Peugeot i Citroën wzywają właścicieli samochodów z silnikami 1.5 BlueHDi do serwisów. Jak informuje portal motoryzacyjny L’argus kampania naprawcza nazywana przez producentów „aktualizacją zapobiegawczą”, związana jest z problematycznym łańcuchem rozrządu.
Nie tylko silniki 1.2 PureTech mogą przysporzyć właścicielom kosztownych problemów. W samochodach napędzanych jednostkami 1.5 BlueHDi może dochodzić do rozciągania a nawet zerwania łańcucha rozrządu. W lutym 2023 roku Stellantis zalecił stosowanie bardziej wytrzymałego łańcucha o szerokości 8 mm (wcześniej firma korzystała z łańcucha o szerokości 7 mm).
Dodatkowe działania mające na celu wydłużenie żywotności diesli, Stellantis podjął w styczniu 2024 roku poprzez publikację nowych rekomendacji dotyczących oleju silnikowego. Według producenta olej 5W30 pozytywnie wpływa na niezawodność 1.5 BlueHDi.
Zgodnie z informacją opublikowaną przez portal motoryzacyjny L’argus, od 27 września Peugeot i Citroën wezwali do autoryzowanych serwisów właścicieli 760 tys. samochodów napędzanych problematycznymi silnikami w celu analizy lub wymiany komponentów.
Człowiek krowa, silniki PureTech i dylematy dealerów Stellantis w Polsce. Podsumowanie tygodnia
Akcja naprawcza nazywana przez producentów „aktualizacją zapobiegawczą” dotyczy samochodów z łańcuchem o szerokości 7 mm wyprodukowanych od 1 stycznia 2018 do 31 grudnia 2021 roku. Kampanią objęto we Francji łącznie 761.807 samochodów w tym 284.253 Citroeny. Na liście są: C3, C3 Aircross, C4 Picasso, C5 Aircross i Berlingo. W marce Peugeot do serwisów wezwano właścicieli 477.554 egzemplarzy modeli: 208 I i II, 2008 I i II, 308 I 3008, 508 II, 5008 oraz Rifter.
Jakie czynności wykonuje serwis Peugeot i Citroën?
Jeśli przebieg samochodu jest niższy niż 120.000 km warsztaty rejestrują hałas dochodzący z łańcucha rozrządu za pomocą aplikacji na smartfonie. Jeśli pojazd ma przejechane więcej niż 120.000 km wizyta w ASO wiąże się z wymianą zestawu łańcucha rozrządu. Klienci będą mogli skorzystać z bezpłatnego samochodu zastępczego na czas naprawy.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze