Koncern Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, Fiat, Jeep, Opel czy Peugeot, zanotował w czerwcu bardzo duży spadek sprzedaży we Włoszech.
Stellantis ma kłopoty we Włoszech. Po stosunkowo dobrym początku roku czerwiec okazał się wyjątkowo trudnym miesiącem dla sprzedaży marek Citroën, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot. W czasie, gdy w kraju tym zarejestrowano 138.927 samochodów, czyli rynek wzrost o 9,2% w stosunku do 2022 r., Stellantis zanotował spadek o ponad jedenaście procent.
W czerwcu 2023 r. rejestracje grupy wyniosły 43.000 sztuk, co stanowi spadek o 11,2% w stosunku do 48.500 aut zarejestrowanych w czerwcu 2022. Obecnie udział grupy Stellantis w rynku włoskim wynosi co prawda 30,9%, ale z tendencją malejącą. Zjawisko to jest o tyle niepokojące, że Włochy to rynek macierzysty dla takich marek jak Alfa Romeo, Fiat oraz Lancia.
W ocenie analityków przyczyną spadków są m.in. wzrosty cen nowych samochodów, ciągła restrukturyzacja sieci sprzedaży oraz niewielka – na tle konkurentów – aktywność marketingowa grupy. Nie pomagają też zapewne doniesienia o niepokojach w fabrykach Stellantis, związane z redukcją zatrudnia czy cięciem kosztów.
Stellantis jednak nie odpuszcza i planuję walkę o włoski rynek, w tym akcje promocyjne oraz zachęty sprzedażowe. Włochy są zbyt ważnym i dużym rynkiem a jednocześnie domem Alfy, Fiata i Lancii. Na efekty tych działań trzeba będzie jednak poczekać.
źródło: Soldionline
Najnowsze komentarze