niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Sprzedaż aut francuskich koncernów w Polsce do maja 2021 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-03
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
395 9
29
346
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

IBRM Samar podsumował wyniki rejestracji nowych samochodów za maj i narastająco za pierwszych pięć miesięcy bieżącego roku. Rynek przyrasta, choć stracił nieco dynamikę tego wzrostu. Przyczyn jest co najmniej kilka, w tym światowe problemy z dostępnością niektórych komponentów do produkcji aut. Rosną też ceny, co spowodowane jest wieloma czynnikami, wśród których nie można nie wymienić deprecjacji złotówki, inflacją w Polsce, ale też dynamicznym wzrostem cen surowców na rynkach światowych, w tym cen stali.

Mniejsza o przyczyny – one dotykają wszak wszystkich producentów. Jak wypadły w rankingu popularności na polskim rynku marki interesujące naszych Czytelników?

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek znajduje się tylko jedna szczególnie nas interesująca. To Dacia, która po pięciu miesiącach 2021 roku zajmuje pozycję dziesiątą z wynikiem 7.590 zarejestrowanych samochodów. To o 878 aut więcej, niż rok temu w tym samym okresie, co oznacza wzrost o 13,08%. Do Dacii należy aktualnie 3,81% polskiego runku nowych aut. Z kolei w samym tylko maju na polskie drogi wyjechało 1.587 nowych Dacii, o 3,05% więcej, niż w kwietniu i o 29,02% więcej, niż w maju 2020 roku.

Należący do Grupy PSA Opel zajmuje jedenastą pozycję w rankingu dzięki 6.621 rejestracjom nowych aut w tym roku. To wyraźnie więcej (o 1.752 samochody, a więc o 35,98%), niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Opel ma aktualnie 3,32% polskiego rynku nowych aut osobowych. W samym tylko maju zarejestrowano nad Wisłą 1.325 nowych Opli, o 7,90% więcej, niż w kwietniu i o aż 63,78% więcej, niż w maju 2020 roku.

Dwunastą pozycję w rankingu zajmuje wyraźnie pnące się do góry Renault. Wprawdzie w porównaniu z rokiem ubiegłym marka wciąż jest na minusie (-537 samochodów, -8,24%), ale sprzedaż bieżąca rośnie i na pewno kolejne miesiące przyniosą wzrosty. Po pięciu miesiącach Renault sprzedało w Polsce 5.978 nowych samochodów i ma 3,00% polskiego rynku nowych aut, ale nadrabia to dobrymi wynikami w segmencie lekkich samochodów dostawczych. W maju na polskie drogi wyjechało 1.513 nowych aut z logo Renault, a to o 66,26% więcej niż w kwietniu i o 30,66% więcej, niż w maju 2020 roku.

Czternasty w rankingu Peugeot może się pochwalić dwunastym wynikiem sprzedaży za maj. Na polskie drogi wyjechało 1.326 nowych aut sygnowanych kroczącym lwem, a to wynik lepszy od Opla. O jeden samochód, ale jednak ;-) Jednocześnie jest to o 17,45% więcej, niż w ubiegłym miesiącu i o 143,30% lepszy, niż w maju ubiegłego roku. Skumulowana sprzedaż za pięć pierwszych miesięcy br. wynosi 5.628 samochodów osobowych, a to o 2.045 aut więcej (+57,08%), niż rok wcześniej w tym samym okresie. Peugeot ma aktualnie 2,82% polskiego rynku nowych samochodów osobowych.

Citroën znalazł się na miejscu siedemnastym dzięki sprzedaży w ciągu pięciu miesięcy 3.881 samochodów. Oznacza to wzrost o 35,04% (+1.007 aut) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Marka sygnowana szewronami ma w tym momencie 1,95% polskiego rynku. W maju na polskie drogi wyjechało 877 nowych Citroënów, o 4,65% więcej niż w kwietniu i o 189,44% więcej, niż w maju ubiegłego roku.

Tuż za Citroënem plasuje się pozostający w Aliansie z Renault Nissan – sprzedaż skumulowana marki w Polsce po pięciu miesiącach wyniosła 3.872 samochody, a to oznacza wzrost o 20,40%. Do marki należy obecnie 1,94% polskiego rynku nowych aut osobowych. W maju sprzedano nad Wisłą 664 samochody japońskiej marki, dokładnie tyle samo, co w kwietniu i o 66,42% więcej, niż w maju 2020 roku.

Marka DS Automobiles zajmuje pozycję 33. w rankingu. W tym roku zarejestrowano w naszym kraju 131 samochodów tego producenta, o 25,96% więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Aktualnie do francuskiej marki Premium należy 0,07% polskiego rynku nowych aut osobowych. W maju nabywców znalazło 32 samochody, o 10,34% więcej, niż w kwietniu i o 128,57% więcej, niż w maju ubiegłego roku. A w progach startowych stoi już DS 4… Na razie poznaliśmy cennik, wkrótce jednak pierwsze auta zaczną wyjeżdżać z salonów. Na ile poprawią wyniki sprzedaży marki? Zobaczymy w kolejnych raportach. DS Automobiles plasuje się na jedenastym miejscu w segmencie marek premium.

Rośnie sprzedaż Alpine. W maju na polskie drogi wyjechało 7 egzemplarzy A110, o 40,00% więcej, niż w kwietniu i o 600,00% więcej, niż w maju ubiegłego roku. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. na polskie drogi trafiło 16 nowych Alpine, o 166,67% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do marki należy 0,01% polskiego rynku nowych aut osobowych. Alpine zajmuje pozycję 16. wśród marek premium.

Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych marek w Polsce prezentuje się po pięciu miesiącach następująco:
1. Toyota
2. Škoda
3. Volkswagen
4. Kia
5. BMW
6. Hyundai
7. Mercedes
8. Ford
9. Audi
10. Dacia

 

 

na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineCitroenDaciaDS AutomobilesNissanOpelPeugeotRenaultsprzedaż
Udostepnij138Tweet87Udostepnij24
Poprzedni

Nowe obowiązki dla kierowców i pieszych

Następny

Co planuje Alpine? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21-22/2021

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Co planuje Alpine? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21-22/2021

Renault Megane Grandtour E-Tech

Nowe Renault Megane Grandtour E-Tech dołączyły do floty firmy Schneider Electric

Citroen e-Jumpy Hydrogen

Pierwszy Citroën na wodór. Oto e-Jumpy Hydrogen o zasięgu 400 km

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.