Marka Citroën kontynuuje ofensywę i kolejny raz notuje świetne wyniki na polskim rynku. Citroën zanotował wzrost sprzedaży nowych samochodów w roku 2019 w porównaniu do 2018 r.
W 2019 r. sprzedano w Polsce o 4,1 proc. więcej samochodów (osobowych i dostawczych) niż w 2018 roku*.
Marka Citroën również może pochwalić się wzrostem sprzedaży. Od stycznia do grudnia 2019 r. sprzedała o 4,6 proc. samochodów osobowych i dostawczych więcej niż w roku 2018. W grudniu 2019 r. zarejestrowano 1.461 nowych samochodów Citroëna – o 21,6 proc. więcej w porównaniu do grudnia 2018 r. To także wzrost o 28,6 proc. w stosunku do listopada 2019 r. Citroën osiągał sukcesy od początku roku, finalnie notując sprzedaż na poziomie 15.802 sztuk w 2019 r. Ten dynamiczny wzrost przyczynił się do zwiększenia udziału w rynku, który obecnie wynosi 2,53 proc.
Motorem napędowym sprzedaży był popularny, miejski model marki – C3, który od ponad trzech lat zjednuje klientów w Polsce i na świecie. W roku 2020 model ten doczeka się odświeżenia, aby nadal zaspokajać potrzeby klientów marki. Do sukcesów Citroëna przyczyniła się również odnowiona w ciągu ostatnich kilku lat gama, z popularnymi SUVami – C3 Aircrossem i Nowym C5 Aircrossem – na czele. Nowy SUV C5 Aircross, wielokrotnie nagradzany przez polskich i zagranicznych dziennikarzy, został również bardzo pozytywnie odebrany przez klientów. SUV C3 Aircross i Nowy SUV C5 Aircross mają duży udział w dynamice sprzedaży Citroëna: zajmują obecnie trzecie i czwarte miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów osobowych marki w Polsce, po C3 i Berlingo**. To te modele będą w najbliższym czasie motorem napędowym sprzedaży. W 2020 r. Nowy SUV Citroën C5 Aircross będzie dostępny w wersji hybrydowej. Najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym w 2019 roku był Jumper.
* Dane wg PZPM o rejestracji nowych samochodów, na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów
** Dane dotyczące liczby rejestracji wg SAMAR
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Marka Citroën
Citroën jest od 1919 r. producentem szerokiej gamy samochodów wyróżniającym się kreatywnością i śmiałością. Samochody tej marki charakteryzują: unikatowy styl, zastosowanie najnowszych technologii i komfort jazdy. Modele takie jak nowy C3 czy nowy kompaktowy SUV C3 Aircross wnoszą powiew świeżości do świata motoryzacji. Citroën to marka popularna w najlepszym znaczeniu tego słowa. Jej podstawowym źródłem inspiracji są ludzie i ich styl życia. Hasło „Inspired by You” i wyjątkowe podejście do klienta są kwintesencją marki. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów między innymi poprzez miejski concept store „La Maison Citroën”, stronę internetową Citroën Advisor czy też ofertę wynajmu samochodów (Citroën Rent&Smile oraz Earn&Drive). Citroën to 10 tysięcy punktów sprzedaży i obsługi posprzedażowej w niemal 80 krajach i ponad 1,1 miliona sprzedanych w 2016 r. samochodów. To również 8 tytułów mistrza świata zdobytych przez konstruktorów w WRC oraz trzeci kolejny tytuł mistrza świata przyznany konstruktorom w WTCC w 2016 r.
źródło: Citroën Polska; zdjęcie: Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze