Sukces marki Citroën w 2019 roku na polskim rynku

26 2 707

Marka Citroën kontynuuje ofensywę i kolejny raz notuje świetne wyniki na polskim rynku. Citroën zanotował wzrost sprzedaży nowych samochodów w roku 2019 w porównaniu do 2018 r.

W 2019 r. sprzedano w Polsce o 4,1 proc. więcej samochodów (osobowych i dostawczych) niż w 2018 roku*.

Marka Citroën również może pochwalić się wzrostem sprzedaży. Od stycznia do grudnia 2019 r. sprzedała o 4,6 proc. samochodów osobowych i dostawczych więcej niż w roku 2018. W grudniu 2019 r. zarejestrowano 1.461 nowych samochodów Citroëna – o 21,6 proc. więcej w porównaniu do grudnia 2018 r. To także wzrost  o 28,6 proc. w stosunku do listopada 2019 r. Citroën osiągał sukcesy od początku roku, finalnie notując sprzedaż na poziomie 15.802 sztuk w 2019 r. Ten dynamiczny wzrost przyczynił się do zwiększenia udziału w rynku, który obecnie wynosi 2,53 proc.

Motorem napędowym sprzedaży był popularny, miejski model marki – C3, który od ponad trzech lat zjednuje klientów w Polsce i na świecie. W roku 2020 model ten doczeka się odświeżenia, aby nadal zaspokajać potrzeby klientów marki.  Do sukcesów Citroëna przyczyniła się również odnowiona w ciągu ostatnich kilku lat gama, z popularnymi SUVami – C3 Aircrossem i Nowym C5 Aircrossem – na czele. Nowy SUV C5 Aircross, wielokrotnie nagradzany przez polskich i zagranicznych dziennikarzy, został również bardzo pozytywnie odebrany przez klientów. SUV C3 Aircross i Nowy SUV C5 Aircross mają duży udział w dynamice sprzedaży Citroëna: zajmują obecnie trzecie i czwarte miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów osobowych marki w Polsce, po C3 i Berlingo**. To te modele będą w najbliższym czasie motorem napędowym sprzedaży. W 2020 r. Nowy SUV Citroën C5 Aircross będzie dostępny w wersji hybrydowej. Najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym w 2019 roku był Jumper.

* Dane wg PZPM o rejestracji nowych samochodów, na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów
** Dane dotyczące liczby rejestracji wg SAMAR

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Marka Citroën

Citroën jest od 1919 r. producentem szerokiej gamy samochodów wyróżniającym się kreatywnością i śmiałością. Samochody tej marki charakteryzują: unikatowy styl, zastosowanie najnowszych technologii i komfort jazdy. Modele takie jak nowy C3 czy nowy kompaktowy SUV C3 Aircross wnoszą powiew świeżości do świata motoryzacji. Citroën to marka popularna w najlepszym znaczeniu tego słowa. Jej podstawowym źródłem inspiracji są ludzie i ich styl życia. Hasło „Inspired by You” i wyjątkowe podejście do klienta są kwintesencją marki. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów między innymi poprzez miejski concept store „La Maison Citroën”, stronę internetową Citroën Advisor czy też ofertę wynajmu samochodów (Citroën Rent&Smile oraz Earn&Drive). Citroën to 10 tysięcy punktów sprzedaży i obsługi posprzedażowej w niemal 80 krajach i ponad 1,1 miliona sprzedanych w 2016 r. samochodów. To również 8 tytułów mistrza świata zdobytych przez konstruktorów w WRC oraz trzeci kolejny tytuł mistrza świata przyznany konstruktorom w WTCC w 2016 r.

 

 

źródło: Citroën Polska; zdjęcie: Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
17 Wątki komentarzy
9 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
RRmarioWild RubisIrekdymek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
jaki sukces
Gość
jaki sukces

Za taki sukces i upadek sieci dealerskiej cały zarząd PSA w Polsce trzeba wy……..

ToJa
Gość
ToJa

Marketing Citroena osiągnął poziom absolutnej żenady.

Tomek
Gość
Tomek

To żaden sukces, sukces byłby gdyby Citroen był w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek w Polsce, jak przed laty, a teraz? Mały wybór modeli, auta nijakie, bez dawnego charakteru czy hydro. Suvy, crossy, vany i dostawczaki.

Gawłowski
Gość
Gawłowski

Rozumiem panie Krzysztofie, że to napisał marketingowiec Citroena Polska?

Andre
Gość
Andre

Sukces hahahaha. Nie wyrobię, toż to kpina i mydlenie oczu . 2,53% a w tym jeszcze reeksport ! Centrala nie bardzo przełknęła wczorajszą debatę i dziś chwali się że w wogóle …….jest.

Zenek
Gość
Zenek

Jakby wyrzucić reeksport to Citroen byłby w top 5 w Polsce:) ten rynek to wydmuszka. VW wywozi 70-80%, Peugeot 40%, Citroen 2%.

Marek
Gość
Marek

Citroen jest pod koniec drugiej 20 w zestwanienu marek w Polsce

Marek
Gość
Marek

Czemu nie napiszcie ile sprzedał w 2019? A nie ciągle o 2016? W ubiegłym roku nie przekroczył mln egzemplarzy

Marek
Gość
Marek

Jaki sukces c3 na 36 miejscu? C3 aircross ledwo ponad tys a c4 cactus 500 sztuk.

ToJa
Gość
ToJa

Cactusa „pięknie” zabili tym liftingiem, którego rzekomo domagali się klienci ;/

Marek
Gość
Marek

Niestety Citroen upada… To wstyd zb się jeszce taka sprzedażą chwalić

Bartosz
Gość
Bartosz

To są tragiczne wyniki

Marek
Gość
Marek

A taka Skoda prawie 70 tys…

dymek
Gość
dymek

Szanowny panie M, może warto spojrzeć na wyniki trochę szerszej np. z perspektywy Europejczyka. Na rynku Europejskim taki Peugeot i Opel to top 5. skoda rzadko jest w top 10, citroen mimo okrojonej gamy modelowej ma sprzedaż bardzo zbliżoną do skody, udany kompakt i sa na takim samym poziomie , mimo że cytryna ma o połowę mniej modeli w ofercie.

Kolo
Gość
Kolo

Mercedes, BMW, Audi sprzedają więcej samochodów w Polsce a to auta premium, czytaj dużo droższe. Citroena niedługo wyprzedzi kolejna marka premium Volvo! Skoro Citroen ma być odpowiednikiem Skody to czemu Skoda go tak zdeklasowała? Odpowiedź jest prosta. Czeska firma ma ofertę kompletną, może rywalizować z każdym, z Peugeotem, Renault, Volkswagenem, Fordem, Toyotą, długo by wymieniać, bo modele są w każdym segmencie, a ich konfiguracja może być taka, że wyposażenie będzie jak w premium. Można doposażyć Superba czy Octavię na poziomie Volvo czy BMW, Mercedesa, Audi, Lexusa i innych. Widział ktokolwiek taką cytrynę od czasu C5 (z segmentu D, tej z… Czytaj więcej »

ToJa
Gość
ToJa

Od Cactusa proszę z daleka! To auto segmentu B, miejskie i bardzo sprytne. Ogrom miejsca w środku, dobry bagażnik, świetne schowki, prosta konstrukcja, malutka waga (mniej niż C3). No i ciekawe rozwiązania: spryskiwacze w wycieraczce, ogromny schowek w miejscu gdzie inni mają poduszkę pasażera, airbumpy. To akurat było auto „Citroen style”. No ale zabito je poprzez FL.

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

Citroen jako marka ma problem ze wstrzelaniem się w nowe realia rynku samochodowego po fuzji z Peugeotem, przecięciem Opla i wyodrębnieniem marki DS. Citroen nie chce być Skodą, a taką rolę miałby mieć w PSA. Wprowadzenie na rynek modelu C5 nie byłoby opłacalne, byłby to gol samobójczy, bo przecież jest 508, Insygnia i ma być DS8 lub 9. Nawet jeśli pofatygowanoby się o coś szczególnego, charakterystycznego, kultowego wręcz (zawieszenie hydro-pneumatyczne) to trafiłoby ono zapewne do DS, nie do C5. Poza tym, sedany klasy D marek nie- premium słabo się obecnie sprzedają, np. 508, Optima, i40 czy Talisman. Honda wyszła z… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Spokojnie według tego portalu w tym roku ma być nowe c4, gs, elektryczny cactus, c5, c6, lift c3, c1 c7 aircross. Śmiechu warte

dymek
Gość
dymek

No to skoda będzie pozamiatana, nawet z obecną gamą citroen sprzedaje się na podobnym poziomie.

Irek
Gość
Irek

Chciałem kupić w 2019 roku Citroena, ale nie było aut, w salonach stały wystawki na niesprzedaż

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

Tak to jest jak się wzoruje na Multipli…

mario
Gość
mario

a reeksport ?? co za ściema