Bardzo ciekawe podsumowanie trendów w motoryzacji. Okazuje się, że w 2021 roku silniki benzynowe i diesla były w defensywie, gwałtownie wzrosła zaś liczba samochodów elektrycznych oraz hybryd, w szczególności ładowanych. Dane z francuskiego rynku pokazują trendy w zachodniej motoryzacji. Warto też wziąć pod uwagę, że za kilka lat te samochody trafią do Polski na rynek wtórny.
Sprzedaż samochodów z silnikami czysto benzynowymi spadła o 14%, natomiast auta z napędami wysokoprężnymi aż 31%.
Rok 2021 oznacza nowy rekord w sektorze samochodów elektrycznych. Auta typu plug-in odpowiadały w ciągu ostatniego roku za prawie jedną piątą sprzedaży we Francji. Samochody czysto elektryczne odnotowały wzrost o blisko 50%.Na pierwszym miejscu wśród aut elektrycznych znalazła się Tesla 3 (24.911 szt.), tuż za nią jest Renault Zoe (23.573). Największy wzrost odnotowały hybrydy ładowalne. To aż 89%.
Producenci odpowiadają na te trendy i produkują coraz więcej hybryd. Zarówno Stellantis jak i Renault wprowadzają nowe modele ładowalne ale też miękkie hybrydy. W ciągu najbliższych lat pojawi się kilkanaście nowych modeli.
Zestawienie sprzedaży Francja 2021:
2020 |
2021 |
Zmiana |
|
Benzynowe |
774.383 |
667.503 |
–14% |
Diesel |
504.178 |
349.482 |
–31% |
Elektryczne |
110.916 |
162.106 |
+46% |
Hybrydy |
169.084 |
286.525 |
+69% |
Hybrydy ładowalne |
74.592 |
141.012 |
+89%
|
Jednak hybrydy nie są dla każdego: na długie trasy i do samochodów dostawczych lepiej sprawdzają się diesle. Silniki wysokoprężne mają przewagę, związaną ze znacznie niższym spalaniem. Oszczędność ta jest ważna m.in. w sektorze transportu, bo bezpośrednio wpływa na koszty działalności firm.
Za kilka lat te używane samochody trafią do Polski, na rynek wtórny. Polacy dzisiaj wybierają chętnie benzyny (w nowszych autach) i nadal diesle. Czy równie chętnie przejdą na hybrydy ładowalne? Najbliższy czas pokaże.
źródło: CCFA
Najnowsze komentarze