MOTOR w tym tygodniu szuka dużych i oszczędnych aut używanych i już na okładce prezentuje kilka takich modeli, w tym Peugeota 508 SW. Innych samochodów marek francuskich na tytułowej stronie nie ma, ale nie oceniajmy po pozorach – zajrzyjmy do środka!
MOTOR nr 20 (3543) z 17.V.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: DS3, 9 Crossback, 108, 208 PSE, 407, 607, 508, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Megane, Twingo, Bigster, Astra, Grandland
Peugeota, jako markę, do tego 508 PSE, oraz koncern Stellantis wspomniano w materiale poświęconym przyszłości Alfa Romeo zamieszczonym na stronach 4-7.
Krótka wzmianka o elektrycznym Renault Megane pojawiła się na marginesie strony 8.
W dziale Przyszłe premiery (strona 10.) MOTOR wspomina Peugeota 208 PSE, Opla Astrę, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka oraz Opla Grandlanda oraz Renault Kadjara.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 11. wynika, iż Dacia była w okresie czterech pierwszych miesięcy br. dziesiątą najchętniej kupowaną marką samochodową w Polsce.
Renault Arkana to samochód, który wzbudza duże zainteresowanie u naszych Czytelników. MOTOR opublikował (na stronie 13.) test tego SUV-a coupe. Dobrze, że od razu na wstępie jasno napisano, że europejska Arkana jest generalnie zupełnie inna od tej oferowanej w Rosji. „Nasza” bazuje na modułowej płycie podłogowej i ma „bardziej europejską” specyfikację. Zdaniem Redaktora Struka Arkana jeździ z nastawieniem na bezpieczeństwo nie szukając sportowych doznań. Zawieszenie ma wprawdzie zestrojone dość sztywno, ale zespół napędowy już z myślą o oszczędnym gospodarowaniu paliwem. MOTOR ocenił Arkanę na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek.
Kolejny test francuskiego auta znajdziecie na stronie 19. To Peugeot 508 SW PureTech 180 GT Pack z automatyczną skrzynią biegów. To bardzo stylowy samochód, na pewno nie najprzestronniejszy w klasie, ale za to jeden z najładniejszych. Adaptacyjne zawieszenie pozwala cieszyć się zarówno komfortem, jak i prawie sportowymi nastawami – w zależności od potrzeb i oczekiwań kierowcy. 180-konny silnik benzynowy plasuje się pośrodku jednostek zasilanych etyliną i wg Redaktora Laski jest to przysłowiowy złoty środek. Tym bardziej, że wraz ze skrzynią EAT8 tworzy całkiem oszczędny zespół napędowy. I choć auto nie jest tanie, to MOTOR przytomnie zauważa, że Volkswagen Arteon Shooting Brake jest naprawdę dużo droższy.
W dziale Używane na stronie 34. MOTOR wraca do tematu sprzed kilku tygodni i późno gasnącej kontrolki poduszki powietrznej w Renault Megane. Przyczyną może być akumulator o słabej wydajności.
O samochodach z brezentowymi dachami, m.in. Citroënie DS3 i Peugeocie 108, MOTOR wspomina na stronie 35.
Na okładce zapowiedziano poszukiwania dużych, ale oszczędnych samochodów używanych. Materiał ten znajdziecie na stronach 36-41. Wśród zaprezentowanych tam aut pojawił się Peugeot 508 1.6 HDi. Mowa oczywiście o modelu pierwszej generacji, który zdobywa sobie coraz liczniejsze grono wielbicieli na rynku wtórnym. To solidne, przestronne auto, które dobrze wygląda. W tekście wspomniano krótko także modele 407 i 607.
Z kolei na stronach 42-45 MOTOR przyjrzał się autko małym, typowo miejskim. Porównał Fiata 500, Renault Twingo II i Volkswagena Up!-a. Twingo uznano za samochód wygodny. Do tego jest generalnie najtańszy w stawce. To poniekąd wynika z jego wieku. Warto jednak docenić funkcjonalność (dwa niezależne fotele zamiast kanapy z tyłu, przesuwane wzdłużnie, co pozwala powiększyć bagażnik w razie potrzeby, a do tego niezły komfort. MOTOR uważa też, że Twingo można się wybrać w większą trasę.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze