Gdyby popularność marek w Polsce mierzyć ilością ofert, które wystawiane są w popularnych serwisach ogłoszeniowych, to można by odnieść wrażenie, że w Polsce królują zupełnie inne marki, niż w przypadku tych nowych. Przyjrzeliśmy się – subiektywnie – kilkunastu markom w popularnym serwisie ogłoszeniowym Otomoto.pl.
Zestawienie ilości ofert pokazuje skalę rynku dla danej marki i jej popularność wśród odbiorców. Samochody francuskie a szerzej patrząc samochody koncerny Stellantis i Renault, zajmują tu bardzo dobre pozycje. Pierwszy jest Opel, którego samochody są oferowane w ilości blisko 14 tysięcy. Po piętach depcze mu Volkswagen a za nim Ford i są to obecnie trzy najpopularniejsze marki w Polsce na rynku wtórnym.
Renault lepsze niż Toyota i Skoda
Ale już na czwartym miejscu znalazło się Renault, które wyprzedziło marki Toyota oraz Skoda. Przewaga Renault nad japońskim producentem jest spora. Renault widać też w statystykach sprowadzanych do Polski samochodów z Zachodu a w efekcie używane auta z rombem widać bardzo często na polskich ulicach. Wśród ofert królują takie modele jak Laguna, Mégane i Clio a dla rynku pojazdów dostawczych jest to oczywiście Master, największy chyba hit i nieustający numer jeden w tym segmencie. Masterki „latają” w firmach kurierskich, kursują też w długie trasy i są po prostu lubiane. W sojuszu z Renault znajduje się Nissan, który w naszym zestawieniu ilości ofert znalazł się na miejscu 11-tym oraz Dacia, która pojawia się tu pod koniec zestawienia. Ilość ofert na rynku wtórnym tej ostatniej marki będzie rosnąć, bo na rynek trafiają auta od pierwszych właścicieli, kupowane szczególnie od 2013 roku i młodsze.
Peugeot i Citroën wyprzedzają marki Hyundai oraz Kia
Wysoką pozycję w zestawieniu ilości ofert zajmuje Peugeot, z ilością 7191 ofert. Samochody tej marki są cenione m.in. za niezawodne i oszczędne silniki diesla, czyli HDi. Są to jednostki bardzo oszczędne, długowieczne, nie sprawiają problemów w eksploatacji. Podobnie jest w przypadku Citroëna. Obie te marki wyprzedzają, pod względem ilości, takich producentów jak Hyundai czy Kia. Ilość ofert i udział w rynku wtórnym w przypadku Peugeot i Citroëna jest znacząco wyższy niż na rynku pierwotnym. Królują modele typu Peugeot 308, Peugeot 508, Citroën C5 i Citroën C4 Picasso.
Fiat mało popularny?
Rozczarowuje chyba trochę pozycja Fiata, który oferowany jest w ilościach podobnych do Nissana. Konkurencja oddziałuje najwyraźniej tutaj bardzo mocno.
Rynek wtórny będzie się rozwijał
W ciągu najbliższych lat będziemy obserwować w Polsce stały rozwój rynku wtórnego. To dobra wiadomość dla sklepów, serwisów i usług, związanych z autami używanymi. Jednym z przejawów tego wymuszonego nieco renesansu używek jest rozwój usług car detailingu i odświeżania samochodów.
Zestawienie ilości ofert na rynku wtórnym luty 2022:
Miejsce |
Marka i model |
Ilość ofert |
1 |
Opel |
13.946 |
2 |
Volkswagen |
13.905 |
3 |
Ford |
12.499 |
4 |
Renault |
9.255 |
5 |
Toyota |
7.679 |
6 |
Skoda |
7.484 |
7 |
Peugeot |
7.191 |
8 |
Citroen |
5.794 |
9 |
Hyundai |
5.730 |
10 |
Kia |
5.294 |
11 |
Nissan |
4.424 |
12 |
Fiat |
4.227 |
13 |
Dacia |
1.941 |
14 |
Alfa Romeo |
1.327 |
źródło danych: Otomoto.pl
Najnowsze komentarze