Według danych ACAP co czwarty zelektryfikowany pojazd sprzedany w Portugalii w maju br. pochodził od jednej z marek koncernu Stellantis. To proporcja, która pokazuje wiodącą pozycję Grupy Stellantis na tym rynku (podobnie jest w Hiszpanii) i realizację ambicji określonych w planie strategicznym „Dare Forward 2030”, by stać się „mistrzem” w sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych.
Z udziałem w rynku 26,1% w rynku LEV – pojazdów niskoemisyjnych – Stellantis prowadził w maju w krajowym rankingu sprzedaży pojazdów elektrycznych typu BEV i PHEV (Plug-in Hybrid) zasilanych bateriami, dostarczając klientom w tym okresie 667 egzemplarzy takich aut.
Ponadto koncern umieścił cztery modele w pierwszej ósemce rynku pojazdów typu BEV. To Citroën ë-C4, Peugeot e-2008, Peugeot e-208 i Nowy Fiat 500 w wersji elektrycznej – oraz dwa modele w pierwszej piątce rynku PHEV – Citroëna C5 Aircross i nowego Peugeot 3008.
Jeśli chodzi o skumulowane wyniki od początku roku, to i tu przywództwo rynkowe Grupy Stellantis w Portugalii jest wyraźne. Z 2.600 egzemplarzami samochodami zeletryfikowanymi dostarczonymi klientom, co stanowi 20,5% udziału w rynku, Stellantis jest liderem krajowej sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych, biorąc pod uwagę sumę liczb odnoszących się do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Przywództwo, które powtarza się zarówno w odniesieniu do aut osobowych, jak i do dostawczych..
Obecnie Stellantis sprzedaje w Portugalii ponad 40 zelektryfikowanych modeli marek Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot. Oferta obejmuje praktycznie wszystkie segmenty rynku.
Ale nie tylko samochody zelektryfikowane są chętnie wybierane przez klientów. Biorąc pod uwagę cały portugalski rynek motoryzacyjny i wszystkie typy napędów, Stellantis po raz kolejny wyróżnił się w maju jako absolutny lider z 3.790 egzemplarzami dostarczonymi do klientów, co przekłada się na 26,4% udziału w rynku. W segmencie samochodów osobowych grupa prowadziła z udziałem 25,8% – dzięki sprzedaniu 3.285 pojazdów – a w segmencie lekkich samochodów dostawczych 31,1% udziałem rynkowym dzięki 505 zarejestrowanym autom.
Nie mniej imponujący jest wynik sprzedaży skumulowanej od początku 2022 roku. Koncern Stellantis jest odpowiedzialny za dostarczenie klientom 20.299 nowych pojazdów, co stanowi 29,1% udziału rynkowego. W przypadku samochodów osobowych udział ten wyniósł 26,5%, przy 15.888 dostarczonych egzemplarzach, a w przypadku lekkich samochodów dostawczych udział rynkowy Grupy wzrósł do 45,1%, przy 4.411 zarejestrowanych pojazdach.
W maju Peugeot po raz kolejny był wiodącą marką na portugalskim rynku, biorąc pod uwagę zarówno samochody osobowe, z 1.321 dostarczonymi egzemplarzami i udziałem rynkowym na poziomie 10,4%, jak i w połączeniu z lekkimi samochodami dostawczymi, gdzie w sumie zarejestrowano 1.522 auta, co przełożyło się na 10,6% udziału rynkowego.
W ujęciu narastającym od początku roku Peugeot prowadzi wśród aut osobowych z 6.944 sprzedanymi autami (udział rynkowy sięgnął 11,7%), prowadzi również wśród lekkich samochodów dostawczych z 1.763 autami (udział rynkowy na poziomie 18,0%) oraz biorąc pod uwagę sumę sprzedaży aut osobowych z samochodami dostawczymi, co przekłada się na udział w rynku 12,6%, dzięki zarejestrowaniu w tym czasie 8.757 egzemplarzy.
Na rynku BEV (samochody całkowicie elektryczne) Peugeot prowadzi od początku roku z 613 egzemplarzami i udziałem w rynku wynoszącym 10,2%.
Z kolei Citroën był marką, która w maju sprzedała najwięcej samochodów elektrycznych. Marka sygnowana szewronami po raz pierwszy zdobyła najwyższe miejsce w tabeli sprzedaży pojazdów BEV ze 152 sprzedanymi samochodami o zerowej emisji spalin. Przełożyło się to na udział w rynku wynoszący 11,5%.
Najlepiej sprzedającym się modelem w 100% elektrycznym w Portugalii w maju 2022 roku był – podobnie, jak w Hiszpanii – Citroën ë-C4. W minionym miesiącu sprzedano tam łącznie 147 egzemplarzy. W 100% elektryczny czterokołowiec Ami również pozostaje na czołowej pozycji na portugalskim rynku, będąc liderem w całym segmencie czterokołowców w maju przy 40 sprzedanych egzemplarzach, co przekłada się na udział rynkowy wynoszący aż 30,5%. Do tej pory, w 2022 roku, Citroën dostarczył na portugalski rynek 185 egzemplarzy elektrycznego czterokołowca Ami.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze