Statek „Friedrich Russ”, należący do firmy żeglugowej Suardiaz, wypłynął wczoraj z terminalu portowego Bouzas, aby wykonać pierwszą oficjalną przeprawę nowej linii żeglugowej Vigo-Liverpool, za pośrednictwem której zostanie przetransportowane do 86% komponentów niezbędnych do produkcji w brytyjskiej fabryce Stellantis w Ellesmere Port ponad 50.000 pojazdów rocznie lekkich aut dostawczych Citroën, Peugeot, Opel i Vauxhall w ich wersjach elektrycznych.
Po przeprowadzeniu w ostatnich dniach niezbędnych testów w celu zweryfikowania operacyjności terminalu Queen Elizabeth II w Liverpoolu, specjalnie wyposażonego do tego przepływu logistycznego, statek rozpoczął dwa dni temu operacje załadunku w obecności szefów Suardiaz, Stellantis Vigo, Portu Vigo i Galicyjskiego Klastra Motoryzacyjnego (CEAGA), którzy zainaugurowali nową trasę podczas ceremonii z udziałem innych przedstawicieli zaangażowanych podmiotów i firm, a także administracji i społeczności portowej.
Suardiaz planuje obsługiwać cotygodniowe rejsy na tej trasie, aby transportować do 14.700 kontenerów rocznie. Ta nowa usługa logistyki morskiej zmniejszy emisję dwutlenku węgla zgodnie z planem strategicznym Stellantis Dare Forward 2030. W porównaniu z transportem drogowym, bezpośrednia trasa morska wygeneruje o 30% mniej emisji CO2 w ciągu całego roku, zmniejszając zużycie energii o 37%.
Zobacz: testy nowych samochodów. Pomiary, spalanie
Nowa linia, zaprojektowana wspólnie przez Suardiaz i Stellantis jako rozwiązanie szyte na miarę w celu optymalizacji tego nowego przepływu dostaw do zakładu w Ellesmere Port, wzmacnia bogate doświadczenie, które obie firmy rozwijają w zakresie wykorzystania szlaków morskich od 1973 r., kiedy to uruchomiły linię Vigo-Saint Nazaire (Francja), która w tym roku obchodzi 50-lecie działalności.
Dzięki temu przepływowi dostaw, fabryka Stellantis Vigo wyśle do Ellesmere Port 47 referencji części blaszanych, które stanowią 83% nadwozia pojazdów, które będą produkowane w brytyjskiej fabryce, a dostawcy zlokalizowani na Półwyspie Iberyjskim dostarczą 86% komponentów, z których te samochody będą montowane.
Zobacz: wiadomości ze świata motoryzacji. Codziennie
50% części potrzebnych do produkcji lekkich pojazdów użytkowych w Ellesmere Port będzie dostarczanych przez dostawców z Galicji, 24 procent przez dostawców z Portugalii i 12 procent przez firmy zlokalizowane w pozostałej części Hiszpanii. Do 16 dostawców (tier 1) zlokalizowanych w Galicji wygeneruje roczny obrót w wysokości ponad 150 milionów euro dzięki dostawom do Wielkiej Brytanii.
Produkcja w 100% elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych Stellantis w Ellesmere Port odbywa się w scenariuszu wysokonakładowej produkcji tych modeli w celu zaspokojenia popytu w tym segmencie rynku, prowadzonym w Europie przez Stellantis.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze