„Auto Świat” nr 43 (792) z 18.X.2010
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, DS3, 107, 206+, 2008, 308, HR1, Megane, Logan, sportowe
Pierwszy samochód, w dodatku koncepcyjny, pochodzący od francuskiego producenta, jaki opisano w tym tygodniu w „Auto Świecie”, to Peugeot HR1. Jego prezentację znajdziecie na stronie 11. Redaktorzy tygodnika twierdzą, że to zapowiedź modelu 2008, niedużego crossovera. Czy jednak takie auto w ogóle powstanie?
Francuskie marki wspomniano w tabelce prezentującej sprzedaż nowych aut w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. Renault zajmuje na tej liście miejsce siódme, dwa oczka przed Peugeotem.
Relację z 20. Rajdu Dolnośląskiego, a w niej wzmianki o Citroënach C2R2 i Peugeotach 207 S2000, zamieszczono na stronie 16. Rywalizacji w Citroën Racing Trophy poświęcono zresztą wydzieloną część materiału.
O pechowym dla Renault Grand Prix Japonii, zwycięskim dla ekipy Red Bull-Renault, możecie poczytać na stronie 17.
O koncernie PSA wspomniano na stronie 33., w materiale poświęconym silnikom wysokoprężnym montowanym przez Forda.
Wielu użytkowników zwłaszcza nowych aut skarży się na kłopoty z banalną czynnością, jaką jest wymiana żarówki w przednim reflektorze. „AŚ” sprawdził, jak to jest z kilkoma różnymi samochodami, i wyraził swoją opinię. Mocno skrytykował Renault Megane, z którym niby trzeba jechać do serwisu. Za łatwą uznano wymianę w Citroënach DS3, Berlingo, Dacii Logan i Peugeotach 206+ oraz 308. No i w kilku innych autach też, ale nas one nie interesują, bo nie są francuskie ;-)
Niestety trudno mi uznać wystawione opinie za obiektywne, bo na przykład w Octavii wymianę żarówki też uznano za łatwą, choć… wymaga to użycia fabrycznego zestawu narzędzi, za pomocą których wyjmuje się reflektor. Sorry, ale to – moim zdaniem – kwalifikuje się co najwyżej do oceny „z utrudnieniami”.
W dziale Używane zaprezentowano Fiata Pandę, a obok niego – kilku jego konkurentów, w tym Citroëna C1. Uznano, że jest dość drogi w zakupie na rynku wtórnym, ale za to nie powinien sprawić kłopotów nabywcy. Przy okazji wspomniano też Peugeota 107.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Można sobie darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze