„WRC Magazyn Rajdowy” nr 08 (95) z VIII.2009
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C4, Saxo, Xsara, 106, 206, 207, Clio
Wzmianki o Sebastienie Loebie, Petterze Solbergu, Conradzie Rautenbachu i innych kierowcach, znalazły się we „wstępniaku” na stronie 3. Przyznam się szczerze, że ubawiły mnie przykłady „profesjonalizmu”, jakim błyszczeli polscy dziennikarze przy relacjonowaniu Rajdu Polski, o których wspomniał w owym tekście Redaktor Garbarz. Od razu przyszedł mi też na myśl tekst, jaki popełniłem pisząc o tym, jak to polskie media traktują relacje z rajdów.
Zespół Peugeot Sport Polska wspomniał w swoim felietonie Wojtek Jermakow. Cóż – racji Panu Wojtkowi odmówić nie można. Zapoznać się z tym tekstem możecie otwierając „WRC…” na stronie 4.
Renault Clio RS Romka Barana wspomniano w tabeli z klasyfikacją generalną Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski po ośmiu rundach. Roman znajduje się na 10 miejscu, a przed nimi są tylko załogi w czteronapędowych Lancerach.
Zdjęcia z ulicy Karowej, gdzie na kilka dni przed Rajdem Polski Citroën zorganizował roadshow, a zgromadzonych kibiców zabawiali nie tylko kierowcy Citroën Racing Trophy Polska, ale i Sebastien Loeb oraz Dani Sordo, znajdziecie na stronie 8. Przy okazji zapraszamy Was do zamieszczonej u nas fotorelacji, która powstała ze zdjęć Grzesia Tomaszczyka.
Citroëny C4 WRC i Xsarę WRC można zobaczyć na zdjęciach nagrodzonych w konkursie miesięcznika na najciekawszą rajdową fotkę. Całość opublikowano na stronie 10.
Również C4-kę WRC można dostrzec na grafice z gry komputerowej ilustrującej artykuł poświęcony wirtualnym rajdom. Ten materiał znajdziecie na stronie 12.
W Rajdzie Rosji, rundzie IRC, którą odpuściły sobie Peugeoty, dublet ustrzeliła Škoda. W efekcie Jan Kopecky zbliżył się niebezpiecznie do prowadzącego w generalnej klasyfikacji sezony Krisa Meeke’a – obu zawodników dzieli już tylko jeden punkcik! Trzeci w łącznych wynikach Freddy Loix jest 5 oczek za Kopeckym. Na szczęście Peugeot zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji producentów – ma 68 punktów, a druga w wynikach Škoda uzbierała ich tylko 43. O tym wszystkim możecie poczytać w relacji z Rajdu Rosji zamieszczonej na stronie 16.
Ypres Rally odbył się wcześniej, niż Rajd Rosji, ale w „Magazynie Rajdowym WRC” znalazł się dalej – na stronie 17. Relację z tej imprezy zilustrowano zdjęciem zwycięskiego w Belgii Peugeota Krisa Meeke’a.
Wzmianki o Renault Clio znaleźć można także w relacjach z imprez amatorskich zamieszczonych na stronie 20.
Znakomitą relację z Rajdu Polski, rundy Mistrzostw Świata, znajdziecie na stronach 24-37. Dużo miejsca, dużo tekstu, mnóstwo wspaniałych zdjęć – to koniecznie trzeba przeczytać i obejrzeć, tym bardziej, że samochodów francuskich i ich załóg tam nie brakowało.
Bryan Bouffier lał naszych jeżdżąc w Peugeocie 207 S2000. Teraz jeździ w Lancerze i wciąż potrafi pokonać naszych kierowców w samochodach S2000. Nie inaczej było podczas 24. Rajdu Karkonoskiego, z którego relację zamieszczono na stronach 38-47. Załogi w Peugeotach 207 S2000 musiały się zadowolić niższymi stopniami podium – Kuchar był drugi (acz przegrał tylko o 3,2 sekundy), zaś Sołowow – z przeszło minutową stratą – trzeci.
Osobny rozdział poświęcono występowi w tymże rajdzie Citroënów C2R2, wśród których najszybszy okazał się Tomek Gryc.
Rajd Karkonoski był też areną walki w Rajdowym Pucharze Polski. Przy okazji relacji z tej imprezy (na stronach 48-51) pokazano Peugeoty 106 i Renault Clio, a w tabeli wyników znajdziecie dodatkowo Peugeoty 206 oraz Citroëny C2 i Saxo.
Tragiczny Rajd Bułgarii odbywał się w trzeci weekend lipca i przyniósł piąte miejsce w generalce Michałowi Sołowowowi, ale przekreślił życie Flavio Guglielminiego – pilota Briana Lavio. Ich Peugeot wypadł z drogi i okrył żałobą cały rajdowy światek. Relację z Rajdu Bułgarii znajdziecie na stronie 52.
Wywiad z Jakubem Lesiakiem startującym Citroënem Saxo znajdziecie na stronie 61. Warto przeczytać!
Wzmianek o załogach francuskich samochodów nie zabrakło też w tekście Jedyne takie radio opublikowanym na stronach 62-64, a traktującym o Radiu Rajdowym, które praktycznie non-stop nadawało w czasie Rajdu Polski. Świetna inicjatywa!
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w ósmym tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze