Niemcy, Niemcy, Niemcy… Jeśli nawet potraktujemy Mini jako markę brytyjską (choć przecież należy do BMW), to tak naprawdę na okładce aktualnego „Motoru” są dwa samochody marek innych, niż niemieckie. A jeśli Mini zaliczymy na konto Germanii, to na polu boju pozostanie samotna Mazda 3 i nic więcej. Szkoda, bo przecież dobrze wiemy, że w innych krajach motoryzacja też istnieje, działa, a nawet ma się dobrze. I wcale nie chodzi mi o Chiny ;-)
„Motor” nr 48 (3153) z 25.XI.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, 3, C3 Picasso, C4 Picasso, DS3, DS5, 108, 208, 2008, 308, 406, Alpine, Clio, Laguna, Megane, Twingo
Koncern PSA oraz Citroëna C3 Picasso wspomniano w materiale poświęconym przyszłości Opla (strony 6-9).
Na stronie 10. w dziale Poufne wspomniano o platformie EMP2 koncernu PSA i dwóch modelach, które już na niej powstają (Citroën C4 Picasso i Peugeot 308). Napisano też o trwających aktualnie pracach nad platformą EMP1 przeznaczoną dla mniejszych modeli, m.in. C3, C3 Picasso, 208 i 2008.
W dziale Przyszłe premiery (i nie chodzi tu o polityków…) wspomniano na stronie 12 Peugeota 108, Renault Twingo R.S., Renault Megane oraz Renault Alpine.
Poniżej znajdziecie krótki artykuł poświęcony zaangażowaniu Citroëna w sponsorowanie kolarza, Rafała Majki (naszą relację z konferencji prasowej zorganizowanej z tej okazji znajdziecie tutaj). W materiale wspomniano modele DS3 i DS5.
Obok zamieszczono tabelkę, z której wynika, iż dziewiątym najchętniej wybieranym modelem na rynku nowych aut w Polsce w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. było Renault Clio. Od ósmego miejsca dzieli Cliówkę tylko 40 samochodów, mamy więc szansę na awans!
Peugeota 208 i Renault Clio można znaleźć wśród kandydatów z segmentu B do tytułu Auto Lidera 2013 (strona 32.)..
Citroëna C1 można dostrzec na jednym ze zdjęć opublikowanych na stronie 40.
Artykuł poświęcony kołom dwumasowym znajdziecie na stronach 44-45. Wspomniano tam Citroëna C4 Grand Picasso, Peugeota 406, Renault Clio i Renault Lagunę.
I to już koniec informacji o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 48/2013
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze