„Classicauto” nr 5 (56) z V.2011
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 14,3 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Talbot
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: 2CV, Ami 6, AX, BL11 Traction Avant, C6, CX, DS/ID, HY, Xantia, XM, Visa, 106, 404, 407, 4, 10, Lago
Już na okładce widać zdjęcie szarego Citroëna Traction Avant, czyli BL11. Większy materiał na temat tego przełomowego pod wieloma względami pojazdu zawarto wewnątrz numeru, więc do „BeeLki” jeszcze powrócimy za chwilę.
Już na stronie 3. pokazano kolejnego ciekawe Citroëna – Ami 6, z pochyloną pod tzw. Ujemnym kątem szybą tylną. To jeden z niewielu taki projektów na świecie!
Francuskie samochody, tak naprawdę znowu gównie Citroëny, znajdziecie w dwóch krótkich materiałach zamieszczonych na stronach 10-11. Na tej pierwszej pojawiła się mała fotka przedstawiająca Citroëny DS, CX i GS ilustrująca zapowiedź lipcowego zlotu zabytkowych Citroënów, który w połowie pierwszego wakacyjnego miesiąca odbędzie się w Trójmieście.
W drugiej, zilustrowanej zdjęciem Citroëna 2CV na Polach Elizejskich, napisano o dość kuriozalnych przepisach, które spowodują, że z ulic m.in. Paryża, zanikną takie cuda, jak Citroëny 2CV, czy renault 4, a nawet wcale nie takie znów stare Citroëny AX, czy Peugeoty 106. Po prostu wyśrubowane normy emisji spalin spowodują wprowadzenie zakazów wjazdu takimi autami do centrów miejskich aglomeracji. A wyobrażacie sobie paryskie ulice bez 2CV-ek? Których i tak już nie ma tam wcale tak dużo :-(
Na stronach 22-23 znajdziecie wywiad z Mirosławem Bugajskim na temat trwającej właśnie Moto Nostalgii – stołecznych targach oldtimerowych. W tekście – wzmianka o Citroënie.
W relacji z targów Techno Classica Essen 2011 (strony 34-37) znajdziecie wzmianki o następujących samochodach francuskich marek:
– Citroën SM Targa (prototyp)
– Citroën C60 (prototyp)
– Peugeot 407
– Renault 10
– Talbot Lago (na zdjęciu poniżej)
Sylwetkę Citroëna Ami 6 przypomniano na stronie 57. W tym roku mija 50. rocznica od uruchomienia produkcji tego rzadkiego dziś w Polsce samochodu. Wspomniano też o jego następcy, modelu Visa.
Fragment Peugeota 404 można zobaczyć na jednym ze zdjęć ilustrujących stan syryjskiej motoryzacji, które znajdziecie na stronie 59.
Dwie strony wywiadu z Andrzejem Kulpą z Klubu Cytrynki, właścicielem i użytkownikiem Citroëna BL11 Traction Avant, znajdziecie pod koniec numeru. Na stronach 64-65 ten miłośnik Citroënów nie tylko opowiada o tym szalenie interesującym samochodzie, ale wspomina też inne modele marki: DS/ID, 2CV,HY, CX, XM, C6, czy Xantię.
To już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w majowym wydaniu miesięcznika „Classicauto”. Za parę dni do sprzedaży trafi kolejny numer.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze