„Motor” nr 09 (3062) z 27.II.2012
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,20 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,4 grosza
Warto kupić? W zasadzie tak
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4, Xantia, 205, 207, 208, 306, 406, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Twingo, sportowe
Pierwszą interesującą nas wzmianką związaną z francuskimi autami znalazłem na stronie 7. Podano tam ceny Renault Scenic’a gama na rok 2012, które startują od 69.350 zł.
Na tej samej stronie pojawiła się wzmianka o nowym Twingo R.S., które my staraliśmy się Wam o wiele szerzej przybliżyć już 1,5 tygodnia temu.
Renault Clio i Peugeot 207 są w połowie pierwszej dziesiątki najpopularniejszych samochodów w Europie w styczniu br. Oba znalazły po ponad 18.000 nabywców, o czym możecie poczytać w prawym dolnym rogu strony nr 7.
Koncepcyjnego Peugeota 208 GTi pokazano na stronie 8. przypominając przy okazji legendarne 205 GTi.
Nie da się ukryć, że pęd do silników wysokoprężnych w Europie jest wielki. Cztery kompaktowe auta napędzane tego typu jednostkami o mocach rzędu 140-150 KM porównano w artykule zamieszczonym na stronach 20-26. Oznacza to, że poświęcono im sporo miejsca. Czy o 10 KM mocniejsze C4 i Civic są w stanie pokonać 140-konne Focusa i Golfa? Dodajmy, że test przeprowadził niemiecki partner „Motoru”…
Muszę przyznać, że mimo wszystko test nie wygląda na jakiś stronniczy. Pochwalono Citroëna za całkiem wiele jego faktycznych zalet, a i Golfa jakoś specjalnie mocno nie faworyzowano. Owszem, do paru kwestii mógłbym się przyczepić, ale nie było tak, jak zwykle.
Choć bez wpadek się nie obyło – napisano, że C4 oferuje mniej miejsca na nogi z tyłu, niż Golf, czy Focus, ale z diagramów wynika, że to nieprawda – oferuje go co najmniej tyle samo, a nawet więcej, a do tego ma najszersze wnętrze (o czym akurat wspomniano).
Honda, nie występująca w Polsce z testowanym przez Niemców silnikiem 2.2 i-DTEC, jest najdroższa, ale i najlepiej wyposażona. Odrobinę ustępuje jej C4, minimalnie lepsze pod tym względem od niemieckich konkurentów. Focus jest najtańszym autem w zestawieniu.
Ostatecznie to właśnie Ford wygrał to porównanie, pokonując o trzy punkty Citroëna! Golf musiał się zadowolić trzecim miejscem (!!!), zaś Honda, która straciła sporo w kategorii wyposażenia i kosztów, została sklasyfikowana na miejscu ostatnim.
Wiadomo od dawna, że najszybsze auta, to samochody czerwone ;-) Problematyce gamy kolorystycznej poświęcono artykuł zamieszczony na stronach 34-35. Wśród dziewięciu modeli pojawił się także Peugeot 207.
Z kolei kwestie ochrony gwarancyjnej porusza materiał, który znajdziecie na stronach 36-37. Wspomniano tam również producentów znajdujących się w bezpośrednim kręgu naszych zainteresowań: Citroëna, Peugeota, Renault i Dacią. Pojawiły się nawet modele Renault objęte trzyletnią gwarancją mechaniczną: Espace, Koleos, Laguna i Latitude.
Temat silników, które dość często zużywają nieco zbyt wiele oleju, znalazł swoje miejsce na stronach 40-41. Wspomniano tam o jednostkach 1.8 montowanych m.in. w Citroënie Xantia, czy Peugeotach 306 i 406, oraz o wysokoprężnym motorze 1.9, na jaki można się natknąć w Renault Megane I i Lagunie I.
Renault Scenic’a II zaprezentowano w dziale Używane na stronach 48-51. To bardzo popularne, również w Polsce, auto, po które chętnie sięgają klienci operujący na rynku wtórnym. Bezpieczne, funkcjonalne, z reguły bogato wyposażone, a przy tym komfortowe i oszczędne. Główne zarzuty, jakie skierowano pod adresem tego modelu w „Motorze”, to zbyt miękkie i głośne zawieszenie, przeciętna jakość montażu i sprawiający pewne problemy elektryczny hamulec ręczny.
Artykuł jest rzetelny, a Autor nie doszukuje się na siłę żadnych dziwnych rzeczy.
Ostatecznie Scenic’a oceniono na 4 w 5-gwiazdkowej skali.
Citroëna DS3 WRC pokazano i wspomniano na stronach 56-57, w dodatku sporotywm.
Bolidy Formuły 1 napędzane silnikami Renault znajdziecie z kolei na stronach 60-61.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze