prowadziła tam załoga Kujawski/Rzemień przez Zbigniewem Cieślarem i Szymonem Borutą.

Drugi dzień Rajdu Karkonoskiego nie przyniósł przełomu w klasyfikacji generalnej. Nas to nie martwi, ale podejrzewamy początki niezłej frustracji wśród najszybszych zawodników narodowości polskiej. Ale żeby nie kopać leżących, należy dodać, że rozkręcać zaczął się Tomek Kuchar. Na sódmym odcinku specjalnym uzyskał drugi czas, przedłużając swoje nadzieje na wskoczenie na podium. Najszybszy był, nie zgadniecie ;-) Bryan Bouffier, który wyrobił sobie nad drugim w klasyfikacji Kajetanowiczem już prawie 58 sekund przewagi.

Załogom w klasie A6 przypisano taki sam czas po wstrzymaniu odcinka, spowodowanym poważnym wypadkiem załogi Sebastian Frycz/Jacek Rathe. Ich Subaru uderzyło mocno w drzewo i zapaliło się. Na szczęście dla załogi, skończyło się tylko na potłuczeniach i kołnierzu ortopedycznym na szyi Sebastiana…

Wybaczcie nam pewną monotonię tej relacji, jednak nie jesteśmy w stanie nic poradzić na świetną dyspozycję francuskiego Mistrza Polski. Tak, Bouffier znowu to zrobił, znów wygrał oes – tym razem oznaczony numerem osiem Podgórzyn. Tomek Kuchar był trzeci i do podium brakowało mu już tylko nieco ponad 12 sekund.

OS7 przyniósł zmiany w klasyfikacji C2-R2 Challenge. Dość powoli przejechał go Radek Typa, przez co został wyprzedzony w generalce przez braci Dobrowolskich. Trzecie miejsce okupował nadal zwycięzca tej próby, Janek Chmielewski.

Na zachodzie bez zmian – taki komunikat można było wydać po kończącym pierwszą dzisiejszą pętlę odcinku specjalnym. Znów pierwszy był Bouffier przed Kajetanowiczem, Bębenkiem i Tomkiem Kucharem. Szczęśliwie drugi z kierowców Peugeota 207 S2000 stracił do braci z Bochni tylko 0,6 sekundy, a więc pozostał w walce o trzecie miejsce.

Niepokojąco spadło za to tempo jazdy Radka Typy. Utrzymał on drugie miejsce w klasie R2B, jednak trzeci Janek Chmielewski tracił do niego tylko 16,8 sekundy.

Do kolekcji oesowych zwycięstw Bouffier dopisał powtórzony przejazd Bobrowa. Tuż za nim w tabeli widniał Kuchar, cały czas zmniejszając dystans do Bębenków. Przyspieszył odrobinę Radek Typa, przegrywają jednak z Dobrowolskimi zarówno na odcinku, jak i w generalce C2-R2 Challenge.

Perfekcyjna jazda Bryana Bouffier’a na przedostatnim odcinku specjalnym zaowocowała kolejnym najlepszym czasem. Pod Francuza niejako „podpiąć” chciał się zapewne Tomek Kuchar dojeżdżając jako drugi, jednak ze stratą już piętnastu sekund. Jednak dzięki temu dobremu rezultatowi, do podium brakowało mu jedynie 3,6 sekundy.

Kierowcy Citroënów C2-R2 nadal zacięcie walczyli o pozycje, jednak karty wydawały się już być rozdane. Najszybszy był Dobrowolski przed Typą i Chmielewskim. Taka sama kolejność obowiązywała w klasyfikacji generalnej.

Na ostatnim odcinku specjalnym wreszcie ktoś przełamał serię Bryana Bouffier. Co ciekawe, był to kierowca Peugeota 207 S2000. To Tomek Kuchar postawił wszystko na jedną kartę walcząc o najniższy stopień podium. I udało się – o 0,1 sekundy pokonał Bryana, ale co ważniejsze na mecie rajdu zameldował się 4,1 sekundy przed Michałem Bębenkiem.

W klasyfikacji C2-R2 Challenge zwyciężyli bracia Dobrowolscy. Radek Typa dojechał do mety jako drugi, ze stratą 22,6 sekundy. Na trzecim miejscu zameldował się Janek Chmielewski z Irkiem Pleskotem.

Klasa A7 także padła łupem załogi korzystającej z auta francuskiego – pierwszy był duet Kujawski/Rzemień przez Zbigniewem Cieślarem – obydwaj w Renault Clio.

Dzisiejszy sukces był jednym z łatwiejszych w wykonaniu Bryana Bouffiera. Wielkimi krokami zmierza on po drugi z rzędu tytuł Mistrza Polski. Miejmy nadzieję, że reszta polskiej czołówki w końcu się obudzi i będziemy mieli rywalizację z prawdziwego zdarzenia. Bo w obecnym kształcie cykl RSMP traci coraz więcej widzów i prestiżu. Najwyższy czas to zmienić.

Grzegorz Różycki


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRenaultWszystkieClio207C2
Udostepnij10Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15115 udostępnienia
    Udostepnij 6046 Tweet 3779
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2356 udostępnienia
    Udostepnij 942 Tweet 589
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6436 udostępnienia
    Udostepnij 2574 Tweet 1609
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4439 udostępnienia
    Udostepnij 1776 Tweet 1110

Testy samochodów

06. test używanego Peugeota 307 Pio307 Wiadomości
Testy

Test: używany Peugeot 307 SW 2.0 16V 2004 – obszerny test i opinie użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-11-15
alpine a290 samochod elektryczny moze byc ekscytujacy 44 Wiadomości
Testy

Alpine A290 – samochód elektryczny może być ekscytujący! Pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
Citroen C3 2006 1024 0d Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Citroën C3 1.4 HDi 75 KM 2007 – oszczędny diesel do miasta? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-12-10
citroen berlingo 1 5 bluehdi 2024 11 scaled Wiadomości
Testy

Test: Citroën Berlingo VAN 1.5 BlueHDi. Oszczędny, komfortowy i pojemny samochód dostawczy

autor Tomasz Nowicki
2024-09-29
001. Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 180 EAT8 – komfort w rozmiarze XL Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8 – komfort w rozmiarze XL. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-13

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Nowa Dacia Sandero 2021 i fabryczne LPG: hiszpański test. Toyota Yaris i Skoda Fabia mocno zagrożone!

Peugeot we Francji w październiku 2013

Citroën C3 Elle – seria specjalna

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz