Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2016

5 5

Jesteśmy na półmetku z tegorocznymi przeglądami prasy. Zaczęły się wakacje, niektórzy z Was już wypoczywają, ale u nas praca wre. Czas na tygodnik MOTOR w stronniczym przeglądzie prasy. A na okładce widać nie tylko Peugeota 208 GTi, ale i „Dramat silników 1.6 THP”. Jakoś sobie nie przypominam, by w podobnym tonie pisano o gamie TSI/TFSI, a coś mi mówi, że problemów z tymi silnikami było więcej i że są one w Polsce bardziej rozpowszechnione, niż jednostki THP. Ale to niemieckie, więc kopać nie wypada, a francuskie – jak najbardziej. Ot, taka rzetelność i obiektywizm polskojęzycznej prasy motoryzacyjnej.

 

MOTOR nr 26 (3288) z 27.VI.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 Picasso, C5, DS3, DS4, Saxo, 3, 205, 206, 207, 208, 2008, 308, 3008, 407, 4008, 508, 5008, RCZ, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Trafic, Duster

 

Na marginesie strony 8. pojawiła się króciutka notatka o Nowym Peugeocie 3008 GT.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 9. wspomniano Citroëna C3 oraz Peugeoty 3008 i 508.

Renault Trafica wspomniano na stronie 15. w krótkim teście Fiata Talento. Ów włoski samochód produkowany jest we francuskiej fabryce Renault w Sandouville.

Pierwszy materiał poświęcony faktycznie samochodowi francuskiemu, to test Peugeota 208 GTi opublikowany na stronach 24-25. Stwierdzono, że to auto „znakomicie nawiązuje do długiej tradycji zadziornych miejskich Peugeotów”, ale „żaden z poprzedników nie był jednak autem tak wszechstronnym”. Miód w moje uszy ;-) W artykule faktycznie nie zabrakło odniesień do legendarnego Peugeota 205 GTi, ale też do jego usportowionych następców – 206 i 207. 208-konny silnik 208-ki świetnie działa w każdym zakresie obrotów, choć wiadomo, że im ich więcej, tym zabawa lepsza, choć i rachunek przy tankowaniu wyższy ;-) Test wykazał, że 208-ka GTi setkę osiąga po 6,6 sekundy, charakteryzuje się też znakomitą elastycznością
Skrytykowano za to skrzynię biegów – zdaniem Redaktora Szczepaniaka ma za długie drogi prowadzenia lewarka (to mogę zrozumieć) i jest nieprecyzyjna w działaniu (to mnie już dziwi). Na szczęście nie marudzono na zawieszenie i układ kierowniczy. Za to normę trzeba było wyrobić – uznano, że „do kierownicy o średnicy zaledwie 35 cm trzeba się przyzwyczaić”, skokowa regulacja pochylenia oparcia fotela, to anachronizm, a wydech jest zbyt głośny. W samochodzie GTi! Bez sensu.
Wśród potencjalnych rywali pojawiło się także DS 3 GT Performance, o dobrych 30.000 zł droższe.

Silnikowi THP i trapiącym go problemom poświęcono strony 32-35. Nie mogło tam zabraknąć wzmianek o samochodach francuskich, w jakich te motory były montowane. To m.in. Citroëny C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, DS3, DS4 oraz Peugeoty 207, 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008 i RCZ. Pojawiła się też wzmianka o Citroënie Saxo VTS. A propos modeli – nie kojarzę, by jednostki THP były montowane w jakimkolwiek Citroënie C3, czy C3 Picasso. Generalnie jednak cały artykuł jest warty przeczytania.

Francuskie samochody pojawiły się też w drugiej części materiału „Historia liftingów” zamieszczonej przez aktualny MOTOR na stronach 36-39. Opisano zmiany w modelach C3 drugiej generacji, C4 pierwszej generacji, C4 Picasso pierwszej generacji, C5 drugiej generacji, Dacii Duster, Peugeota 207, i 407 oraz Renault Megane III generacji, Clio III generacji, Scenic’a drugiej generacji oraz Laguny trzeciej generacji.

Peugeota 4008 (oraz bliźniaczego doń Citroëna C4 Aircross), a także Renault Lagunę Coupe wrzucono do worka innych aut, które MOTOR podejrzewa o to, że były „Niepopularne jako nowe, atrakcyjne z drugiej ręki?” (strony 50-53). Nie jestem wprawdzie przekonany, by sprzedaż francuskich klonów Mitsubishi ASX odbywała się „na licencji”, ale nie czepiajmy się szczegółów ;-) Peugeot 4008 nie był oferowany w Polsce, w przeciwieństwie do krótkiej obecności na naszym rynku Citroëna C4 Aircross. Wiem, że nabywcy tego ostatniego z reguły są ze swoich samochodów bardzo zadowoleni. Laguna Coupe z kolei, to raczej rodzynek na polskich drogach, a i tak większość z nich ma diesle pod maskami, które to wersje MOTOR uznał za bez charakteru.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
KrzysiektoughluckKrisoj23kolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kolo
Gość
kolo

a jak auto swiat opisał to samo 208? te same wady czy inne wymyslili?

j23
Gość
j23

Koncowa konkluzja artykulu poswieconemu 1.6thp ze ”markowy”nowy lancuch kosztuje 600zl plus robocizna…w moim aucie tyle samo kosztuje wymiana paska wiec w czym problem???

Kriso
Gość
Kriso

Ale paska rozrządu nie wymieniasz co 20 tys km.

toughluck
Gość
toughluck

Przeczytałem ten artykuł o THP. Ale gupie te inżyniery, kture nie potrafiom zrobić napinacza na taki z dziórkom przesunientom bliżej dzynksa. My ze śwagrem w stodole rześmy zrobili leprzy. W artykule pojawiła się teza, że łańcuch należałoby wymieniać co 50-70 tysięcy km (o ile dobrze pamiętam). I żeby koniecznie stosować olej syntetyczny. Co do częstotliwości wymiany, co stoi w instrukcji dla warunków *trudnych*? Czy jest to 120 tysięcy, czy tylko 60? Ilu właścicieli doczytało, że warunki trudne oznaczają m.in. jazdę po mieście i częste postoje (dużo uruchomień silnika w ciągu dnia)? Po drugie, czym się kieruje właściciel, który stwierdza, że oszczędzi… Czytaj więcej »

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Widocznie naprawienie wady fabrycznej jest nieoplacalne dla producenta. Np. poprawienie smarowania po uruchomieniu wymagaloby przeprojektowania magistrali olejowej, czyli de facto przeprojektowanie silnika… Tak tylko strzelam. Zreszta BMW majace ten sam problem z rozrzadem w dieslach N47 (tylko tam dochodzi bonus w postaci rozrzadu od strony skrzyni biegow, a silnik jest ulozony wzdluznie) tez walczylo kilka lat z poprawieniem tego ;) Niestety pogon za normami emisji spalin wymusila walke o jak najmniejsze opory wewnetrzne silnikow, stad wysyp w ostatniej dekadzie problemow z rozrzadami czy pierscieniami (ah te VAGowskie silniki TSI). Kiedys dwurzedowy lancuch rozrzadu byl niesmiertelny, nawet 2.0 HDI mialo pasek… Czytaj więcej »