Potężna inwestycja Stellantis w Brazylii. Koncern ogłosił, że zamierza przeznaczyć 2,5 mld reali na modernizację kompleksu produkcyjnego w Porto Real oraz rozwój nowych produktów. W fabryce produkowany jest nowy Citroën C3, a wkrótce dołączy również C3 Aircross.
Fabryka w Porto Real zlokalizowana na południe od Rio de Janeiro to jedna z pięciu fabryk Stellantis w Ameryce Południowej. Nowa inwestycja w zakład o wartości 2,5 mld reali do 2025 roku przeznaczona jest na rozwój nowych produktów, prace badawczo-rozwojowe oraz modernizację obiektów, systemów i urządzeń kompleksu. Inwestycję potwierdził prezes Stellantis na Amerykę Południową, Antonio Filosa podczas spotkania z gubernatorem stanu Rio de Janeiro, Cláudio Castrodo i prezentacji nowego Citroena C3 Aircross.
Zobacz także: 7-miejscowy Citroën C3 Aircross: solidny model z dużym bagażnikiem
Platforma CMP i nowe modele Stellantis
330 mln reali posłuży Stellantis do rozwoju platformy CMP, która ze względu na swoją elastyczność pozwala na zastosowanie w różnych markach firmy i jest kompatybilna z napędami spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi. Płyta podłogowa odgrywa duże znaczenie przy wprowadzeniu nowej technologii Bio-Hybrid obejmującej trzy rodzaje układów łączących wykorzystanie benzyny, etanolu oraz energii elektrycznej. Stellantis wprowadzi do swoich samochodów w Ameryce Południowej łagodną hybrydę (MHEV), hybrydę konwencjonalną (HEV) i hybrydę typu plug-in (PHEV).
„Chcemy uwypuklić zalety etanolu jako paliwa odnawialnego, którego cykl produkcyjny pochłania większość emisji, łącząc napęd na biopaliwo z układami elektrycznymi” – powiedział Antonio Filosa.
Projekt C-Cubed
Platforma CMP jest podstawą projektu C-Cubed, czyli rodziny pojazdów złożonej z trzech modeli. Jako pierwszy na rynek trafił nowy Citroën C3 a kolejnym modelem jest C3 Aircross, który już wkrótce trafi na linie montażowe zakładu w Porto Real. Familię uzupełnia trzeci model, który jest jeszcze w fazie rozwoju, ale wszystkie dostępne informacje wskazują, że będzie to sedan o podwyższonym zawieszeniu. Spodziewamy się skróconej wersji europejskiego C4 X. Stellantis planuje również wprowadzenie na linie montażowe zakładu w pobliżu Rio de Janeiro samochodów innych marek koncernu.
„Dzięki najnowszym innowacjom i inwestycjom centrum motoryzacyjne Stellantis w Porto Real jest przygotowane na przyjęcie modeli różnych marek tworzących Stellantis. To strategiczny plan rozwoju grupy w Ameryce Południowej” – oświadczył Filosa.
Rozwój technologii hybrydowej wpisuje się w długoterminowy plan strategiczny Stellantis Dare Forward 2030, który zakłada dekarbonizację procesów i produktów firmy do 2038 roku, przy 50% redukcji emisji do 2030 roku.
Najnowsze komentarze