„Motor” nr 34 (2983) z 23.VIII.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Nemo, Saxo, Xantia, 1007, 304, 308, RCZ, Clio, Laguna, Megane, Scenic
Pierwsza malutka wzmianka o samochodzie francuskiej marki trafiła się dopiero na stronie 10. To niewielka notatka podająca cenę i podstawowe dane dynamiczne Renault Clio Gordini. Jak możecie się przekonać klikając wskazany link, znacznie więcej na temat tego samochodu można przeczytać na naszych łamach.
Peugeota RCZ, wspomnianego już na wstępie, porównano z Hondą CR-Z. Które z aut oznaczonych takimi samymi literkami, choć w różnym porządku, wybraliby dziennikarze „Motoru”?
Na początku wspomniano poprzednie, już dość dawno produkowane modele będące swoistymi poprzednikami testowanych modeli, w tym Peugeota 304 Coupe sprzed mniej więcej czterech dekad.
Okazało się – to niespodzianka – że Peugeot RCZ jest lepszy od Hondy CR-Z. Bije ją na głowę pod wieloma względami: funkcjonalności (bagażnik i ładowność), elastyczność, widoczność. Okazuje się lepszy również w zakresie ekonomii, choć CR-Z, to hybryda! Wyżej oceniono również wykończenie i ergonomię, osiągi, właściwości jezdne i hamulce Peugeota. Bez uwzględnienia kosztów RCZ pokonał japońską konkurentkę. Gdy przyszło do analizy cen i poziomu wyposażenia, Peugeot stracił 6 punktów, ale zaliczka z poprzednich kategorii okazała się na tyle duża, że RCZ wygrał ten pojedynek!
A o wszystkim możecie przeczytać na stronach 14-17, natknąwszy się tam również na wzmianki o 308-ce, z wykorzystaniem elementów której powstało to rasowe francuskie coupe.
Renault Megane eco² pokazano jako potencjalnego konkurenta dla testowanego na stronach 22-23 Opla Astry EcoFlex.
Artykuł o testach zderzeniowych EuroNCAP znajdziecie na stronach 30-31. Pojawiły się tam wzmianki również o francuskich samochodach – Citroënach Nemo, Saxo i Xantii (znowu nazwanej Xsantią…), Peugeotach 1007 i 308 CC oraz Renault Lagunie, Megane i Grand Scenic’u.
W dziale Używane Redakcja „Motoru” (na stronach 46-49) próbuje wybrać najlepsze oferty w cenie do 20.000 zł. Wśród aut kompaktowych (do których wreszcie zaliczono Octavię) zaproponowano Renault Megane II, zwłaszcza w wersji Grandtour i z silnikami benzynowymi 1.4 16v i 1.6 16v. Nieco mniej polecają natomiast Peugeota 307.
Wśród aut miejskich na uwagę, zdaniem Redakcji, zasługuje Renault Clio II, zwłaszcza z ośmiozaworowymi silnikami benzynowymi.
Na stronach 50-51 pokuszono się o zestawienie klubów i forów internetowych poświęconych różnym markom. Przy Citroënie podano link do Klubu Cytrynki i do nas! Przy Peugeocie znalazły się trzy adresy interentowe, a przy Renault – cztery, ale już w przypadku żadnej z tych dwóch marek nie wspomniano o nas.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Można kupić to wydanie, ale gównie z uwagi na test Peugeota RCZ.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze