Jak wiecie, od szesnastu lat staramy się informować Was o globalnych działaniach francuskich koncernów samochodowych. Nie ograniczamy się do informacji dotyczących jedynie Polski, czy choćby tylko Europy. Interesuje nas cały świat. Znaczącymi rynkami dla PSA i Grupy Renault są niewątpliwie państwa Ameryki Łacińskiej. Dziś wieści z Argentyny.
Peugeot 208 II generacji jest już produkowany w Ameryce Łacińskiej. To pierwszy pojazd wyprodukowany po poważnej transformacji przemysłowej w zakładzie El Palomar (Argentyna), co stawia tę fabrykę w roli jednej z najbardziej innowacyjnych w Grupie PSA. Peugeot 208 II jest pionierem w Ameryce Łacińskiej w wykorzystaniu platformy CMP, najnowszej i jednej z najnowocześniejszych globalnych platform Grupy PSA. Niedawno wprowadzony na rynek europejski Peugeot 208 II jest zdobywcą prestiżowej nagrody „Car of the Year 2020”. To jeden z najnowocześniejszych modeli marki Peugeot.
31. lipca w fabryce El Palomar w Argentynie rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Peugeot 208. To jeden z najważniejszych debiutów w historii marki zarówno w Argentynie, jak i w Ameryce Łacińskiej. Peugeot 208 II to globalny samochód Peugeot, którego premiera została zapowiedziana w ramach planu rozwoju „Push to Pass”, który obejmuje okres do 2021 roku. Jego wprowadzenie na rynek w Argentynie oznacza debiut w Ameryce Łacińskiej płyty CMP (Common Modular Platform), nowej modułowej i multienergetycznej (pozwalającej na stosowanie różnych rodzajów napędu) platformy przeznaczonej do produkcji samochodów miejskich (segment B), aut kompaktowych (segment C) oraz kompaktowych SUV-ów. Ta platforma jest głównym elementem wyróżniającym, ponieważ zapewnia modelowi osiągi, wytrzymałość i komfort, zapewniając wyjątkowe wrażenia z jazdy.
„Nowy Peugeot 208 jest wynikiem intensywnej pracy naszych zespołów wraz z sektorem części samochodowych i naszymi partnerami. Premiera ta wyznacza nową erę dla Groupe PSA w Ameryce Łacińskiej, potwierdzając nasze zaangażowanie na rzecz tego regionu. Nieustannie inwestujemy, aby oferować naszym klientom gamę coraz bardziej nowoczesnych i technologicznie zaawansowanych produktów. Dla nas to zobowiązanie jest zawsze związane z długoterminową perspektywą na przyszłość” – powiedział Patrice Lucas, Prezes i członek Zarządu Groupe PSA Latin America.
W ostatnich latach około 600 pracowników w Ameryce Łacińskiej i Europie pracowało razem nad opracowaniem tego projektu, poświęcając ponad 8.000 godzin na szkolenie zespołów produkcyjnych oraz około 620.000 godzin pracy na rozwój projektu. Dodatkowo pojazd ten przeszedł jazdę próbną 1,5 miliona km w wielu krajach na całym świecie, takich jak Argentyna, Brazylia, Niemcy, Austria, Hiszpania, Francja i Szwecja.
Począwszy od 2016 roku w Centrum Produkcyjne El Palomar zainwestowano 320 milionów dolarów. Fabryka przeszła gruntowną transformację przemysłową, która przekształciła ją w „Doskonały Zakład” na poziomie przemysłowym, zgodnie ze standardami Grupy. Również niektórzy dostawcy zostali zintegrowani z zakładem, dzięki czemu procesy produkcyjne stały się jeszcze wydajniejsze. Te zmiany pozwoliły na produkowanie coraz bardziej konkurencyjnych samochodów, takich jak nowy Peugeot 208 oparty na globalnej platformie CMP, oraz skutecznie realizować procesy konsolidacji solidnego i najnowocześniejszego produktu, który spełnia oczekiwania klientów.
„Transformacja Centrum Produkcyjnego El Palomar obejmowała optymalizację i renowację wielu naszych procesów, podnosząc ich poziom jakości ze względu na wymagania nowej platformy CMP. Jednocześnie wymagało to przeniesienia części dostawców do naszych zakładów, co pozwoliło nam uzyskać wyższą wydajność w naszych operacjach i logistyce” – powiedział Jean Mouro, wiceprezes Groupe PSA Monozukuri Operations w Ameryce Łacińskiej. – „Nowy Peugeot 208 i platforma CMP wywołały rewolucję w fabryce El Palomar, która obecnie zaliczana jest do najlepszych na świecie”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze