„WRC Magazyn Rajdowy” nr 11 (122) z XI.2011
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C4, DS3, Saxo, Xsara, 106, 206, 207, Alpine, Clio, Megane, Twingo
Ale nie jest tak, że w rajdach nic się nie dzieje. I nie chodzi mi nawet o trwającą Cieszyńską Barbórkę, ale raczej o jeden z głośniejszych rajdowych transferów ostatnich lat, czyli przejście Mikko Hirvonena do Citroëna. Wieloletnia walka Fina z ekipami spod znaku szewrona teraz się skończyła – Mikko i Jarmo zastępują Sebastiena Ogiera, który nie potrafił dostosować się do poleceń zespołowych. Trochę go rozumiem, ale czy nie mógł poczekać? Loeb być może za rok, góra za dwa, odejdzie z WRC, a wówczas Ogier byłby klasą sam dla siebie, jak przez ostatnie lata było z jego imiennikiem. Wybrał jednak inną drogę i życzymy mu szczęścia w Fordzie. Czy tam dogada się z Jari-Mattim Latvalą?…
Ale wróćmy do „Magazynu Rajdowego WRC”. Na stronie 4. znajdziecie wzmiankę o Peugeotach 206 WRC Marcusa Grönholma i Luc’i Pedersolego.
Z kolei w dziale News Flash na stronach 6-7 pojawiły się wzmianki o Citroënach C4 WRC i Xsarze WRC, oraz C2 i DS3 R3, a także o Peugeotach 207 S2000.
Robert Romuzga, to nieco już zapomniany kierowca, który przed dekadą dobrze radził sobie na polskich OS-ach. Dziś prowadzi w Nowym Sączu własny serwis specjalizujący się w samochodach francuskich, a swego czasu był doradcą technicznym w jednym z autoryzowanych serwisów Renault. Startował w Pucharze Peugeota.
Peugeota 207 S2000 można dostrzec na małej fotce zamieszczonej na stronie 11.
Wzmianka o Renault Clio pojawiła się w tekście zatytułowanym „Mistrz Seicento wstrząsnął Europą”, który znajdziecie na stronie 14. Na ilustrującym ten materiał zdjęciu dostrzec można także Renault Twingo, a w tekście pojawiła się też wzmianka o Citroënie DS3. A wszystko przy okazji rallycrossu, gdyby ktoś miał wątpliwości ;-)
Citroën C4 WRC pojawił się na stronie 15. przy okazji krótkiej analizy sytuacji w Wirtualnych RSMP.
Relacja z jak najbardziej realnego Rajdu Sanremo wygranego przez Thierry’ego Neuville’a jadącego Peugeotem 207 S2000 znalazła się na stronach 16-17. Pięć tego typu aut zmieściło się w czołowej dziesiątce klasyfikacji generalnej tego rajdu.
Z kolei wzmiankę o Peugeotach 206 i 207 znajdziecie w krótkiej relacji z Rajdu Lausitz zamieszczonej na stronie 17.
Francuskich samochodów nie zabrakło też w relacjach z imprez dla amatorów (strony 20-22). Pojawiły się tam wzmianki o Citroënie Saxo, Peugeocie 106, kilku Renault Clio i Megane RS.
Peugeotem 207 S2000 Grzegorz Grzyb wbił się na najniższy stopień podium Rajdu Polski, a relację z tej imprezy zamieszczono na stronach 24-33. Osobne strony poświęcono m.in. na analizę walki w ramach Citroën Racing Trophy. Sporo w tych wszystkich materiałach rajdowych autek francuskich marek.
Podobnie zresztą jest na stronach 34-37, gdzie znajdziecie relację z Rajdu Koszyc. Tu także oddzielna szpalta została poświęcona rywalizacji w Citroën Racing Trophy.
Jak pewnie pamiętacie, do niezłej niespodzianki doszło podczas Rajdu Francji, kiedy to Sebastien Loeb miał awarię silnika w swoim DS3 WRC, w związku z czym nie ukończył nawet pierwszej pętli. W efekcie najszybszym kierowcą okazał się Sebastien Ogier, zaś trzeciego w wynikach Pettera Solberga ostatecznie wykluczono za o 4 kg za lekkie auto.
Kolejną rundą WRC był Rajd Katalonii i tu już Loeb wygrał bezstresowo ;-) Z przeszło dwuminutową przewagą nad Hirvonenem i 2,5-minutową nad Latvalą Francuz zameldował się na mecie, a jak do tego doszło, możecie sobie przypomnieć zaglądając na strony 44-45.
Rajd Antibes rozgrywany w ramach Mistrzostw Europy nie był całkowicie szczęśliwy dla Peugeota, ale drugie miejsce Luc’i Bettiego, to niezły wynik. W czołowej dziesiątce znalazły się trzy 207-ki S2000, jedna 207-ka RC, a także Renault Clio i Citroën C2 R2. Materiał związany z tą imprezą zamieszczono na stronie 46.
Nieco gorzej było w Szkocji. Impreza rozgrywana w cyklu IRC przyniosła dublet Škodzie, a najlepszy Peugeot znalazł się na najniższym stopniu podium. Tak szybki był Bryan Bouffier. Trzy oczka niżej sklasyfikowano drugą 207-kę, prowadzoną przez Thierry’ego Neubille’a.
Wzmianki o Peugeocie pojawiły się też w wywiadzie z Kajetanem Kajetanowiczem opublikowanym na stronach 48-51.
Fotkę fragmentu Renault Alpine zamieszczono na stronie 53. Zdecydowanie polecam też lekturę całego tekstu poświęconego historii rajdów i pasji z nimi związanej, jaką przejawia Pan Jan Kostrzewa. Cały materiał znajdziecie na stronach 52-56.
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w listopadowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze