„WRC Magazyn Rajdowy” nr 12 (123) z XII.2011
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C3, C4, C5, DS3, DS4, DS5, Saxo, Xsara, 106, 207, 307, Clio
Nas oczywiście cieszy fakt, że wszystkie te tytuły Loeb zdobył prowadząc samochody francuskiego Citroëna – Xsarę, C4, a ostatnio DS3, choć trochę czasu spędził też w Saxo, czy Peugeocie 106 (w początkach kariery). I co by nie mówić, czekamy na śrubowanie kolejnych rajdowych rekordów.
O sytuacji w Citroënie, ze szczególnym uwzględnieniem Citroën Racing, pisze Redaktor Garbarz we „wstępniaku” do omawianego numeru „WRC” na stronie 3.
W dziale News Flash na stronach 4-5 pojawiły się wzmianki o:
– sytuacji Thierry’ego Neuvilla i jego związkach z Peugeotem (IRC);
– Rallye du Var, a w niej o Peugeocie 207 S2000, Citroënach C2 i DS3, a na dodatek pokazano Renault Clio;
– Peugeocie 307 WRC przy okazji relacji z Rajdu Condroz;
– planach Martina Prokopa, któremu kibicowaliśmy, gdy jeździł Citroënem C2 S1600.
Krótka wzmianka o Peugeocie RCZ pojawiła się w materiale poświęconym Rajdowi Żubrów na stronie 14.
Zdjęcie Citroëna C4 WRC pojawiło się na stronie oznaczonej numerem 15.
W dziale Okiem zawodnika (strona 16.) znajdziecie relację Krzyśka Orskiego startującego w Rajdzie Koszyc w Renault Clio.
C4 WRC wspomniano dwukrotnie na tej samej stronie w materiale związanym z Wirtualnymi Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski.
DS3, już „cywilny”, pojawił się w dziale Co u nich gra? Tym razem o słuchanej w samochodzie muzyce opowiada – również na stronie 16. – Janek Chmielewski.
Na stronie 18. z kolei znalazła się krótka informacja o tym, że drugim kierowcą Citroëna w nadchodzącym sezonie będzie Mikko Hirvonen.
W relacjach z imprez dla amatorów (strony 22-24) pojawiły się wzmianki o Citroënach Saxo i ZX Peugeocie 106 i kilku Renault Clio.
Większy materiał, to relacja z Rajdu Wielkiej Brytanii, która to impreza rozstrzygnęła kwestię tegorocznego tytułu mistrzowskiego w Klasyfikacji Kierowców WRC. Mistrzem Świata po raz ósmy z rzędu został Sebastien Loeb (Citroën), choć nie ukończył walijskiej rundy wyeliminowany przez hiszpańskiego kibica jadącego – jakżeby inaczej – Škodą Fabią :-/ Skaranie boskie z tymi samochodami! Zauważcie, że Kubicę też los pokarał za skorzystanie ze Škody… ;-)
Relację z Rajdu Wielkiej Brytanii zamieszczono na stronach 26-31 i nie zabrakło tam wzmianek o Citroënach. Zdecydowanie warto przeczytać!
Citroëny C2 i Saxo, oraz Peugeoty 106 i 206 pojawiły się w relacji z Cieszyńskiej Barbórki (strony 34-37).
Z kolei Citroënów DS3, Peugeotów 207 i Renault Clio nie zabrakło w relacji z Rajdu du Valais, którą opublikowano na stronach 38-39. To oczywiście impreza rozgrywana w ramach Mistrzostw Europy. Dodajmy, że zwyciężył Laurent Reuche w 207-ce.
Podobnych samochodów (207 S2000 i Clio R3) nie zabrakło w relacji z Rajdu Cypru, imprezie rozgrywanej w ramach cyklu IRC (strony 40-41).
Na „rozkładówce” w samiutkim środku numeru znajdziecie tym razem Citroëna C2 R2 załogi Ogryzek/Pleskot.
Interesujący wywiad z Brytanem Bouffierem zilustrowany wspaniałym zdjęciem Peugeota 207 S2000 znajdziecie na stronach 46-47.
W podsumowaniu cyklu WRC’2011 (strony 54-57) również nie zabrakło Citroënów DS3 WRC. Co więcej – wspomniano też Xsarę WRC, choć w nawiązaniu do Rajdu Niemiec sprzed dekady!
Peugeoty 207 S2000 i Renault Clio R3 pojawiły się z kolei w podsumowaniu cyklu IRC’2011, które znajdziecie na stronach 58-60.
„Cywilnego” Citroëna DS3 1.6 THP przetestował dla „Magazynu Rajdowego WRC” Tomek Porębski, a jego spostrzeżenia możecie znaleźć na stronach 70-73.
Przypomniano całą prestiżową serię samochodów Citroëna: DS3, DS4 i DS5, ale też „zwykłe” C2, C3 i C5.
Tomasz Porębski ocenił DS3 bardzo dobrze podkreślając świetnie pracującą skrzynię biegów, precyzyjny układ kierowniczy i zauważając dość sportowe nastawy zawieszenia. Ogólnie designerskie auto bardzo się mistrzowi rajdowej kierownicy naprawdę spodobało.
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w grudniowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze