Renault Captur i Dacia Lodgy pojawiły się na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. I to nawet w górnej części tej okładki, choć na zdjęciach niewielkich. W efekcie, choć to dolne 2/3 strony tytułowej, dominują Volkswageny, co wzmaga jeszcze jednolita barwa tej części okładki. To są takie drobne niuanse, które jednak przyciągają wzrok i pozostawiają efekt u odbiorcy. U mnie efekt obrzydzenia.
AUTO ŚWIAT nr 29 (1229) z 15.VII.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, 5CV, Ami 6, AX, B, BX, C1, C3 5HP, C4, C5, C6, CX, DS, H, Mehari, Rosalie, SM, Traction Avant, Type A, U23, XM, 307, 3008, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Megane, Trafic, Dokker, Duster, Lodgy
AUTO ŚWIAT naprawdę powinien wychodzić pod tytułem AUTO WELT, a jeszcze lepiej ŚWIAT NIEMIECKIEJ MOTORYZACJI. Jestem dziwnie pewien, że w drugim, już rozpoczętym półroczu pojawi się wiele premier. I to bez względu na to, czy będą to premiery targowe, czy handlowe. AUTO ŚWIAT pokazał tylko te z niemieckich koncernów. Ba z jednego koncernu (oczywiście VAG), bo drugi i trzeci (BMW i Mercedes) reprezentują tylko po dwa modele. A przecież na rynek trafi choćby Peugeot 208, czy Renault Captur, a premiery targowe będą mieć tak istotne modele, jak np. Peugeot 2008.
Ale Renault Captur w nowym wcieleniu pojawia się dalej. Na stronach 8-9 AUTO ŚWIAT prezentuje ten model. Będzie zauważalnie większy od obecnej generacji, choć stylowo zmieni się niewiele, głównie w tylnej części nadwozia. Nowy Captur bazuje na tej samej nowej płycie podłogowej, na której powstaje najnowsze Clio V. To znakomita platforma, która sprawia, że Clio V jest bardzo dojrzałym samochodem. Zapewne i Captur tylko zyska w nowym wcieleniu.
AUTO ŚWIAT jednak próbuje go wrednie zbić do niższej ligi. Pisze wprawdzie, że nowy Captur będzie dłuższy o 11 cm od dotychczasowego, co oznacza, że przekroczy barierę 423 cm. To praktycznie tyle, co Volkswagen T-Roc, ale AUTO ŚWIAT pisze, że Captur chyba chce być bardziej małym SUV-em w rodzaju Volkswagena T-Crossa. To bzdura. T-Cross jest dużo mniejszy, ma wymiary zbliżone do obecnego Captura. Zaatakuje więc T-Roc’a, ale na pewno będzie od niego dużo lepiej wyposażony przy dużo niższym poziomie cen. Acz nie będzie miał napędu na cztery koła. Prosiłbym jednak, by w tak ordynarny sposób AUTO ŚWIAT nie dyskredytował francuskiego SUV-a.
Renault wspomniano ma stronie 25. przy okazji testu Nissana Qashqaia 1.7 dCi właśnie z powodu tego nowego silnika.
Renault Trafic wspomniano w teście Fiata Talenta zamieszczonym na stronach 28-29. Talento, to bowiem klon Trafic’a.
W dziale Auta Używane AUTO ŚWIAT zaprezentował w tym tygodniu Dacię Lodgy. Materiał ten znajdziecie na stronach 38-41, a w nim wzmianki także o innych interesujących nas modelach – Dokkerze, Dusterze czy Renault Kangoo. Lodgy, choć trudno je zaliczyć d aut szczególnie urodziwych, okazuje się jednak trwałe, tanie w eksploatacji, bardzo pojemne i po prostu solidne! AUTO ŚWIAT ocenił tego minivana na cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali, a to całkiem dobry rezultat! I słusznie, bo Lodgy, to ciekawe, funkcjonalne auto z niezłym wyposażeniem i w rozsądnej cenie.
W tym tygodniu znajdziecie też dywagacje na temat tego, czy warto kupić „anglika”, czyli samochód pochodzący z Wysp, ale nie tylko, bo np. także z Japonii (choć to też wyspy…). Wśród analizowanych modeli znalazły się Citroëny C1 i C5, Peugeot 3008 I generacji i Renault Megane III, a całego materiału szukajcie na stronach 42-43.
Citroën w tym roku obchodzi swoje stulecie. Interesując się choć trochę motoryzacją nie sposób było tego nie zauważyć. Na stronach 46-48 zamieszczono zdjęcia z imprezy, jaką w XV dzielnicy Paryża zorganizowano w połowie czerwca. AUTO ŚWIAT pokazał takie modele, jak Type A, 2CV, C3 5HP, Rosalie, C4 (model przedwojenny), Type H, U23 (autobus), DS., SM, Ami 6, czy Mehari. A w tekście znalazły się wzmianki dodatkowo o 5CV, B, przedwojennym C6, Traction Avant, AX, BX, CX, XM i C6 z XXI wieku.
W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) na reprodukcji okładki sprzed 20 lat dostrzeżecie wzmiankę o Peugeocie 307, którego wizualizacja kompletnie się jednak nie sprawdziła, a także artykulik o Renault Grand Espace.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze