sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2016

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-06-27
w Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
29 2
5
45
UDOSTĘPNIEŃ
88
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Jesteśmy na półmetku z tegorocznymi przeglądami prasy. Zaczęły się wakacje, niektórzy z Was już wypoczywają, ale u nas praca wre. Czas na tygodnik MOTOR w stronniczym przeglądzie prasy. A na okładce widać nie tylko Peugeota 208 GTi, ale i „Dramat silników 1.6 THP”. Jakoś sobie nie przypominam, by w podobnym tonie pisano o gamie TSI/TFSI, a coś mi mówi, że problemów z tymi silnikami było więcej i że są one w Polsce bardziej rozpowszechnione, niż jednostki THP. Ale to niemieckie, więc kopać nie wypada, a francuskie – jak najbardziej. Ot, taka rzetelność i obiektywizm polskojęzycznej prasy motoryzacyjnej.

 

MOTOR nr 26 (3288) z 27.VI.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C4 Picasso, C5, DS3, DS4, Saxo, DS 3, 205, 206, 207, 208, 2008, 308, 3008, 407, 4008, 508, 5008, RCZ, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Trafic, Duster

 

Na marginesie strony 8. pojawiła się króciutka notatka o Nowym Peugeocie 3008 GT.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 9. wspomniano Citroëna C3 oraz Peugeoty 3008 i 508.

Renault Trafica wspomniano na stronie 15. w krótkim teście Fiata Talento. Ów włoski samochód produkowany jest we francuskiej fabryce Renault w Sandouville.

Pierwszy materiał poświęcony faktycznie samochodowi francuskiemu, to test Peugeota 208 GTi opublikowany na stronach 24-25. Stwierdzono, że to auto „znakomicie nawiązuje do długiej tradycji zadziornych miejskich Peugeotów”, ale „żaden z poprzedników nie był jednak autem tak wszechstronnym”. Miód w moje uszy ;-) W artykule faktycznie nie zabrakło odniesień do legendarnego Peugeota 205 GTi, ale też do jego usportowionych następców – 206 i 207. 208-konny silnik 208-ki świetnie działa w każdym zakresie obrotów, choć wiadomo, że im ich więcej, tym zabawa lepsza, choć i rachunek przy tankowaniu wyższy ;-) Test wykazał, że 208-ka GTi setkę osiąga po 6,6 sekundy, charakteryzuje się też znakomitą elastycznością
Skrytykowano za to skrzynię biegów – zdaniem Redaktora Szczepaniaka ma za długie drogi prowadzenia lewarka (to mogę zrozumieć) i jest nieprecyzyjna w działaniu (to mnie już dziwi). Na szczęście nie marudzono na zawieszenie i układ kierowniczy. Za to normę trzeba było wyrobić – uznano, że „do kierownicy o średnicy zaledwie 35 cm trzeba się przyzwyczaić”, skokowa regulacja pochylenia oparcia fotela, to anachronizm, a wydech jest zbyt głośny. W samochodzie GTi! Bez sensu.
Wśród potencjalnych rywali pojawiło się także DS 3 GT Performance, o dobrych 30.000 zł droższe.

Silnikowi THP i trapiącym go problemom poświęcono strony 32-35. Nie mogło tam zabraknąć wzmianek o samochodach francuskich, w jakich te motory były montowane. To m.in. Citroëny C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, DS3, DS4 oraz Peugeoty 207, 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008 i RCZ. Pojawiła się też wzmianka o Citroënie Saxo VTS. A propos modeli – nie kojarzę, by jednostki THP były montowane w jakimkolwiek Citroënie C3, czy C3 Picasso. Generalnie jednak cały artykuł jest warty przeczytania.

Francuskie samochody pojawiły się też w drugiej części materiału „Historia liftingów” zamieszczonej przez aktualny MOTOR na stronach 36-39. Opisano zmiany w modelach C3 drugiej generacji, C4 pierwszej generacji, C4 Picasso pierwszej generacji, C5 drugiej generacji, Dacii Duster, Peugeota 207, i 407 oraz Renault Megane III generacji, Clio III generacji, Scenic’a drugiej generacji oraz Laguny trzeciej generacji.

Peugeota 4008 (oraz bliźniaczego doń Citroëna C4 Aircross), a także Renault Lagunę Coupe wrzucono do worka innych aut, które MOTOR podejrzewa o to, że były „Niepopularne jako nowe, atrakcyjne z drugiej ręki?” (strony 50-53). Nie jestem wprawdzie przekonany, by sprzedaż francuskich klonów Mitsubishi ASX odbywała się „na licencji”, ale nie czepiajmy się szczegółów ;-) Peugeot 4008 nie był oferowany w Polsce, w przeciwieństwie do krótkiej obecności na naszym rynku Citroëna C4 Aircross. Wiem, że nabywcy tego ostatniego z reguły są ze swoich samochodów bardzo zadowoleni. Laguna Coupe z kolei, to raczej rodzynek na polskich drogach, a i tak większość z nich ma diesle pod maskami, które to wersje MOTOR uznał za bez charakteru.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008205206207208300830840084075008508C3C3 PicassoC4C4 AircrossC4 PicassoC5CitroenClioDaciaDS 3DS AutomobilesDS3DS4DusterLagunaMeganeMOTORPeugeotRCZRenaultSaxoScenicTraficużywane
Udostepnij29Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Olimpijska oferta w salonach Peugeota

Następny

Grzegorz Zalewski z nagrodą MANAGER AWARD 2016

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Grzegorz Zalewski z nagrodą MANAGER AWARD 2016

Jaki będzie Nowy Citroën C3?

PSA i TomTom wspólnie dla zarządzania flotą przez WEBFLEET

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.