„Auto Świat” nr 40 (789) z 27.IX.2010
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: 3,33 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C5, DS4, Saxo, Xsara Picasso, 206, 206+, 207, 308, 407, 508, 607, Bipper, Boxer, EX1, Expert, Partner, DeZir, Duster, Sandero, sportowe
Podobnie, jak przed miesiącem, zaczniemy dziś od dodatku „Auto Świat market”. A tam już na pierwszej stronie widać spory kawałek Dacii Sandero.
Kolejna strona (II) przynosi fotkę Peugeota 308 SW, a niżej zdjęcia użytkowych modeli firmy (206+, 207, 308, Bipper, Partner – w dwóch wersjach, Expert, Boxer). Całość ilustruje informację o spotkaniach organizowanych przez Peugeota dla ludzi biznesu. O Peugeot Professional Tour 2010 pisaliśmy blisko dwa tygodnie temu.
Na tej samej stronie znajdziecie też informacje o tym, że na rynek trafi niebawem Dacia Duster z automatyczną skrzynią biegów, która zostanie skojarzona z silnikiem 2.0 oraz 1.6. Pisaliśmy o tym (i nie tylko o tym) przed miesiącem.
Na stronie III pojawiły się tabelki prezentujące liczbę rejestracji samochodów nowych i używanych w Polsce w pierwszych ośmiu miesiącach br. Wśród nowych Renault z wynikiem 11.353 aut zajmuje siódme miejsce, a Peugeot uplasował się na pozycji dziewiątej z rezultatem 8.377 samochodów. Lepiej wypadają francuskie osobówki w zestawieniu samochodów używanych – Renault jest trzecie (44.113), a Peugeot siódmy (19.211). Citroën w żadnym z zestawień nie załapał się do pierwszej dziesiątki.
Dwie kolejne strony dodatku (IV-V) przynoszą szereg porad dla czytelników pisma, którzy wahają się, jakie auto kupić dysponując określonym budżetem i preferencjami. „Auto Świat” doradza po trzy auta każdemu – nowe, prawie nowe i używane. Wśród propozycji natknąłem się na Citroëna C4 na Dacię Sandere. Mało, ale cóż – to przecież „Auto Świat” ;-)
A teraz przechodzimy już do regularnego numeru omawianego tygodnika.
O najważniejszych premierach paryskiego salonu, w tym o nowym Citroënie C4, wspomina Redaktor Sewastianowicz w swoim „wstępniaku” zamieszczonym, jak zwykle, na stronie 3.
Citroëna Saxo wspomina jego właściciel piszący do Redakcji „AS”. List ów znajdziecie na stronie 4.
Na stronach 6-9 zaprezentowano najciekawsze, zdaniem Redakcji, premiery paryskich targów. Pokazano tam Citroëna DS4 i wspomniano o C4, Peugeota 5008 i wspomniano o 407 i 607, oraz Renault DeZira.
Citroënowi C4 poświęcono 1,5 strony zaraz za opisem premier paryskiej wystawy branżowej. W tekście wspomniano jeszcze modele C3, C5 i DS4. Ogólnie artykuł jest całkiem niezły, ale w podsumowaniu stwierdzono, że zabrakło w gamie benzynowego silnika mocniejszego, niż 156 KM z motoru 1.6 THP. Zgoda, ale przecież nowe C4 dopiero debiutuje, więc nie przesadzajmy – pewnie pojawi się któraś z silniejszych wersji tego silnika.
Peugeota EX1 pokazano na stronie 18. To koncepcyjny pojazd o napędzie elektrycznym, który oczywiście nie wejdzie do produkcji seryjnej, ale jest ciekawą demonstracją odwagi stylistycznej oraz nowoczesnej myśli technicznej marki sygnowanej kroczącym lwem.
Wzmianki i zdjęcia Peugeota 207 S2000 i Citroënów C2R2 znajdziecie w relacji z Rajdu Koszyce zamieszczonej na stronie 20.
O reklamach i wkładkach zwykle nie piszemy, ale dziś zrobimy wyjątek – do aktualnego „Auto Świata” dołączono broszurę prezentującą ostatnie dokonania Peugeota, ale wspomniano też o 200 latach produkcji przemysłowej tej firmy.
Peugeota 206 pokazano na małej fotce na stronie 33.
Na stronie 41. w dziale Interwencje, powrócono do tematu kłopotów z układem wtryskowym silnika 1.6 HDi w Citroënie Xsara Picasso. Po interwencji „AŚ” Citroën Polska dokonał bezpłatnej naprawy tegoż układu, ale nie przedłużono właścicielowi auta gwarancji na minivana, choć samochód przebywał w serwisie 49 dni. Citroën Polska nie pokrył tez kosztów badań laboratoryjnych ani powołania rzeczoznawcy. „Auto Świat” skrytykował importera za te działania, jak również za wymianę wtryskiwaczy na regenerowane, zamiast nowych.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Można omawiane pismo kupić.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze