Wiadomości

Używane Renault Clio III 1.5 dCI – pożegnanie z samochodem i początek czegoś nowego

autor Maciej Mokwiński
2023-09-19
Wiadomości

Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Dacia Jogger z nagrodą Best Value Car 2023 w Business Car Awards

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Fiat Topolino
Wiadomości

Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-19
Wiadomości

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Carsharing wymaga ostrożności. Jak jeździć, gdy za każdym razem wsiadamy do innego auta?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-21
Wiadomości

Stoffel Vandoorne oficjalnym kierowcą Team Peugeot TotalEnergys na sezon 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Zbyszek - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • KORWiN 1 - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Anonimowo - Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Stellantis liderem portugalskiego rynku aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w maju i od początku 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-06
w Peugeot, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
86 0
A A
1

Według danych ACAP co czwarty zelektryfikowany pojazd sprzedany w Portugalii w maju br. pochodził od jednej z marek koncernu Stellantis. To proporcja, która pokazuje wiodącą pozycję Grupy Stellantis na tym rynku (podobnie jest w Hiszpanii) i realizację ambicji określonych w planie strategicznym „Dare Forward 2030”, by stać się „mistrzem” w sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych.

Z udziałem w rynku 26,1% w rynku LEV – pojazdów niskoemisyjnych – Stellantis prowadził w maju w krajowym rankingu sprzedaży pojazdów elektrycznych typu BEV i PHEV (Plug-in Hybrid) zasilanych bateriami, dostarczając klientom w tym okresie 667 egzemplarzy takich aut.

Ponadto koncern umieścił cztery modele w pierwszej ósemce rynku pojazdów typu BEV. To Citroën ë-C4, Peugeot e-2008, Peugeot e-208 i Nowy Fiat 500 w wersji elektrycznej – oraz dwa modele w pierwszej piątce rynku PHEV – Citroëna C5 Aircross i nowego Peugeot 3008.

Jeśli chodzi o skumulowane wyniki od początku roku, to i tu przywództwo rynkowe Grupy Stellantis w Portugalii jest wyraźne. Z 2.600 egzemplarzami samochodami zeletryfikowanymi dostarczonymi klientom, co stanowi 20,5% udziału w rynku, Stellantis jest liderem krajowej sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych, biorąc pod uwagę sumę liczb odnoszących się do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Przywództwo, które powtarza się zarówno w odniesieniu do aut osobowych, jak i do dostawczych..

Obecnie Stellantis sprzedaje w Portugalii ponad 40 zelektryfikowanych modeli marek Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot. Oferta obejmuje praktycznie wszystkie segmenty rynku.

Ale nie tylko samochody zelektryfikowane są chętnie wybierane przez klientów. Biorąc pod uwagę cały portugalski rynek motoryzacyjny i wszystkie typy napędów, Stellantis po raz kolejny wyróżnił się w maju jako absolutny lider z 3.790 egzemplarzami dostarczonymi do klientów, co przekłada się na 26,4% udziału w rynku. W segmencie samochodów osobowych grupa prowadziła z udziałem 25,8% – dzięki sprzedaniu 3.285 pojazdów – a w segmencie lekkich samochodów dostawczych 31,1% udziałem rynkowym dzięki 505 zarejestrowanym autom.

Nie mniej imponujący jest wynik sprzedaży skumulowanej od początku 2022 roku. Koncern Stellantis jest odpowiedzialny za dostarczenie klientom 20.299 nowych pojazdów, co stanowi 29,1% udziału rynkowego. W przypadku samochodów osobowych udział ten wyniósł 26,5%, przy 15.888 dostarczonych egzemplarzach, a w przypadku lekkich samochodów dostawczych udział rynkowy Grupy wzrósł do 45,1%, przy 4.411 zarejestrowanych pojazdach.

W maju Peugeot po raz kolejny był wiodącą marką na portugalskim rynku, biorąc pod uwagę zarówno samochody osobowe, z 1.321 dostarczonymi egzemplarzami i udziałem rynkowym na poziomie 10,4%, jak i w połączeniu z lekkimi samochodami dostawczymi, gdzie w sumie zarejestrowano 1.522 auta, co przełożyło się na 10,6% udziału rynkowego.

W ujęciu narastającym od początku roku Peugeot prowadzi wśród aut osobowych z 6.944 sprzedanymi autami (udział rynkowy sięgnął 11,7%), prowadzi również wśród lekkich samochodów dostawczych z 1.763 autami (udział rynkowy na poziomie 18,0%) oraz biorąc pod uwagę sumę sprzedaży aut osobowych z samochodami dostawczymi, co przekłada się na udział w rynku 12,6%, dzięki zarejestrowaniu w tym czasie 8.757 egzemplarzy.

Na rynku BEV (samochody całkowicie elektryczne) Peugeot prowadzi od początku roku z 613 egzemplarzami i udziałem w rynku wynoszącym 10,2%.

Z kolei Citroën był marką, która w maju sprzedała najwięcej samochodów elektrycznych. Marka sygnowana szewronami po raz pierwszy zdobyła najwyższe miejsce w tabeli sprzedaży pojazdów BEV ze 152 sprzedanymi samochodami o zerowej emisji spalin. Przełożyło się to na udział w rynku wynoszący 11,5%.

Najlepiej sprzedającym się modelem w 100% elektrycznym w Portugalii w maju 2022 roku był – podobnie, jak w Hiszpanii – Citroën ë-C4. W minionym miesiącu sprzedano tam łącznie 147 egzemplarzy. W 100% elektryczny czterokołowiec Ami również pozostaje na czołowej pozycji na portugalskim rynku, będąc liderem w całym segmencie czterokołowców w maju przy 40 sprzedanych egzemplarzach, co przekłada się na udział rynkowy wynoszący aż 30,5%. Do tej pory, w 2022 roku, Citroën dostarczył na portugalski rynek 185 egzemplarzy elektrycznego czterokołowca Ami.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 405 Style – seria limitowana. „Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”

2023-09-25

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

2023-09-24

Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.

2023-09-24

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23
Tagi: 3008500Alfa RomeoC5 AircrossDS Automobilese-2008e-208e-C4elektryczny Citroenelektryczny Fiatelektryczny PeugeotFiatJeepMaseratiOpelPeugeotsprzedażStellantis
Udostepnij30Tweet19Udostepnij5
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    7560 udostępnienia
    Udostepnij 3024 Tweet 1890
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    1652 udostępnienia
    Udostepnij 661 Tweet 413
  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    1335 udostępnienia
    Udostepnij 534 Tweet 334
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    3334 udostępnienia
    Udostepnij 1334 Tweet 834

Testy samochodów

Testy

Test: Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 KM. Piekielnie oszczędna hybryda, jazda o kropelce

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-03
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën e-Berlingo M, czyli tak wygląda wzorowy elektryczny kombivan. A jak się nie podoba, to kupcie wersję z dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-03-09
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 4×4 1.2 TCe 125 KM – mocny i modny SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-03-13
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi – mała cena wielkie możliwości. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-18
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 207 1.6 16V 110KM – miejski lew z oszczędnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-29

Najnowsze komentarze

  • Zbyszek - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • KORWiN 1 - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Anonimowo - Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

Zobacz też

Vauxhall Vivaro-e wciąż najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem dostawczym w Wielkiej Brytanii

WRC: startuje Rajd Korsyki

Cennik nowych samochodów Citroën, Peugeot, Renault oraz Dacia: kwiecień 2023 r. Czy podrożały?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.