Spider 1000 Spider była niezależnym projektem francuskiego Chappe Freres et Gessalin. Samochód charakteryzował się nadzwyczaj niską masą, więc relatywnie niewielki silnik pozwalał uzyskać całkiem przyzwoite osiągi.
Celem projektu było wyprodukowanie młodego, sportowego samochodu, który byłby przyjemny i bezpieczny w prowadzeniu, z wyjątkowym komfortem i sporą jak na sportowy samochód przestrzenią wewnętrzną, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów utrzymania do minimum dzięki zastosowaniu części i mechaniki samochodu produkowanego seryjnie – opisywał swoje auto producent w broszurze.
Bazą dla projektu był samochód Simca-1000 coupé dostarczony przez firmę SIMCA.. Nadwozie Spidera wykonano z poliestru laminowanego, przymocowanych do bardzo sztywnego podwozia. Przedział pasażerski ma dwa wygodne regulowane duże fotele, z miejscem na bagaż za nimi i miejscem dla dwójki dzieci, jeśli jest to wymagane. Deska rozdzielcza jest wyposażona w obrotomierz, licznik kilometrów i licznik kilometrów, wskaźnik paliwa, temperaturę wody i ciśnienie oleju.
Konstrukcja podwozia wykonana jest z elektrycznie spawanych rur profilowych z bocznymi podłużnicami tworzącymi ramę wykonanymi z elektrycznie spawanej blachy. Masa samego podwozia wynosi zaledwie 85 kg. Silnik zamontowano z tyłu a jego pojemność to 944 cm3. Osiąga moc 52 KM przy 5.400 obrotów na minutę. Napędzane są oczywiście tylne koła, a przekazaniem mocy na koła zajmuje się 4-biegowa skrzynia manualna.
Zawieszenie z przodu to niezależne koła, poprzeczne resory piórowe i amortyzatory teleskopowe, z tyłu zaś znajdują się niezależne koła zamontowane na wahaczach wleczonych, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Długość samochodu to 4.020 mm, szerokość 1.540 mm natomiast rozstaw osi wynosi 2.220 mm. Masa samochodu gotowego do jazdy wynosiła 640 kg, a zużycie paliwa przy 100 km/h wynosiło 5,7 litra na 100 km.
Najnowsze komentarze