Okładka tygodnika MOTOR w tym tygodniu wygląda nawet dość interesująco dla osób, które są zainteresowane motoryzacją spod znaku Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, czy koncernu Stellantis. Można na niej dostrzec Citroëna Grand C4 Picasso, Renault Australa, Fiata Doblo, Alfę Romeo Tonale oraz Mitsubishi Eclipse Cross. A w środku jest jeszcze więcej interesujących nas akcentów.
MOTOR nr 29 (3656) z 17.VII.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4 Picasso, 208, e-208, Partner, Austral, Clio, Espace, Kadjar, Scenic, Duster, Sandero, Corsa, Meriva, Zafira
Na stronie 7. MOTOR pokazał trzy zdjęcia poliftingowego Peugeota 208/e-208.
Na tej samej stronie znajdziecie też krótką notatkę o nowej platformie STLA Medium, inną o testach trzeciej generacji Dacii Duster, a także tabelkę z 10 najczęściej rejestrowanymi nowymi modelami aut w Europie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. Na jej szczycie znajduje się Dacia Sandero, na miejscu czwartym jest Opel Corsa, na piątym Peugeot 208, na siódmym Renault Clio, a dziesiątkę zamyka Dacia Duster.
Test poliftingowego Renault Clio znajdziecie na stronach 8-9. Auto ma zmieniony przede wszystkim przedni pas, przestylizowano także tylną część samochodu – to widać już na pierwszy rzut oka. W środku też pojawiły się zmiany. Zdaniem Redaktora Struka samochód zyskał na stylu, został też zaktualizowany do dzisiejszych wymagań klientów w zakresie wyposażenia, a do tego prowadzi się jeszcze lepiej, bo przekonstruowano też układ kierowniczy. Co więcej – w gamie pojawiła się wersja Alpine wieńcząca cennik.
Porównanie Alfy Romeo Tonale PHEV z Mitsubishi Eclipse Cross PHEV znajdziecie na stronach 14-17. To wersje dość drogie, bo ich ceny wyraźnie przekraczają poziom 200.000 zł. Alfa dysponuje mocą systemową aż 280 KM, w aucie japońskim jest to 188 KM. Co więcej – sam silnik benzynowy Tonale generuje 180 KM, gdy w Mitsubishi jest to jedynie 98 KM. Nic dziwnego więc, że Alfa zapewnia o wiele lepszą dynamikę, do tego ma skuteczniejsze hamulce, choć jest odrobinę mniej oszczędna. Wyposażeniowo lepiej wygląda Mitsubishi, ale i tak Tonale wygrało to starcie w stosunku punktowym 230 do 217.
Podsumowanie testu Renault Australa na dystansie 10.000 km MOTOR zamieścił na stronach 20-23. Odniesiono się nieco do poprzednika (Kadjar), stwierdzając, że Austral, to spory krok naprzód. MOTOR nieźle ocenił dynamikę samochodu oraz jego zespół napędowy, pochwalił wyciszenie, spalanie, pracę zawieszenia, wykończenie wnętrza, funkcjonalność i przemyślane rozwiązania. Skrytykowano jednak niewielkie skłonności do dynamicznego pokonywania zakrętów, tyle że Austral idzie raczej w stronę komfortu – takie jest założenie.
Dacię Sandero można dostrzec na zdjęciach zamieszczonych na stronach 24-25.
Ostatnio na naszych łamach pojawiły się bodajże dwa teksty poświęcone dyskusjom o tym, czy SUV-y, to na pewno bezpieczne samochody (zwłaszcza pod kątem pieszych) i czy na pewno ekologiczne: Bruksela walczy z SUVami. Mają zniknąć z ulic miasta oraz Paryż chce karać właścicieli SUV wyższymi opłatami za parkowanie. MOTOR też zamieścił artykuł pod tytułem „Groźne jak SUV-y” (strony 32-33), a na jednym z ilustrujących go zdjęć pojawił się Mitsubishi Outlander, a innym zaś Jeep Wrangler.
W tym tygodniu MOTOR w dziale Używane dokonał przeglądu rynku wtórnego w zakresie minivanów i kombivanów. Materiał ten znajdziecie na stronach 36-41. Zaprezentowano w nim kilka interesujących nas aut, ale wiele też pominięto. Pokazano Renault Espace IV, prawdziwy symbol segmentu, ale kompletnie olano Eurovana II (Citroën C8, Fiat Ulysse, Lancia Phedra, Peugeot 807). To o tyle przykre, że opisując Seata Alhambrę pochwalono jego przesuwne drzwi boczne, które Eurovany II miały już wiele lat wcześniej. Motogazetki zresztą przebijały się w zarzutach nad problemami z tymi drzwiami w autach francuskich i (mniej) włoskich, dopóki VAG-i nie otrzymały takiego rozwiązania.
MOTOR pochwalił Citroëna C4 Picasso II generacji, m.in. za wzorową jakość wykończenia! W stawce pojawiły się też Opel Zafira C oraz Renault Scenic III, a wśród mniejszych aut Opel Meriva B. Z kolei w segmencie kombivanów, stworzonym przez Francuzów, mamy Peugeota Partnera II (i wzmiankę o Citroënie Berlingo) oraz Fiata Doblo II.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze