Od stycznia do października, ze sprzedażą na poziomie 14.668 szt. nowych samochodów osobowych, Dacia była najpopularniejszą z marek, które opisujemy na Francuskie.pl. Na drugim miejscu w tym naszym rankingu znalazło się Renault, z wynikiem 14.484 pojazdy.
Od początku roku do końca września zarejestrowano 391.697 nowych samochodów, co oznacza wzrost o ponad 12.2% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Od stycznia do października interesujące nas marki sprzedały odpowiednio:
- Dacia – 14.668 szt.
- Renault – 14.484 szt.
- Opel – 8.037 szt.
- Peugeot – 7.446 szt.
- Citroen – 4.703 szt.
- Fiat – 3.359 szt.
- Jeep – 1.887 szt.
- Alfa Romeo – 935 szt.
- DS Automobiles – 588 szt.
- Abarth – 199 szt.
- Maserati – 82 szt.
- Alpine – 24 szt.
W samym październiku w Polsce zarejestrowano 40.910 aut, co stanowi wzrost o 4.69% w porównaniu do tego samego miesiąca w roku poprzednim. Z kolei rejestracje marek premium osiągnęły poziom 9,947 aut, co stanowi wzrost o ponad 16.5% rok do roku. Łączna liczba zarejestrowanych samochodów premium w ciągu 10 miesięcy to około 89,000, co oznacza wzrost o 16.2% w porównaniu z poprzednim rokiem. Znaczny wzrost w segmencie premium wpłynął na wzrost ich udziału w rynku nowych samochodów.
Dokładne dane za październik nie są jeszcze dostępne, ale bazując na danych z końca września można z całą stanowczością powiedzieć iż udział klientów flotowych przekracza 61% całkowitej liczby rejestracji i podobnych wyników spodziewamy się również w październiku. Udział zakupów dokonanych przez osoby fizyczne wynosi około 26% wszystkich zarejestrowanych aut przy czym należy pamiętać, iż ze względu na specyfikę polskiego CEPiKu w tej grupie mamy również przedsiębiorców. Szacujemy, iż rzeczywisty udział osób fizycznych kupujących samochody na potrzeby prywatne wynosi zaledwie 10-15% całkowitej sprzedaży.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Rynek flotowy jest głównym czynnikiem wzrostu w branży. To dzięki zakupom przedsiębiorców obserwujemy wysoką dynamikę wzrostu. Zakupy firm stanowią 72% rynku marek premium. Udział narzędzi finansowych w rejestracjach flotowych dla marek premium wynosi około 86%, podczas gdy dla pozostałych marek udział ten jest mniejszy o około 8 pproc..
Udział zakupów przez osoby fizyczne pozostaje stosunkowo niski, co świadczy nie tylko o ograniczonych zasobach i większej ostrożności tej grupy klientów, ale także większym wpływie na decyzje zakupowe czynników ekonomicznych.
źródło: Samar
Najnowsze komentarze