Citroën i Peugeot to marki, które bardzo dobrze radzą sobie w Południowej Ameryce. W lipcu 2022 r. obie miały najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie styczeń-lipiec.
Argentyna to potężny rynek motoryzacyjny, na którym w szczytowym okresie sprzedawano nawet 900 tysięcy samochodów rocznie. Skala była więc dwa razy większa od Polski. Dzisiaj, w czasach kryzysu, liczby te znacząco zmalały, ale nadal jest to jeden z krajów, w którym sprzedaje się naprawdę dużo nowych aut.
Nic więc dziwnego, że i Citroën i Peugeot mocno tutaj pracują nad utrzymaniem i rozwojem swoich udziałów rynkowych. Obie marki mogą mówić o najwyższym wzroście rok do roku w okresie styczeń-lipiec w porównaniu z 2021 rokiem na całym rynku argentyńskim.
Co ciekawe, w Argentynie rynek powoli rośnie. W ciągu pierwszych 7 miesięcy 2022 r. branża motoryzacyjna wzrosła o 1,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. W tym okresie najbardziej wzrosła sprzedaż marki Peugeot wynikiem z +35%, a następnie Citroën z +27%.
Duża część tego sukcesu to Peugeot 208, drugi najlepiej sprzedający się samochód w Argentynie oraz lider segmentu B, który uzyskał wzrost na poziomie 56% w stosunku do 2021 r. Drugim najlepiej sprzedającym się autem jest Citroën C4 Cactus, który prowadzi w swoim segmencie a sprzedaż osiągnęła najlepszy wynik od 2018 roku a jednocześnie wzrost o 63% w stosunku do poprzedniego roku, w okresie styczeń – lipiec.
Dobre wyniki to to zasługa sieci dealerskiej, która dwoi się i troi, by sprzedawać jeszcze więcej. Wspólnie, razem z zespołem Stellatnis Argentyna udaje się osiągnąć bardzo dużo.
Najnowsze komentarze