Firma Stellantis wybrała nowy zespół menedżerów odpowiedzialnych za działania inżynieryjne, przyspieszenie procesu elektryfikacji oraz integrację produktów, platform i technologii grup Fiat Chrysler oraz PSA.
Koncern Stellantis powstał w wyniku połączenia firm FCA i PSA. Do firmy należy 14 marek samochodów, w tym Citroën, Peugeot, Opel, Fiat i Jeep. Nowy gigant stara się przyspieszyć elektryfikację gamy modelowej oraz ograniczyć koszty poprzez zmniejszenie liczby platform. Samochody FCA stopniowo będą migrowały na płyty podłogowe PSA.
W pierwszej kolejności na architekturze CMP zadebiutują nowe crossovery Fiata i Jeepa. Produkcją pojazdów zajmie się zakład w Tychach. Aby usprawnić zmiany, firma Stellantis utworzyła nową jednostkę organizacyjną, która będzie nadzorowała działania inżynieryjne koncernu na całym świecie. Na czele struktury stanął Harald Wester, który był jednym z głównych menedżerów FCA. Jego zastępcami będą Patrice Lucas oraz Nicolas Morel od wielu lat związani z PSA.
Nadzór nad głównymi pracami inżynieryjnymi przejmą: Giorgio Cornacchia (nadwozia, podwozia i systemy wewnętrzne); Yvan Agliany (systemy elektryczne i elektroniczne); Micky Bly (systemy napędowe); Joe Grace (projektowanie fizyczne i funkcjonalne); Steve Rober (badania motoryzacyjne i zaawansowana inżynieria).
Patrice Lucas będzie odpowiedzialny za inżynierię projektu a jego wsparciem będzie Carla Gohin (planowanie techniczne), Tom Cowing (projekty, platformy i moduły) oraz Christophe Hancke (systemy napędowe).
Lucasowi będą podlegać również szefowie segmentów produktów, czyli Vincent Basso (segmenty pojazdów A/B i C/D oraz samochody dostawcze i sportowe); John Mrozowski (odpowiedzialny za segmenty D/E/F i pick-upy); Sebastien Jacquet (segmenty A/B i C/D); Italo Longo (vany); Ettore Dezza (samochody sportowe); Alan Strajnic (segmenty D/E/F i pick-upy).
Nicolas Morel to nowy szef europejskich centrów technicznych. Będzie nadzorował działania Daniele Valerio Esposito (centra techniczne Europy Południowej, w tym Turyn, Modena i Pomigliano); Alaina Guiboureta (centra technologiczne w Europie Zachodniej, w tym Velizy, Carrieres-sous-Poissy, Sochaux, Belchamp); Marcus Lott (centrum techniczne Europy Środkowej, w tym Ruesselsheim).
Najnowsze komentarze