Niemiecki rynek samochodów osobowych w marcu się zmniejszył. Federalny Urząd Transportu Samochodowego KBA ogłosił, że liczba rejestracji nowych aut spadła w marcu 2024 roku o 6,2% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku do poziomu 263.844 szt.
263.844 szt. nowych samochodów zarejestrowano w Niemczech w marcu 2024 r. Aż 68,1% rejestracji przypadło na firmy, 31,9% na nabywców prywatnych.
Elektryki spadają na łeb na szyję
Największy spadek przeżywa segment samochodów elektrycznych, których zarejestrowano 31.400 szt. a więc 29% mniej niż w poprzednim roku. W efekcie udział BEV we wszystkich nowych rejestracjach wyniósł nieco poniżej dwunastu procent, co stanowi prawdziwy dramat dla całego sektora produkującego te pojazdy.
Benzyna najpopularniejsza
Samochody benzynowe ponownie w marcu stanowiły największą część nowych rejestracji (37,8%), a następnie hybrydy (31,5%) i samochody z silnikiem Diesla (18,3%). Pojazdy napędzane LPG i CNG zdobyły 0,5% rynku.
Citroën i Peugeot ze wzrostami
Wśród marek importowanych do Niemiec bardzo duży wzrost osiągnął Citroën (+91,9%) co jest wynikiem agresywnej polityki cenowej i zmasowanej akcji reklamowej w szczególności modelu C3. Sprzedaż Peugeot wzrosła o 9,4%. Stellantis musi jednak popracować nad sprzedażą marki Fiat, tutaj spadek wyniósł ponad 20%.
Sprzedaż wybranych marek w marcu 2024 roku w Niemczech
- Alfa Romeo – 548 szt.
- Alpine – 54 szt.
- Citroën – 7.725 szt.
- Dacia – 6.081 szt.
- DS Automobiles – 259 szt.
- Fiat – 6.745 szt.
- Opel – 12.598 szt.
- Peugeot – 5.338 szt.
- Renault – 4.091 szt.
Jak widać Citroën wyróżnia się spośród marek francuskich – dzięki atrakcyjnej ofercie cenowej i bardzo dobremu finansowaniu marka zdobyła największą ilość klientów – więcej niż Dacia. Dobrze radzi sobie DS Automobiles.
Najnowsze komentarze