środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Silnik 3.0 V6 HDi DT20 CTD – najmocniejszy diesel w historii PSA. Opinie, awaryjność, koszty

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-05-01
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
122 6
0
CITROËN C6

CITROËN C6

110
UDOSTĘPNIEŃ
367
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

3.0 HDi to francuska jednostka napędowa, zapewniająca kulturalną pracę i znakomite osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Koncern PSA dysponował silnikiem o dużej pojemności i sporej mocy oraz momencie obrotowym, który montowany był w topowych modelach marki.

Od kilkudziesięciu lat inżynierowie koncernu PSA (obecnie wchłoniętego przez Stelantis) uchodzili za specjalistów w dziedzinie budowy silników diesla. Ich klasę potwierdza nadal rodzina HDi, ciesząca użytkowników dynamiką i niskim zużyciem paliwa oraz bezawaryjnością. Obok popularnych, czterocylindrowych diesli przeznaczonych do modeli segmentu B, C, D, VAN’ów czy SUV’ów jeszcze nie tak dawno Francuzi mieli w zanadrzu jednostki V6. Po 2.7 V6 HDi przyszła pora na jego rozwojową wersję – 3.0 V6 HDi, który zbiera znacząco lepsze oceny użytkowników i mechaników od poprzednika, chociaż nie jest pozbawiony też jego wad.

W ramach koncernu PSA topowy diesel oferowany był we flagowym Citroënie C6, C5 X7 i Peugeocie 407 Coupe. Poza koncernem dostępny był w Jaguarach, Land Roverach i Range Roverach – sprawnie radząc sobie nawet w największych autach z imponującą masą pojazdu. Wybierając C5 lub C6 z widlastym dieslem zyskujemy przede wszystkim ogromne pokłady elastyczności, wynikającej z ogromnego momentu obrotowego, obcą mniejszym silnikom kulturę pracy oraz dobre osiągi.

Po poprzedniku, 3.0 V6 HDi odziedziczył układ cylindrów i poprzeczne ustawienie w komorze silnika, łączony był także tylko z automatyczną przekładnią. Zastosowano oczywiście dwie osobne głowice i dwadzieścia cztery zawory, otrzymał także bezpośredni wtrysk paliwa common raill i rozbudowany system doładowania. Planując zakup pamiętajmy, że mamy do czynienia z dwoma turbosprężarkami ze zmienną geometrią łopat – regeneracja to wydatek około 1800 złotych za sztukę. Zastosowano także dwa zawory EGR, co bezpośrednio odbija się na kosztach ewentualnych napraw.

W przypadku EGR nie zawsze wystarczające okaże się czyszczenie – wymiana wiąże się z wydatkiem około 1500 złotych za nowy element. Napęd rozrządu realizowany jest przez pasek, wymieniany wedle producenta co 260 tysięcy kilometrów. Z uwagi na ogromne zniszczenia jakie powstaną po zerwaniu paska, specjaliści radzą aby interwał skrócić o połowę. Koszt samych części zamiennych to około 1400 złotych, do tego trzeba doliczyć kilkaset złotych za robociznę. Jak wszystkie nowoczesne diesle z tamtych lat, także 3.0 V6 HDi wyposażony jest w filtr cząstek stałych FAP, jego żywotność zależy od warunków użytkowania – w egzemplarzach które większość przebiegu pokonują w trasie nie sprawia trudności serwisowych. W ruchu miejskim szybko może ulec zapchaniu, cena serwisowego czyszczenia oscyluje wokół 500 złotych.

Dostawcą elementów układu wtryskowego jest firma Siemens. Zastosowane piezoelektryczne wtryskiwacze gwarantują wysoką precyzję dawkowania, są jednak wrażliwe na jakość tankowanego oleju napędowego. Ich ewentualna regeneracja to wydatek blisko 700 złotych za sztukę. Zdaniem mechaników interwał wymiany oleju określony przez PSA na 30 tysięcy kilometrów lub dwa lata jest za długi. Dla bezpieczeństwa warto skrócić go co najmniej o połowę – układ smarowania mieści 6.3 litra oleju 5W30.

Widlasty diesel 3.0 V6 HDi regularnie serwisowany pozwala cieszyć się mocą 241 KM i 450 Nm i akceptowalnym spalaniem wahającym się między 6 a 10 litrów. Niestety, należy być przygotowanym na dużo większe koszty bieżącej obsługi i ewentualnych napraw niż w popularnym 2.0 HDi. W zamian za to otrzymamy świetne osiągi i przyjemność jazdy, którą trudno spotkać gdzie indziej.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C6Citroenporady i serwisużywane
Udostepnij44Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Dacia Duster: jeden z niewielu SUVów, który nie boi się wjechać w teren

Następny

Nadjeżdżają inteligentne samochody Stellantis: autopilot, cyfrowe centrum rozrywki, zaawansowane sterowanie

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Nadjeżdżają inteligentne samochody Stellantis: autopilot, cyfrowe centrum rozrywki, zaawansowane sterowanie

Przegląd rynku używanych. Citroën C3 czy Citroën DS3?

Stellantis Ventures - koncern zainwestuje w startupy i wynalazców

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.