Po trzecim kwartale 2023 roku Peugeot umocnił swoją pozycję lidera na portugalskim rynku motoryzacyjnym, sprzedając 20.789 samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, zwiększając swój udział w rynku do 12,0% w porównaniu z 11,8% rok temu. (wzrost sprzedaży o 33,9%) (dane ACAP). Na początku ostatniego kwartału roku Peugeot jest najlepiej sprzedającą się marką, a marka zajmująca drugie miejsce ustępuje mu o ponad 6.000 samochodów.
Peugeot jest liderem także na rynku pojazdów osobowych. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku marka sprzedała 17.253 sztuki takich aut (+35,6%) i zwiększyła swój udział w rynku do 11,3% (w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,1%).
Do bestsellerów, które w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu Peugeota w Portugalii, należą: 2008 – którego nowa generacja właśnie została wprowadzona na rynek w tym kraju – z 5.674 egzemplarzami sprzedanymi w okresie od stycznia do września, 208 z 5.312 egzemplarzami oraz 308, który jest trzecim najlepiej sprzedającym się modelem Peugeota na rynku samochodów osobowych z 2.582 rejestracjami. Jeszcze w tym roku oferta nowych modeli 308 i 308 SW zostanie poszerzona wraz z wprowadzeniem na rynek wersji w 100% elektrycznych.
Sprawdź polską ofertę na samochody Peugeot
Peugeot jest także wiodącą marką pod względem sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych, z 3.536 egzemplarzami dostarczonymi klientom biznesowym. Udział marki w tym segmencie rynku wzrósł do 17,5% w porównaniu z 16,5% odnotowanymi w analogicznym okresie roku 2022. Peugeot Partner pozostaje niedościgniony dla swoich konkurentów, rejestrując do tej pory łącznie 3.128 wprowadzonych na rynek pojazdów.
Peugeot wzmacnia się dzięki transformacji energetycznej
Na zelektryfikowanym rynku (auta w 100% elektryczne + hybrydy typu plug-in), który już reprezentuje 27% sprzedaży samochodów w Portugalii, Peugeot nadal koncentruje się na elektryfikacji i inwestuje w zelektryfikowaną gamę, która stale ewoluuje.
Marka po raz kolejny udowadnia swoją pozycję lidera w dziedzinie elektryfikacji wśród producentów ogólnych, a we wrześniu ponad 1 na 4 Peugeot sprzedane w Portugalii to pojazdy LEV (elektryczne i hybrydy typu plug-in).
Peugeot pozostaje pierwszą marką popularną w krajowym rankingu sprzedaży na rynku pojazdów niskoemisyjnych LEV (BEV+PHEV), rejestrując dotychczas w tym roku 4.159 takich aut, z udziałem rynkowym na poziomie 8,9%.
Jeśli chodzi o pojazdy BEV, Peugeot umacnia swój status lidera rynku ogólnego w kategorii pojazdów osobowych + lekkich pojazdów użytkowych, pozycjonując się także jako druga w Portugalii najlepiej sprzedająca się marka w wartościach bezwzględnych. Do tej pory sprzedał łącznie 2.576 takich pojazdów, co przekłada się na rynkowy udział na poziomie 9,4%.
Peugeot jest także liderem na rynku aut osobowych typu BEV z liczbą 2.050 pojazdów i absolutnym liderem na rynku w 100% elektrycznych lekkich pojazdów dostawczych z udziałem na poziomie 29,6% i wolumenem 526 pojazdów.
Zobacz, jak sprzedawał się Peugeot w Polsce w okresie pierwszych trzech kwartałów br.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze