Trzeci numer tygodnika AUTO ŚWIAT trafił do sprzedaży wczoraj rano. Tym razem jest to wydanie pojedyncze, a na jego okładce można dostrzec Renault Megane oraz Renault Clio. Czy w ogóle warto kupić to pismo ocenimy po jego przejrzeniu. Zapraszamy Was do analizy zawartości.
AUTO ŚWIAT nr 03 (1286) z 18.I.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, Saxo, 308, 3008, Clio, Kadjar, Laguna, Megane, Modus, Duster, Insignia, Grandland X
Podsumowanie sprzedaży najpopularniejszych marek w Polsce oraz 20 najchętniej kupowanych modeli znajdziecie na stronie 10. tygodnika AUTO ŚWIAT. Nie ma co ukrywać – duże spadki zanotowały marki Grupy PSA, zwłaszcza Opel (-55,9%). Wśród modeli najwyżej z „naszych” uplasowała się Dacia Duster (5. pozycja), trzy oczka niżej sklasyfikowano Renault Clio i w Top 20 to wszystkie interesujące nas auta. Mało.
Na stronach 12-23 porównano dziesięć par aut. W każdej parze pojawił się SUV, a walczy on z samochodem kombi tej samej marki. Są też pary francuskie oraz dwa Ople, które też wspomnimy – wszak marka wchodzi w Skład Grupy PSA. W przypadku Opla AUTO ŚWIAT wybiera Insignię, a nie Grandlanda X. Wprawdzie Insignia jest droższa, ale szlachetniej wykończona, przestronniejsza i oferuje wyższy komfort resorowania.
W ramach marki Peugeot walczą modele 308 SW i 3008. Tutaj też wygrywa kombi, które jest wyraźnie tańsze, choć nie aż tak atrakcyjnie wystylizowane. Tak samo jest w przypadku rywalizacji w ramach marki Renault – Megane Grandtour jest nieco ciaśniejsze z tyłu, ale prezentuje się nowocześniej i mniej pali. Do tego Kadjar jest jednak trochę droższy. W całym starciu kombi wygrało ośmiokrotnie, a tylko w dwóch przypadkach triumfował SUV. Skąd więc taka popularność tych ostatnich?
Cztery kompaktowe kombi AUTO ŚWIAT porównał na stronach 24-29. W szranki stanęło także Renault Megane, a porównywano auta napędzane benzyniakami o mocach z przedziału 120-140 KM. Najmocniejszą jednostką dysponowało Renault, a test pochodzi z niemieckiego „Auto Bilda”. Meganka oczywiście przegrała porównanie. Stwierdzono, że ma najmniejszy bagażnik i jest nie tak stabilny na drodze, jak rywale. Po stronie zalet znalazł się mocny silnik oraz komfortowe zachowanie podczas jazdy. Dodajmy jednak, że taką samą notę (446 oczek) osiągnął Hyundai i30. Golfowi przyznano 468 punktów, a starcie wygrał Ford Focus z wynikiem 473 punktów.
Dacię Duster wspomniano w teście Suzuki Ignisa (strona 33.).
Na stronach 44-47 w dziale Auta używane AUTO ŚWIAT zaprezentował 10 niedrogich, prostych i dobrych aut z silnikami benzynowymi. Na pierwszym miejscu – Citroën C2 VTS. To auto o sportowym zacięciu, choć AUTO ŚWIAT przyznaje, że fani wolą Saxo VTS. Redakcja wspomina też pokrewne technicznie C3. Bagażnik w C2 nie jest zbyt duży, ale – wiem to z doświadczenia – okazuje się nadzwyczaj pakowny. Wersja VTS jest dynamiczna, ale sztywno zawieszona. Auto jest przestronne z przodu, z tyłu jest wyraźnie gorzej. Czynności serwisowe nie powinny przerażać.
Przy opisie Nissana Note wspomniano Renault Modusa.
Osobno AUTO ŚWIAT poleca Renault Clio III. Twierdzi, że autko nie psuje się o wiele częściej niż europejscy rywale. Czyli psuje się częściej, ale niewiele częściej, To taki eufemizm ze strony Redakcji. Zwłaszcza w połączeniu ze wzmiankowanymi Laguną II i Megane II, które skrytykowano jednoznacznie. Pochwalono przestronność, bagażnik i silnik 1.2 TCe (D4Ft) oraz aż trzy wersje nadwoziowe.
W dziale Z naszego archiwum AUTO ŚWIAT na stronie 57. przypomina wydanie sprzed ćwierć wieku. Opisano w nim pierwszą generację Laguny, a na okładce prezentowano Megane Coupe.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze