Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2019

0 342

Bieżący tydzień rozpocząłem od jazd testowych piątą generacją Renault Clio, a potem skupiłem się na opracowaniu pozyskanego tam materiału. Dlatego właśnie przegląd prasy jest w tym tygodniu opóźniony, ale zrezygnować z niego nie zamierzam. Na początek pójdzie AUTO ŚWIAT wzbogacony w tym tygodniu o dodatek „Auta używane”.

 

AUTO ŚWIAT nr 26 (1226) z 24.VI.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Auta używane”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Aircross, C5, C-Crosser, DS3, 3, 3 Crossback, 7 Crossback, 208, 2008, 3008, 508, Expert, Rifter, Captur, Clio, Laguna, Scenic, Zoe, Duster, Crossland X, sportowe

 

AUTO ŚWIAT na stronach 10-11 zaprezentował najnowsze wcielenie Peugeota 2008. Auto ma zostać zaprezentowane we Frankfurcie we wrześniu i stylistyką nawiązuje do modeli 3008/5008 oraz Nowego 208. Bazuje na tej samej platformie, co DS 3 Crossback i Opel Crossland X. Oprócz tych dwóch miejskich SUV-ików wspomniano też Peugeoty 208, 3008 i 508. W przyszłym roku na rynek trafi też wersja w pełni elektryczna.

Na stronie 12. AUTO ŚWIAT pokazał poliftingowe Renault Zoe. Teraz samochód może na jednym ładowaniu pokonać – realnie! – niemal 400 km. Pojawiło się kilka nowych elementów wyposażenia i mocniejszy silnik. W sprzedaży pozostanie też dotychczasowa wersja.

Na tej samej stronie znajdziecie krótką wzmiankę o wersjach Grip i Asphalt Peugeota Experta.

Ciekawe porównanie AUTO ŚWIAT opublikował na stronach 14-19. To przedruk z niemieckiego „Auto Bilda”, ale zwracamy na niego uwagę z trzech powodów. W szranki stanęły bowiem trzy auta pochodzące z francuskich koncernów, choć tylko jedno występuje pod francuską marką. To Renault Captur napędzany silnikiem TCe 130. Taką samą jednostkę znajdziemy pod maską Dacii Duster, tańszej tylko o 3.800 zł. Opel Crossland X ma trzycylindrowego PureTecha 130, zaś najsłabszy silnik napędza Hyundaia Konę (120 KM).

Duster jest niewiele tańszy od Captura, ale jest od niego zauważalnie gorszy. W porównaniu to Dacia okazała się lepsza – uzyskała 419 punktów, aż 13 więcej od Captura. Renault zostało skrytykowane za długą drogę hamowania i ubogie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Za to najlepiej przyspiesza. Dacię pochwalono za dynamiczny silnik, przestronność i duży bagażnik, spodobała się też atrakcyjna cena. Po stronie wad wypisano słabe fotele, mizerną jakość wykonania i zbyt gwałtownie interweniujące ESP.

Ale nie ma się co cieszyć. Opel wypadł lepiej. OK, należy już do PSA, ale pewnie pozytywem był też niemiecki rodowód marki. Crossland X otrzymał 431 punktów i został pochwalony za przestronność, świetne fotele, funkcjonalną kanapę i najniższe spalanie. Auto jest jednak drogie po doposażeniu i ma nieprecyzyjny mechanizm zmiany biegów. Starcie wygrał Hyundai Kona (434 punkty), którego pochwalono za kulturalną pracę silnika, bogate seryjne wyposażenie i precyzyjny mechanizm zmiany biegów. Po stronie wad mamy mały bagażnik, słabą dynamikę i twarde zawieszenie.

Na cztery gwiazdki AUTO ŚWIAT „wycenił” DS 3 w wersji Cafe Racer. Test tej wersji samochodu znajdziecie na stronie 25. Przypomniano Citroëna DS3, ale silnik PureTech 110 w tym prestiżowym i nietanim samochodzie zwyczajnie nie pasuje. Cóż – jeśli wie się, do czego nawiązuje nazwa Cafe Racer, to faktycznie trochę racji w tym stwierdzeniu jest. Za to prowadzi się to autko rewelacyjnie. Niestety wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa trochę już odstaje od najlepszych konkurentów. Poziom kosztów też jest niemały, ale moim zdaniem AUTO ŚWIAT dość świadomie próbuje zapomnieć, że mowa o marce premium.

Również cztery gwiazdki uzbierał Citroën Berlingo w przedłużonej wersji. Test tego kombivana znajdziecie na stronie 4. Redaktor Kamiński chwali nadwozie i to zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym. Przytomnie zauważa też, że sprint do setki nie ma w tego typu samochodzie bardzo dużego znaczenia, choć auto i tak napędza się całkiem przyzwoicie. AUTO ŚWIAT testował wersję 1.5 BlueHDi 130 EAT8. Nieźle wypadło spalanie (6,5 l/100 km). Zawieszenie doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności, ale w zakrętach do szybkiej jazdy nie skłania. I bardzo dobrze – nie do tego ten samochód służy! Ceny mogą zaskoczyć, ale okazuje się, że niejeden rywal jest jeszcze droższy.

Renault Scenic’a można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 39.

Alpine zwyciężyło w tym roku klasyfikację LMP2 w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. AUTO ŚWIAT również wspomina o tym w artykule zamieszczonym na stronach 40-43.

W dodatku na stronie II znajdziecie diagram prezentujący najczęściej rejestrowane przez młodych ludzi marki samochodów w Polsce. Siódmą pod względem popularności marką jest Peugeot, a ósmą – Renault. Wspomniano przy okazji Renault Clio.

Na stronie III AUTO ŚWIAT pisze o akcji naprawczej Citroëna C-Crossera, ale ilustruje ten wpis zdjęciem C4 Aircrossa. W dodatku wciska kity, że C-Crosser był bliźniakiem Mitsubishi ASX-a, choć w rzeczywistości był mocno spokrewniony z Outlanderem. Realnie zaś chodzi im o akcję przywoławczą C-Crossera, tylko zdjęcie wkleili nie takie.

Polacy dość dynamicznie przekonują się do automatycznych skrzyń biegów. AUTO ŚWIAT na stronach IV-IX prezentuje Najlepsze skrzynie automatyczne. Wśród nich znajdują się też takie, które montowano w autach francuskich. Przekładnie firmy Aisin trafiały i trafiają np. do DS 7 Crossbacka, Peugeota Riftera, czy Renault Laguny II. W Scenic’u i Lagunie możecie też trafić na przekładnie Jatco.

Cztery samochody kombi segmentu D, używane, rzecz jasna, AUTO ŚWIAT porównał na stronach XII-XVI dodatku. Citroën C5 II generacji uzyskał 3,5 gwiazdki. Skrytykowano nietrwałe niektóre elementy wykończenia, dużą liczbę drobnych usterek i spore przebiegi najstarszych egzemplarzy. Tak to już jednak jest, że najstarsze auta mają zwykle największe przebiegi i dotyczy to nie tylko Citroëna C5, ale każdego modelu. Zarzut jest więc kompletnie z czapy. Po stronie zalet – oczywiście komfort, atrakcyjne ceny, przestronny bagażnik, bogate wyposażenie i świetny 2-litrowy diesel.

Mazdę 6 i Volkswagena Passata oceniono na trzy gwiazdki, jedynie Honda Accord uzyskała cztery. C5-tka okazuje się więc niezłą propozycją. Od zawsze powtarzam, ze Passat, to wybór tyleż oczywisty, co słaby ;-)

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o