wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Rumunia: kraj pięknych krajobrazów i królestwo marki Dacia

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-09-12
w Dacia, Europa, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania 6 minut
1.3k 39
1
Dacia Logan, Rumunia
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault na Le Mans Classic 2022

Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!

Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie

Rumunia to niezwykły kraj, który urzeka spokojnymi miasteczkami, górskimi krajobrazami i ciekawym światem motoryzacyjnym, w którym dominuje rodzima marka Dacia. Zobaczymy zarówno samochody z nowej gamy modelowej, jak i ciekawostki sprzed lat.

Więcej zdjęć znajdziesz w galerii pod artykułem – warto je przejrzeć wszystkie! 

Rumunia była dla nas krajem tranzytowym, przez który biegła trasa do miejsca wakacyjnego wypoczynku znajdującego się w Bułgarii u wybrzeża Morza Czarnego. Chociaż stan dróg w kraju Dacii nie rozpieszcza kierowców, górskie widoki i senne, malownicze miasteczka, częściowo rekompensują trudy mozolnego pokonywania pozostawiającej wiele do życzenia nawierzchni. Osiedla domków z czerwonymi dachami, górujące nad nimi cerkwie i lokalne samochody tworzą tu specyficzny klimat, który sprawia, że podróż przez Rumunię z pewnością nie będzie nudna.

Loganowy raj

Dacia oczywiście nie jest jedyną marką samochodów w Rumunii, ale zarówno na podjazdach wiejskich posiadłości, jak i w większych miastach królowały rodzime pojazdy i to głównie Logan I i II generacji, Logan MCV, spotkaliśmy też mnóstwo wersji dostawczych i pick-upów. Niestety nie wszystkie pojazdy udało się sfotografować.

Zobacz także: tak mogłaby wyglądać nowa Dacia Jogger w wersji pick-up

Wyraźnie widać, że produkowana w Mioveni nowa generacja sedana również zaczyna cieszyć się popularnością. Przez dwa i pół dnia, które spędziliśmy na rumuńskich drogach widzieliśmy znacznie więcej egzemplarzy niż w Polsce od momentu debiutu. Logan służy taksówkarzom, straży granicznej i policji, chociaż jako radiowóz częściej spotykaliśmy Dustera.

O tym, że Logan ma dla rynku rumuńskiego duże znaczenie świadczy również bardziej rozbudowana oferta silnikowa III generacji, która pokrywa się z gamą Sandero. Na polskim rynku znajduje się tylko model ze 100-konną jednostką 1.0 z instalacją LPG, ale dobrze, że w ogóle jest. We Francji Dacia całkowicie zrezygnowała z Logana.

Test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG; czy to paliwo kiedyś się skończy? Sprawdzamy zasięg

Jakie samochody kryją się w zaułkach?

Nasze oczy cieszyły przede wszystkim samochody, których w Polsce nie zobaczymy a przynajmniej mamy na to znacznie mniejsze szanse. W ruchu ulicznym przemykały modele 1300 i 1310, które Dacia produkowała na licencji Renault 12 a na poboczu dostrzegliśmy poprzednika Logana, model Solenza, który zjeżdżał z linii montażowych tylko od 2003 do 2005 roku.

W niektórych zaułkach można było dostrzec Dacię pick-up oraz SuperNova. Niestety nie udało nam się wypatrzeć nowego Joggera, jak sugerował Tomasz w jednym z artykułów, ale samochody transportujące nowe Sandero oraz Dustery z zakładów produkcyjnych w Mioveni owszem, i to całkiem licznie. Oprócz Dacii, po drogach jeździ mnóstwo modeli: Renault Thalia I generacji i to zarówno pod nazwą Thalia, Symbol, jak i Clio. Popularny jest też Symbol II generacji i Megane I.Dacia Solenza

Nowa Dacia Sandero Stepway 90 KM: ile naprawdę pali i jak jeździ? Godny konkurent takich aut jak Toyota Yaris czy Skoda Fabia

Obowiązkowy punkt: Trasa Transfogaraska

Punktem, którego nie wolno pominąć podczas odwiedzin w Rumunii jest licząca 151 km trasa Transfogaraska, nie bez powodu jest uznawana za jedną z najpiękniejszych dróg na świecie. Górskie krajobrazy, skaliste urwiska, specyficzny żółtawy kolor traw i serpentyny, które zdają się ciągnąć prawie w nieskończoność, urzekają swoim pięknem.Trasa Transfogarska

Asfaltowa i zaskakująco szeroka droga pozwala wyjechać na wysokość 2.042 m w okolice jeziora Balea. Stąd można wyruszyć wyżej (już tylko pieszo) na pobliskie szczyty lub odpocząć po długiej podróży napawając się widokami, popijając kawę i próbując lokalnych serów. W sezonie turystów nie brakuje, ale miejsc parkingowych jest całkiem sporo. Koszt pozostawienia samochodu wynosi 2 rumuńskie leje za godzinę (płatność tylko gotówką). Można też szukać szczęścia na bezpłatnym parkingu na poboczu.

Liczne zatoczki zachęcają do zatrzymania się co kawałek i obserwowania wspinających się w górę samochodów i motocykli oraz fotografowania zapierających dech w piersiach widoków. Wielu podróżnych wykorzystuje miejsca przy drodze na piknik, ale trzeba uważać, w górach Fogaraskich mogą czaić się dzikie zwierzęta. Podczas naszej podróży, poboczem kroczyły dwa niedźwiedzie, które zdawały nie przejmować się sznurem samochodów i oczami wpatrzonymi w niecodzienny widok.

Rumunia pozostawiła w naszej pamięci malownicze krajobrazy i tylko jedno rozczarowanie – byliśmy tam zdecydowanie zbyt krótko. Z pewnością tam wrócimy!

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia SolenzaTrasa TransfogarskaTrasa TransfogarskaTrasa TransfogarskaBalea lakeTrasa TransfogarskaDacia Logan, Rumunia
5 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1213001310ClioDaciaDusterLoganMeganeRenaultSymbolThalia
Udostepnij443Tweet277Udostepnij78
Poprzedni

Renault Trucks z Nagrodą Doskonałości Technicznej w Wielkiej Brytanii

Następny

Feldschlösschen, szwajcarski browar, ma już 20 elektrycznych Renault Trucks D Wide Z.E.

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Feldschlösschen, szwajcarski browar, ma już 20 elektrycznych Renault Trucks D Wide Z.E.

Citroen Berlingo kamper

Citroën Berlingo Nu Venture Surf: kamper w rozmiarze mini

Peugeot i Citroën: auta koncepcyjne, filmowe i z bardzo niskim przebiegiem na sprzedaż

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomek - Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Romekkk - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Krzysiek - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.