„Auto-Świat” nr 27 (574) z 3.VII.2006
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 1,90zł
Koszt 1 strony: przeszło 3,6 grosza
Warto kupić: tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C4, C5, Picasso, 207, 307, Clio II, Kangoo, Vel Satis, sportowe
Jednocześnie z wrzeszczącym tytułem na okładce pojawia się mniejszymi literkami zapowiedź artykułu o używanym Clio. Co ciekawe – zatytułowano ten artykuł „Niezawdone, małe Renault Clio”. Więc jak to jest – wszystkie francuskie samochody są awaryjne, ale Clio jest niezawodne. Schizofrenia?…
Ale zanim dojdziemy do samochodów – szybki rzut oka na strony 10-13, gdzie przedstawiono wyniki testu… salonów samochodowych. Jak już wspominaliśmy – na podium ;-) znalazł się salon AP Garage z Łodzi. Uzbierał taką ilość punktów, która pozwoliła mu zająć jedno z pierwszych miejsc. Wśród minimalnie gorszych znalazł się katowicki salon Citroëna Auto-Gazda, a miejsca trzecie zajęły m.in. salony Peugeota (Owlex z Łodzi i PZMO z Olsztyna) oraz Renaulta (Auto Nowak z Gdyni, UNI CAR z Bydgoszczy i VIP CAR z Opola). Co ciekawe – żadnego z „punktowanych” miejsc nie zajął ani jeden salon Volkswagena, a Opel znalazł się wśród 25 salonów tylko jeden jedyny raz… Co się stało z niemieckim „Ordnungiem”?…
Na stronie 15. „Auto-Świat donosi w maleńkim artykuliku o nowej, sześciobiegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów, jaka jest montowana do C4 wraz z dieslem 1.6 (już o tym parokrotnie pisaliśmy) oraz o 173-konnym dieslu, który wreszcie trafił do C5. Ale to dla Was też żadna nowina.
Przełom stron 16 i 17, to informacja o tym, iż do modelu Vel Satis Renault montuje teraz nowe silniki wysokoprężne o pojemności 2.0 i różnych mocach do wyboru – 150 KM lub 175 KM. Silniki te Renault będzie łączył z 6-biegową skrzynia manualną. Z kolei minimalnie podniesiono moc 3-litrowego diesla, który był już w Vel Satisie oferowany. Teraz będzie można go zamówić także z automatyczną skrzynią biegów Proactive.
Tuż obok krótki artykuł o Peugeocie 307 CC, w którym zastosowano napęd hybrydowy – diesla i silnik elektryczny. Zgodnie z informacjami z artykułu – należy się spodziewać sprzedaży takich aut od mniej więcej roku 2010.
Doniesienia sportowe (nas interesują w zasadzie tylko te z Formuły 1) znajdziecie na stronie 19. Pół tej strony zajmuje relacja z Grand Prix Kanady.
Kolejny w polskiej prasie test Peugeota 207 znajdziecie na stronach 26-27 aktualnego „Auto-Świata”. Nie zajął wiele miejsca, ale jest dość pozytywnie nastawiony do tego zgrabnego autka. Doceniono stylistykę nie pozwalająca na pomyłkę z inną marką, doceniono szlachetne detale wykończeniowe, doceniono wreszcie ergonomię, ale też nie zabrakło stwierdzenia, że dość wysoki kierowca po prostu ma w 207-ce ciasno. Wkrótce zresztą i my przetestujemy dla Was Peugeota 207, jak to już zrobiliśmy z Clio III.
Redaktor Krasnodębski pochwalił też znakomite wykończenie modelu 207. W stosunku do poprzednika nastąpiła znacząca poprawa. Za to pan dziennikarz był niezadowolony z silnika – oferował, jego zdaniem, za mało mocy.. Mimo to zawieszenie daje sporo przyjemności z jazdy, a jeśli 207-kę napędzi się dieslem 1.6, to – zdaniem Redaktora – wówczas będzie to miłe autko.
Na stronie 30. możecie poczytać o nowych technologiach paliwowych, a konkretnie o napędzie przygotowywanym wspólnie przez Renaulta i Nissana. Ma to być wodorowe ogniwo paliwowe, ale napędzane… benzyną, olejem napędowym, bądź etanolem i to alternatywnie – co Wam przyjdzie do głowy nalać do baku, to zostanie przez samochód skonsumowane! Ciekawe, tylko czy aby na pewno wejdzie do seryjnej produkcji?…
Szumnie na okładce zapowiadane awarie samochodów francuskich ograniczyły się na stronach 32-33 jedynie do problemów, jakie możecie mieć z tylną belką w części modeli Citroëna i Peugeota. Kto jeździ „francuzem”, ten na pewno i tak wie, o co chodzi. Redaktor Brzeziński zapomniał jednak o jeszcze jednym modelu, w którym problem ów może występować – o Citroënie Saxo, bardzo popularnym autku. Artykuł w bardzo przystępny sposób traktuje o problemie tylnej belki i podchodzi do tematu dość poważnie, ale chyba nieco za dużo jest tonu straszącego potencjalnych posiadaczy…
Na stronie 37. w Interwencjach dwa artykuły związane z samochodami francuskimi. Pierwszy dotyczy Xsary Picasso – klient skarży się, że sprzedano mu samochód podwójnie lakierowany, co – jak pisze Redakcja – zdarza się już w fabryce. Drugi problem dotyczy Renaulta Kangoo. Klient skarży się, że Renault nie chce uznać jego reklamacji dotyczącej silnika. Opinia rzeczoznawcy podtrzymuje jednak decyzję Renaulta…
Z rynku nowych samochodów nie zniknęło Clio II, choć pojawił się już następca. Także na rynku wtórnym da się kupić poprzednią wersję popularnego autka. Jeśli ktoś z Was rozpatruje taką możliwość, to nie zaszkodzi, gdy zajrzy do aktualnego „Auto-Świata” na strony 38-41. Zestawiono tam m.in. wszystkie wersje silnikowe, jakie produkowano w latach 1998-2005. Ta tabelka wygląda naprawdę imponująco – Clio II występowało w aż 15 wersjach silnikowych! Z tego wniosek, że każdy mógłby wybrać coś dla siebie. No – prawie każdy, bo podaż wersji 3.0 V6 jest niewielka… ;-)
Clio II uznano za samochód mało awaryjny, wygodny i – jak na ta klasę – przestronny. Mnogość silników i z reguły niezłe wyposażenie sprawiają, że to bardzo interesująca propozycja na rynku aut z drugiej ręki.
I tym optymistycznym akcentem kończymy przegląd bieżącego „Auto-Świata”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze