MOTOR w tym tygodniu pokazał na okładce zdjęcia Citroëna Grand C4 Picasso oraz Peugeota 207 SW. Nieco niżej pojawiła się też fotka Fiata 600 – nowego modelu, który ma być produkowany w polskiej fabryce w Tychach. Czy te zapowiedzi wystarczą do zapewnienia takiej atrakcyjności wydania, że polecimy Wam zakup tego numeru? Sprawdźmy!
MOTOR nr 11 (3638) z 13.III.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C5, 207, 3008, e-208, 5 EV, Captur, Espace, Scenic, GT X-Over, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Spring
I właśnie nowemu SUV-owi Fiata poświęcono artykuł zamieszczony na stronach 4-5. Pokazano trzy zdjęcia zamaskowanego auta, jedną wizualizację tego, jak może ono wyglądać, , wspomniano inne modele marki (500X, Panda) oraz koncernu (Avenger, nieposiadający jeszcze oficjalnej nazwy planowany SUV Alfy Romeo, Lancia Ypsilon, Abarth). Zresztą nie jest do końca pewne, czy aby na pewno ten model Fiata będzie się nazywał 600. MOTOR podejrzewa, że wzorem Avengera auto będzie miało napęd zarówno spalinowy, jak i całkowicie elektryczny. Ma zadebiutować jeszcze w tym roku.
Na stronie 6. MOTOR wspomniał króciutko o polskim debiucie Mitsubishi ASX-a, bliźniaka Renault Captura.
Podsumowanie sprzedaży samochodów elektrycznych w ubiegłym roku w Europie znajdziecie na stronie 7. Wynika z niego, że czwartym najchętniej kupowanym na Starym Kontynencie autem na baterie był Fiat 500, na siódmym miejscu uplasowała się Dacia Spring, a tuż za nią Peugeot e-208.
Interesujące nas modele pojawiły się także w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster oraz Peugeota 3008.
Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował topową wersję modeli Dacii – Extreme. Pisaliśmy o tym już parę razy. Dostępny jest też pakiet kempingowy dla Joggera i mocniejszy silnik w Springu.
W artykule na temat ubezpieczeń OC (strona 35.) wspomniano marki Fiat, Opel, Renault, Peugeot i Citroën.
Na stronach 36-41 MOTOR zaprezentował „15 rodzinnych modeli na czas kryzysu”. Wybrano auta pakowne, funkcjonalne, oszczędne oraz tanie i proste w serwisowaniu. Wśród tej piętnastki znalazły się:
– Peugeot 207 SW chwalony za funkcjonalność, zawieszenie i świetne silniki wysokoprężne;
– Citroën C4 Picasso – przestronny, funkcjonalny kompaktowy minivan, też najlepiej szukać wersji z dieslem;
– Renault Scenic III – też funkcjonalny, oferowany w bogatej gamie odmian, także napędowych, wygodny i oszczędny;
– Citroën C5 II – komfortowy, odporny na korozję, ze świetnymi dieslami i niezawodny;
– Renault Espace IV – legenda wśród vanów, pojemny, funkcjonalny i generalnie raczej bez większych problemów.
Oprócz tych modeli w artykule pojawiły się też auta marek dziś związanych z francuskimi koncernami, ale z lat, kiedy tych związków jeszcze praktycznie nie było. To Fiat Palio Weekend, Fiat Idea, Ople Meriva B i Opel Insignia A.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze