Sprzedaż marki Citroën na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku

13 34

Możemy mówić o stabilizacji na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku. Sprzedaż samochodów osobowych wzrosła tam o 0,4%. Na tym tle sprzedaż marki Citroën okazała się wręcz sukcesem! W efekcie marka umacnia swoją wysoką dynamikę od początku roku. I jak to się ma do tych wszystkich trollujących na naszych łamach krytyków Citroëna? Samochody się sprzedają, a to, że kilku osobom w Polsce się one nie podobają nie przekreśla decyzji zakupowych Europejczyków!

Sprzedaż marki Citroën na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku wzrosła o imponujące 28,7% (w zakresie aut osobowych). Oznacza to wzrost udziału rynkowego o 2,5 punktu procentowego w kwietniu i o 1,5 punktu procentowego ze skumulowanej sprzedaży z czterech ostatnich miesięcy. Citroën jest jedyną francuską marką samochodową, która notuje wzrosty sprzedaży nie tylko w kwietniu, ale i od początku roku.

Jeśli weźmiemy pod uwagę sprzedaż łączną samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych, to Citroën również w takim wypadku notuje wzrost udziału rynkowego osiągając za minione cztery miesiące udział na poziomie 12%. To o 1 punkt procentowy więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Te wyniki dziwią o tyle, że Citroën jest marką, w której udział sprzedaży do klientów indywidualnych jest relatywnie wysoki, najwyższy spośród wszystkich francuskich marek samochodowych. A wiadomo, że sprzedaż generalnie napędzają floty. A tu okazuje się, że Citroën C3 jest trzecim najchętniej wybieranym samochodem osobowym we Francji. Miejski SUV Citroën C3 Aircross jest w trójce najlepiej sprzedających się aut segmentu B-SUV. I nie ma co się nadymać, że konkuruje tylko z Peugeotem 2008 i Renault Capturem, bo i niemiecka konkurencja jest całkiem silna. Acz oczywiście nie tak atrakcyjna – wizualnie i cenowo ;-)

Co ciekawe Nowy SUV Citroën C5 Aircross, którego sprzedaż we Francji rozpoczęła się w styczniu, już jest drugim najchętniej kupowanym nad Sekwaną przedstawicielem segmentu C-SUV!

W zakresie lekkich aut użytkowych sprzedaż marki Citroën na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku też prezentuje się całkiem nieźle. W kwietniu marka odnotowała 8,5-procentowy wzrost sprzedaży i osiągnęła 15,5-procentowy udział w rodzimym rynku. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych lekkich samochodów użytkowych znalazły się trzy Citroëny – Berlingo Van (wprowadzony do sprzedaży w październiku 2018 roku), Jumpy i C3 Société.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
9 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
KubaRrrRomanKrzysztofTommo66 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

A w Polsce jak to wygląda ze sprzedażą? :)

Dawid
Gość
Dawid

Proste bo to Francja… U nas citroen jest w drugiej dziesiątce i to prawie na końcu. Wszystkie wiodące marki się lepiej sprzedają

Maciek
Gość
Maciek

Nieprawda u nas jest bieda i jak spojrzeć to sprzedają się tipo daster fabia rapid yaris spada co to za samochody bez wyrazu przeciętne aż żygać się chce

Dawid
Gość
Dawid

Tucson Octavia czy chociaż Golf wcale takie nie są

Dawid
Gość
Dawid

A jeśli chodzi o ranking SUV z 2018 to Peugeot 3008 był dopiero na 17 miejscu

Dawid
Gość
Dawid

Tipo daster fabia rapid yaris powiadasz? Hmm bieda? Przecież citroen c3 w tej samej cenie jest jak i nie tańszy?

Dawid
Gość
Dawid

Więc coś tu jest na rzeczy

Tommo66
Gość
Tommo66

Wiodące marki ? A co to znaczy ?

Roman
Gość
Roman

Można też jeszcze dodać, że Citroen wg danych ACEA odnotował w pierwszym kwartale 2019 r. w porównaniu do I kwartału 2018 r. przyrost nowych rejestracji w całej Europie (28 krajów UE i 3 kraje EFTA) o 5,7%, a gdy weźmie się pod uwagę, że w Europie nastąpił w pierwszym kwartale tego roku ogólny spadek nowych rejestracji nowych samochodów o 3,2%, to tym bardziej wynik Citroena jest godny uznania.

Rrr
Gość
Rrr

Ciekawe czy w Francji nowa c3 (20018r) też zaczyna skrzypieć po roku i 7000km? Miałem wcześniej pande, po 8latach i 60000km we wnętrzu prawie nic nie skrzypiało.

Kuba
Gość
Kuba

Bo to citroen w każdym tak jest że zaraz wszystko skrzypi i stuka.