„WRC Magazyn Rajdowy” nr 10 (73) z X.2007
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,7 grosza
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C4, Saxo 206, 207, Clio
Okładka zapowiada także artykuł na temat Renault Clio Sport w wersji F1 Team R27. A teraz się przyjrzyjmy, co ciekawego jest wewnątrz numeru…
Zaczyna się już we wstępniaku Naczelnego (Grzegorz Chmielewski), który analizuje sytuację w polskich rajdach przez pryzmat tego, co dokonał Bryan Bouffier w Peugeocie 207 S2000. Trzeba przyznać, że słowa Redaktora Chmielewskiego zapadają w serce każdego kibica, a tylko znani choćby ze stadionowych trybun „kibole” mogliby się z nimi nie zgodzić, oni bowiem nie znoszą żadnej krytyki, nawet konstruktywnej. A Redaktor Chmielewski bezlitośnie pastwi się nad polskimi zawodnikami, którzy duszą się od paru lat w sosie własnym i dopiero Bryan Bouffier pokazał im ich miejsce w szeregu. Dziękuję za te słowa, Panie Redaktorze!
Dwie następne strony, to wielkie zdjęcie twarzy Bryana Bouffier, który zapewnił sobie mistrzostwo Polski biorąc udział w zaledwie pięciu polskich rajdach i wygrywając pewnie trzy z nich. Przy tym wszystkim odniósł najwięcej oesowych zwycięstw. Miła wyliczanka ;-)
Wzmianki o pucharowych Peugeotach (a nawet fotka takowego) pojawiają się na stronie 6.
Zdjęcia rajdowego Renault Megane i parę słów na jego temat znajdziecie na stronie 8. w dziale Z rajdowego archiwum w artykule poświęconym nieodżałowanemu Januszowi Kuligowi. Poniżej, w tym samym dziale, notatka sprzed 25 lat na temat prototypowych rajdówek Citroëna.
Połowę strony 9 zajmuje relacja z AquaCity Carbon Neutral Rally. Przypomnijmy, że w tej imprezie rozgrywanej na Słowacji, zwyciężył Jozef Beres za kierownicą Renault Clio S1600, o czym zresztą z przyjemnością pisałem. W naszym newsie pokazaliśmy też parę zdjęć zwycięskiego auta.
Opublikowaliśmy też informację o tym, że Kronos zamierza się mocno zaangażować w starty w cyklu IRC już od przyszłego sezonu. Oczywiście belgijski team będzie korzystał z Peugeotów 207 S2000. Artykuł na ten temat znajdziecie na 10. stronie październikowego „Magazynu Rajdowego WRC”.
A skoro już mowa o Kronosie, to warto rzucić okiem także na stronę 11. Napisano tam, że rewelacyjny w Rajdzie Niemiec Francois Duval jadący właśnie Xsarą Kronosa, jest szykowany do startu także w Rajdzie Katalonii (już w przyszły weekend). Może być ciekawie, bo dwa lata temu w tej imprezie Dudu uległ (podobnie, jak w tym roku w Niemczech) jedynie Sebastienowi Loebowi.
O Bryanie Bouffier (ale nie tylko) i o francuskich samochodach napisano parę sów na stronie 12. w dziale W skrócie.
Relację z tegorocznego Rajdu Nikon, gdzie Bryan Bouffier praktycznie zapewnił sobie mistrzostwo naszego kraju, znajdziecie na stronach 14-19. Oczywiście artykuł zilustrowano sporą ilością zdjęć, statystykami, wykresami itp. – profesjonalizm w każdym calu, jak zwykle w „WRC”. Zresztą nie tylko o Bryanie napisano – znajdziecie tam sporo informacji o innych załogach francuskich aut, a klasom A6, A7, czy Pucharowi Peugeota poświęcono wręcz oddzielną ramkę i kilka fotografii.
Strony 20-22 poświęcono na artykuł o Rajdzie Krakowskim rozgrywanym w cyklu PPZM. Tam też nie zabrakło doniesień o samochodach francuskich, a Saxo Grzesia Świąteckiego, czy 206-ka Olka Jaroszewicza załapały się nawet na zdjęcia.
Wspominałem już w dzisiejszym przeglądzie o Rajdzie Niemiec. Relację z niego zamieścił oczywiście także „Magazyn Rajdowy WRC”. A sporą jej część zdominowali oczywiście kierowcy Citroënów – zwycięski (po raz szósty z rzędu!) Sebastien Loeb i znakomity „asfalciarz” – Francois Duval. Nie zabrakło tez doniesień z rozgrywanej razem z Rajdem Niemiec kolejnej eliminacji JRC, w której triumfował Martin Prokop w Citroënie C2, a której nie zaliczy do udanych Michał Kościuszko w Renault Clio. Całość znajdziecie na stronach 24-27.
Redaktor Anna Kania napisała naprawdę fajną relację z Rajdu Nowej Zelandii – pierwszego w historii Mistrzostw Świata, w którym o zwycięstwie przeważył ułamek sekundy. Niestety zwycięstwo owo wywalczył Marcus Grönholm, a drugim miejscem musiał się zadowolić kierowca Citroëna C4 WRC – Sebastien Loeb, choć my wolelibyśmy kolejność odwrotną… Taki jednak jest sport i nie mamy pretensji do Marcusa ;-) Artykuł Pani Anny znajdziecie na stronach 28-33 – warto się z nim zapoznać.
Strony 36-37, to relacja z Rajdu Barum, gdzie dubletem popisały się załogi Peugeot España. Na listę zwycięzców wpisała się załoga Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger, zaś drugie miejsce zdobyli Enrique Garcia Ojeda/Jordi Costa. W klasie A6 Simona Jean-Josepha w Citroënie C2 pokonał Grzegorz Grzyb. Pisaliśmy o tym wszystkim tutaj.
Wywiad z Radkiem Typą startującym swego czasu ;-) w Pucharze Peugeota, a w tym roku jeżdżącego Citroënem C2, znajdziecie na stronach 40-41.
Porównanie samochodów klasy S2000 z N4 pojawiło się na stronach 46-48, a analizy dokonano na przykładzie Peugeota 207 S2000 i Subaru Imprezy. Warto poczytać!
Z kolei wiele ciepłych słów pod adresem Renault Clio F1 Team R27 znajdziecie w artykule na stronach 56-57. To ciekawe autko cywilne o sportowym charakterze. Prezentowaliśmy je i my, pokazaliśmy również sporo jego zdjęć. Niemniej jednak polecamy Wam rówineż artykuł w „Magazynie Rajdowym WRC”.
W kończącym numer miesięcznika felietonie Wojciecha Walczuka również (w jak najbardziej dobrym świetle) pojawiło się nazwisko Bryana Bouffier oraz marka Peugeot, co warto podkreślić ku uciesze kibiców Francuza oraz samochodów francuskich.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze